jartuo kirjoitti:Renkaatkin ainakin pitäisi olla asianmukaiset, ostin tuossa heinäkuussa Nokian NR2:t muistaakseni ne on 205/15/65
Hytkyikö edellisillä renkailla? Itellä sellaiset kokemukset että kuluneilla 195/65/15 renkailla hytkyi,uudet samanlaise alle ja kaikki oli jälleen kunnossa,oli selkeä merkki milloin renkaanvaihto ajankohtaista
Kokeile heittää talvirenkaat alle,niillähän se selviää?
Etsi haulla mun kirjoittama juttu: 124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla.
Nopeat kommentit asiasta:
Lähipiirissä 2 300 D:tä 86 ja88- malliset. Vanhempi(500 tkm) hytkyy helposti jos ei ole tarkka vaihdoissa. Kuluneilla kesärenkailla ajo melko hankalaa ainakin vieraammalle, mutta ei se kellekkään kivaa ole. Talvirenkailla meno melko ok, muttei läheskäöän täydellistä.
Uudempi (88), ajettu 620 tkm. Ei hytky mitenkään, ei edes huolimattomalla vaihtamisella, eikä millään renkailla-ajaminen on nautinto todellakin!
Itse en tiedä onko uudemmassa pumpussa nk. nykimisen esto, jossain vuosimallissa se kuitenkin vaihtuu. Joku voisi valaista asiaa. Milloin nykimisen esto tuli vai onko pumpuissa jotain muuta pientä eroa?
Epäilen, että sun auto on vuosimallia 85-88 alkupuoli. Jos puslat, kardaanit ym. ehjät. Niin mä epäilen Kytkinlevyä. Kenties autollasi on ajettu esim. 400-600 tkm. ja siellä on alkuperäinen kytkin kuoleentunein jousin. Itse en usko moottorin tukikumin vaikuttavan asiaan mitenkään. Kaasuvivuston iskari voi auttaa hieman pompotteluun. Ja sen voin sanoa, että sen ei kuulu pomppia Todellakaan, se ei ole ominaisuus. Ja kun ei pompi niin sit se on vasta sellainen kun mersun pitää olla. Eihän kukaan olisi uutena koeajettuaan ostanut noin vaikeasti hytkyvää autoa. Ei se kytkinkorjaus paljon maksa, ja on sen jälkeen varmasti kunnossa pitkään. Ja toivottavsti myös hytkyntä loppu.
Kannattaa katsoa kartaanin ja vaihdelaatikon välinen kuminivel. Omassa aivan romuna ja vaihdon jälkeen muuttui auto paljon parempaan. Samoin kun laitoin kaasuvivustoon iskunvaimentimen, en tiedä kuka ja koska oli otettu pois
Minkäs hintainen tuo kaasuiskari mahtaa olla Vehossa?
Motonet ei taida sitä tunnistaa ja KL:ssä hinta nousee postikulujen kanssa.
Kytkin remppa vaatisi ainakin tallin joten aloitetaan helpoimmasta päästä.
...nykyään kannattaa ostaa osat jotka kuluu ja menee usein vaihtoon VEHOLTA ...joo on kalliita ...mutta niillä on ollut jo n.3 vuotta KAHDEN VUODEN varaosa takuu ...mietitäänpä esin hihnan kiristimen iskaria ...jos ajat kaksi vuotta niin varmaan poikii ...ja eiku osa kuitin kera vehoon ...ja tehtaan laskuun uusi peliin ...niitä on paljon muitakin osia jota menee vaihtoon 2 vuoden sisällä ...eli se niin sanotusti kallis osa tulee loppupelissä halvimmaksi ...siispä hockey saukkosen sanoin ...miettikääpä sitä
Kävin ostamassa kaasuiskarin pumpun vivustoon.
Hitto homma ratkesi sillä, nyt ei enää tarvitse leikkiä välikaasuilla vaihteiden vaihtamisessa. En kyllä olisi uskonut siitä apua olevan
Kiitoksia kaikille avusta ja todella hyvistä arvauksista !!!
jartuo kirjoitti:Kävin ostamassa kaasuiskarin pumpun vivustoon.
Hitto homma ratkesi sillä, nyt ei enää tarvitse leikkiä välikaasuilla vaihteiden vaihtamisessa. En kyllä olisi uskonut siitä apua olevan
Kiitoksia kaikille avusta ja todella hyvistä arvauksista !!!
Yhdyn edelliseen "puhujaan"
en minäkään uskonut tuon kaasuvivuston iskari vaikuttavan hytkyntään.....mutta tulin silti hankkineeksi tuon iskarin->auto ei todellakaan hytky niin paljon kuin ennen-> auto kulkee taas melkein kuin uusi
Oman 200D:n hytkyminen parani hiukan sen kaasupumpun vaihdolla, mutta edelleenkin saa tarkkana olla vaihdoissa ja kaupunkiajossa. Ei siihen vaan vieläkään osaa tottua, kun kerran kaikki muunkinmerkkiset kardaanivetoiset on ihan siivosti käyttäytyneet.
On meillä toi vellominen sen verran hidasta taajuudeltaan, että uskoisin vian löytyvän vaihteiston takapään kiinnityksestä. Moottorin kumityynyjäkin olen epäillyt, mutta kyllä silloin käsitykseni mukaan kone heiluisi paikallaan kaasutellessakin, ja heiluminen olisi aika tavalla nopeampaa. Taka-akseliston pusliakin olen koittanut rengasraudalla väännellä, mutta kunnossa tuntuvat nekin olevan. Täytyypä joskus taas perehtyä aiheeseen kun auton montulle saa.
Jossakin olen muistini mukaan nähnyt säätö-ohjeitakin siihen vaihteiston kiinnityskumiin, vai ovatko jotain isomman moottorin mukanaan tuomia herkkuja??
Huomasin tossa juuri katsottuani pellin alle, ettei siellä ollut tuota kaasuvivuston iskaria ollenkaan Pitääpä käydä ostamassa heti alkuviikosta sellainen ja yrittää laittaa se paikalleen. Ei ihme että hytkyy TODELLA paljon vaihteita vaihtaessa ja kiihdyttäessä...!!!
Ja eikun Bonanzaa poistamaan. Taidan ite tehä saman kun te muutkin
ongelmasta kärsivät omani kyllä parani 90% kun laitoin koko takapään
risukon uusiks, mut pientä häiritsevää hetkutusta vielä jäljellä
ajs kirjoitti:kuulemma se uudempi/tehokkaampi 200d on tuon asian suhteen paljon parempi,kertoili kaveri jolla on ollut uudesta molemmat versiot.
Pänvastainen kokemus täällä. Oma ex -85 malli oli aina helppo ajaa. Ei nytkynyt kuin tahallaan yrittämällä. Isän edesmennyt -91 oli taas kamala kenguru. Siihen vaihdettiin kaikki mahdollinen joustava voimalinjaan(takalavetin kumit, moottorin ja lootan kannattimet, kytkin, kaasuvivun iskari, kardaanin laipat) eikä mikään auttanut.Kytkin vaikutti hieman ,muut ei havaittavasti.
Tuossa vanhemmassa oli jousitettu se pystysuorassa oleva kaasuvivuston osa. Uudemmassa se oli jäykkä. Tuo jousi vaikutti siten, että kaasua painaessa pumpun vipu liikkui rauhallisesti, ikäänkuin hieman jäljessä.