Missä vika? ABS -valo syttyi
Missä vika? ABS -valo syttyi
Ajelin aamulla töihin ja auto toimi moitteettomasti. Yht´äkkiä sammui radio sitten rupes palamaan abs jarruvalo. Pääsin töihin mutta sitten hyytyi siihen. Lähti käyntiin kun antoi virtaa mutta ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä. Korjaamolle saa aikoja vasta ensiviikoks.......niin että missäköhän mahtais vika olla?
Mb 230 TE 124
Edit: Muokkasin otsikkoa hieman informatiivisempaan suuntaan / Ari66]
Mb 230 TE 124
Edit: Muokkasin otsikkoa hieman informatiivisempaan suuntaan / Ari66]
Re: Missä vika?
Tarkista akku- ja latausjännite. Laturi ei lataa, ja akku tyhjä?baluu kirjoitti:Yht´äkkiä sammui radio sitten rupes palamaan abs jarruvalo. Pääsin töihin mutta sitten hyytyi siihen. Lähti käyntiin kun antoi virtaa mutta ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä.
Missä vika?
Kiitos vinkeistä!!! 

- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Samaa mieltä,mutta kannattaa tarkistaa liukurenkaiden kunto.Mika.T kirjoitti:ei välttämättä ole muuta kuin hiilet loppu. Helppo vaihtaa se hiilipaketti laturin perään kahdella ruuvilla.
Jos liukurenkaat on sopivasti sisäänajettu niin uudet hiilet ei kestä
välttämättä kuin 80 tkm.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Terve,
Tässä viime kesänä nimittäin yritin purkaa yhden laturin, koska siinä oli laakerissä pikku välys. Päätymutteri vaan ei suostunut aukeamaan lämmityksistä ym. kikkailuista huolimatta. Yksi kuusiokoloavain saatiin rupelille ja toisella nyljättiin akselin pää. Kunnon vehkeillä olisi saattanut onnistuakin mutta sen verran lujassa se on, että helposti saa aikaa sutta. Tästä syystä vaihtelen todennäköisesti vain säätäjää, jos laakerit vaan ovat kunnossa.
t.
Risto
Joka ei sekään ole paha lukema.jytäkkä kirjoitti:Samaa mieltä,mutta kannattaa tarkistaa liukurenkaiden kunto.
Jos liukurenkaat on sopivasti sisäänajettu niin uudet hiilet ei kestä välttämättä kuin 80 tkm.

t.
Risto
E500 – 211.070
Terve,
[EDIT]
Täällä on näköjään purettu yksi Boschin laturi ja sielläkin suositeltiin pulttipyssyä. Pitänee uskoa.
tajunnanvirtaa tuotti:
Risto
Millä estetään roottorin pyöriminen pyssyn mukana? Ilmeisesti peräosa pitää purkaa ja lyödä laturi kiinni ruuvipenkkiin roottorista. Kestääkö roottori? Noin se voisi tieten onnistua – tänks.Mika.T kirjoitti:Paineilma pultti koneella se lähtee hyvin. Jos vain semmonen on käytettävissä.
[EDIT]
Täällä on näköjään purettu yksi Boschin laturi ja sielläkin suositeltiin pulttipyssyä. Pitänee uskoa.

tajunnanvirtaa tuotti:
Risto
E500 – 211.070
Pulttipyssyllä
....kun täräyttää, niin eipä tuo roottori juurikaan ehdi pyörähtää mukana. Voihan sitä kinnas kädessä hieman pitää kiinnikin, mutta ei missään nimessä ruuvipenkkiin.
Re: Pulttipyssyllä
Juuri näin, paineilmalla auki.aseva kirjoitti:....kun täräyttää, niin eipä tuo roottori juurikaan ehdi pyörähtää mukana. Voihan sitä kinnas kädessä hieman pitää kiinnikin, mutta ei missään nimessä ruuvipenkkiin.
Ristipäitä ym avatetessa kunnon isku ensin kaikkiin päihin, niin aukeaa helposti.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible