Missä vika? ABS -valo syttyi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
baluu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 30.09.2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Missä vika? ABS -valo syttyi

Viesti Kirjoittaja baluu »

Ajelin aamulla töihin ja auto toimi moitteettomasti. Yht´äkkiä sammui radio sitten rupes palamaan abs jarruvalo. Pääsin töihin mutta sitten hyytyi siihen. Lähti käyntiin kun antoi virtaa mutta ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä. Korjaamolle saa aikoja vasta ensiviikoks.......niin että missäköhän mahtais vika olla?
Mb 230 TE 124

Edit: Muokkasin otsikkoa hieman informatiivisempaan suuntaan / Ari66]
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

baluu kirjoitti:Yht´äkkiä sammui radio sitten rupes palamaan abs jarruvalo. Pääsin töihin mutta sitten hyytyi siihen. Lähti käyntiin kun antoi virtaa mutta ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä.
Tarkista akku- ja latausjännite. Laturi ei lataa, ja akku tyhjä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitä ilmeisimmin laturi on tullut tiensä päähän. 280 CE oireili kerran täsmälleen samalla tavalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
baluu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 30.09.2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Missä vika?

Viesti Kirjoittaja baluu »

Kiitos vinkeistä!!! :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei välttämättä ole muuta kuin hiilet loppu. Helppo vaihtaa se hiilipaketti laturin perään kahdella ruuvilla.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Mika.T kirjoitti:ei välttämättä ole muuta kuin hiilet loppu. Helppo vaihtaa se hiilipaketti laturin perään kahdella ruuvilla.
Samaa mieltä,mutta kannattaa tarkistaa liukurenkaiden kunto.
Jos liukurenkaat on sopivasti sisäänajettu niin uudet hiilet ei kestä
välttämättä kuin 80 tkm.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
jytäkkä kirjoitti:Samaa mieltä,mutta kannattaa tarkistaa liukurenkaiden kunto.
Jos liukurenkaat on sopivasti sisäänajettu niin uudet hiilet ei kestä välttämättä kuin 80 tkm.
Joka ei sekään ole paha lukema. :wink: Tässä viime kesänä nimittäin yritin purkaa yhden laturin, koska siinä oli laakerissä pikku välys. Päätymutteri vaan ei suostunut aukeamaan lämmityksistä ym. kikkailuista huolimatta. Yksi kuusiokoloavain saatiin rupelille ja toisella nyljättiin akselin pää. Kunnon vehkeillä olisi saattanut onnistuakin mutta sen verran lujassa se on, että helposti saa aikaa sutta. Tästä syystä vaihtelen todennäköisesti vain säätäjää, jos laakerit vaan ovat kunnossa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paineilma pultti koneella se lähtee hyvin. Jos vain semmonen on käytettävissä.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
Mika.T kirjoitti:Paineilma pultti koneella se lähtee hyvin. Jos vain semmonen on käytettävissä.
Millä estetään roottorin pyöriminen pyssyn mukana? Ilmeisesti peräosa pitää purkaa ja lyödä laturi kiinni ruuvipenkkiin roottorista. Kestääkö roottori? Noin se voisi tieten onnistua – tänks.

[EDIT]
Täällä on näköjään purettu yksi Boschin laturi ja sielläkin suositeltiin pulttipyssyä. Pitänee uskoa. :D

tajunnanvirtaa tuotti:
Risto
E500 – 211.070
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Pulttipyssyllä

Viesti Kirjoittaja aseva »

....kun täräyttää, niin eipä tuo roottori juurikaan ehdi pyörähtää mukana. Voihan sitä kinnas kädessä hieman pitää kiinnikin, mutta ei missään nimessä ruuvipenkkiin.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pulttipyssyllä

Viesti Kirjoittaja pt »

aseva kirjoitti:....kun täräyttää, niin eipä tuo roottori juurikaan ehdi pyörähtää mukana. Voihan sitä kinnas kädessä hieman pitää kiinnikin, mutta ei missään nimessä ruuvipenkkiin.
Juuri näin, paineilmalla auki.

Ristipäitä ym avatetessa kunnon isku ensin kaikkiin päihin, niin aukeaa helposti.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin