Vapaavirtaussuodatin
Vapaavirtaussuodatin
Löytyykö keltään kuvia ja mittoja miten vapaavirtaus suodattimen vois toteuttaa 260E W124 malliin.
Lähinnä tarvii varmaan sopivaa rosteriputkea ja jyrkän mutkan kaasuläpälle
ja putkeen haaran johon liittää ilmamäärä mittari ja huohotin putki.
Lähinnä tarvii varmaan sopivaa rosteriputkea ja jyrkän mutkan kaasuläpälle
ja putkeen haaran johon liittää ilmamäärä mittari ja huohotin putki.
Tämä nyt menee heti kertaheitolla off topiciksi, mutta oletko aivan varma, että haluat laittaa tuollaisen vapaavirtaussuodattimen autoosi? Kisakäytössä ymmärrän vehkeen, mutta siviiliautossa en. Siitähän menevät kaikki oravaa pienemmät partikkelit läpi ja lopputuloksena voi olla koneen pikainen rikkoutuminen. Itse en vaparisuodatinta laittaisi edes ilmajäähdytteiseen Harley-Davidsoniin, vaikka siinä ilmajäähdytyksen vuoksi toleranssit ovatkin melko anteeksi antavia. Saati Mersun koneeseen, joka on huomattavasti tarkempi sen suhteen, mitä ylimääräistä siellä pyörii.
Jos hengitystä pitää parantaa, itse vaihtaisin alkuperäisen filtterin tilalle vastaavan K&N:n. Mersussa minulla ei ole K&N:stä kokemusta, mutta jossain muissa kulkupeleissä kierrosherkkyys on parantunut selkeästi kun on investoinut alkuperäisen kaltaiseen K&N:ään.
Jos hengitystä pitää parantaa, itse vaihtaisin alkuperäisen filtterin tilalle vastaavan K&N:n. Mersussa minulla ei ole K&N:stä kokemusta, mutta jossain muissa kulkupeleissä kierrosherkkyys on parantunut selkeästi kun on investoinut alkuperäisen kaltaiseen K&N:ään.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ja jos haluat päästä helpolla niin tee kuten minä
http://sudit.us/millhill/autot/123/kone1.jpg
Tulee vähän räyheempi asennus kun amikset saa sorvattua mulle 6kpl imusuppiloita.

http://sudit.us/millhill/autot/123/kone1.jpg
Tulee vähän räyheempi asennus kun amikset saa sorvattua mulle 6kpl imusuppiloita.

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Oletko koskaan ajatellut/mitannut tuon kyseisen hmm virityksen hyötyjä alkuperäiseen verrattuna. Melkeinpä veikkaisin tuossa tilanteessa alkuperäisen virtaavan paremmin.Sivonen kirjoitti:Ja jos haluat päästä helpolla niin tee kuten minä![]()
http://sudit.us/millhill/autot/123/kone1.jpg
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Nyt en tarkoittanutkaan sitä kartiota yksikseen, vaan pakettia ja miten se on toteutettu. Kartiosuodatin rympättynä umpion taakse -> ilma sudattimeen tulee periaatteessa vain noin 1/3 osalta käytössä olevasta pinta-alasta. Tuo teräslankavahvisteinen kumiputki(mikä lieneekään sen oikea nimi) aiheuttaa erittäin suuria paine-eroja, koska siinä on paljon epätasaisuuksia ja se elää erittäin voimakkaasti, mikä osaltaan sekoittaa ilmamäärämittarin toimintaa.
Tätä ajoin takaa tuolla kommentillani
Tätä ajoin takaa tuolla kommentillani
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Lampun ja syylärin välistä tulee ilmaa suodattimelle. Kumiletku ei elä lainkaan koska suodatin on sen verta reilun kokoinen että letkussa ei ole alipainetta. Letkun sisäkurvissa on hieman ryppyjä, mutta ulkokurvi ja mutkan keskiosa on sileätä sisäpinnalta. Enemmän ahistaa Janin ja Villen terävät mutkat, vaikka 20395% hienompia onkin. 
Alkuperäinen filtteri ei ainakaan saa ilmaa, kun siinä pöntössä on jonkun älykääpiön suunnittelema kakstuumanen putki. Putken sisäpuolella on reikäputkea, ja reikäputken ja ulkoputken välissä jotain villaa tms vaimennusmateriaalia - ihan kuin pakoputken äänenvaimentimessa. Se ahistaa.

Alkuperäinen filtteri ei ainakaan saa ilmaa, kun siinä pöntössä on jonkun älykääpiön suunnittelema kakstuumanen putki. Putken sisäpuolella on reikäputkea, ja reikäputken ja ulkoputken välissä jotain villaa tms vaimennusmateriaalia - ihan kuin pakoputken äänenvaimentimessa. Se ahistaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Koko motin virtauksien pitäisi laskennallisesti olla jossain 240hp / 6800rpm tienoilla, mutta noin ylös ei tehot kuitenkaan käytännössä nouse.
Enpä oo mitannut minkä kokonen se on, mutta kai se sitten yli 2" on, kun koneessa on vakiona teuhua 185hp. Noista virtauksista (ulkomuistista...) sen verran että 220hp tarvii jo 390cfm (kuutiojalkaa minuutissa) ilmaa, eli vakiopönttö on mitoitettu ihan liian pieneksi.
Kyllä se naapuri huomaa, mulla kun ei ole kuin kaksi 2,5" läpihuutavaa änkkäriä pakoputkessa... Nekin vierekkäin.
...tai siis sitten huomaa kun saan auton taas liikkeelle.
Enpä oo mitannut minkä kokonen se on, mutta kai se sitten yli 2" on, kun koneessa on vakiona teuhua 185hp. Noista virtauksista (ulkomuistista...) sen verran että 220hp tarvii jo 390cfm (kuutiojalkaa minuutissa) ilmaa, eli vakiopönttö on mitoitettu ihan liian pieneksi.
Kyllä se naapuri huomaa, mulla kun ei ole kuin kaksi 2,5" läpihuutavaa änkkäriä pakoputkessa... Nekin vierekkäin.

...tai siis sitten huomaa kun saan auton taas liikkeelle.

Viimeksi muokannut Sivonen, Ti 27.09.2005 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Kerran vielä, imupuoltaSivonen kirjoitti:Niin mitä sää muuten kysyit? Mitä virtausta haluat tietää?

Pakkohan se pakopuoli on olla kunnossa, koska muuten ei se imupuoli toimi vai mitä ?
...tai no joo, mä meen nukkumaan, mutta piti vain tietää mimmosia koneita nuo vapaavirtaussuodatetut nyt sitten on mutta hyvältä kuulostaa. tehot
...ja muistakaa, ettei sitä öljyttyä H&R versiota ole tarkoitettu MAF käyttöön.
Minkäs vahvuista sulla se kumiletku on, sillä siitähän sä saat helposti laskettua kuinka suuri nopeus ilmalla pitää olla letkussa ja sitten miettiä, miten se letku mahtaa käytäytyä, kun kierroksia on esim 6000, en ihan usko sen olevan kovinkaan stabiili
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kuten ei muitakaan öljykylpyisiä, mutta onhan se aina kokeiltava itse, koska eihän tuning myyjät voi olla väärässäveskola kirjoitti:...ja muistakaa, ettei sitä öljyttyä H&R versiota ole tarkoitettu MAF käyttöön.


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ei tarvi paljon mittailla, eikä ole uskon asiaAntti V kirjoitti:Minkäs vahvuista sulla se kumiletku on, sillä siitähän sä saat helposti laskettua kuinka suuri nopeus ilmalla pitää olla letkussa ja sitten miettiä, miten se letku mahtaa käytäytyä, kun kierroksia on esim 6000, en ihan usko sen olevan kovinkaan stabiili

110mm
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
esitän tyhmän kysymyksen. Ku ei viitti uutta topiccii tehä tän takii. Eli onko nyt ratkasuna parempi tuommoinen ilmanputsari että se on rakennettu tuolleen erilleen vaiko semmoinen joka tulee vakiokoteloon, vai liekkö väliä käytännössä että kummin se on? Ja oisko tietoa ja suositteita tuohon 1.8i nuhapumppuun suodattimeks hinta/laatu suhteelta. Ja eikös tuo suodatin vähän "paranna" myös imuääniä koneessa? 

N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Teetin itselleni rosterista vastaavan virityksen 201 koppaiseen 2.6 malliin.
tilasin Autoracingista http://www.autoracing.fi/tuotteet/K&N.html
suodattimen mallia: http://www.knfilters.com/search/product ... od=RF-1039
imuäänet ainakin kasvoi, mutta ei häiritsevästi, normaali matka-ajossa ei vaikutusta.
edullinen ääni viritys...82EUR postikuluineen
tilasin Autoracingista http://www.autoracing.fi/tuotteet/K&N.html
suodattimen mallia: http://www.knfilters.com/search/product ... od=RF-1039
imuäänet ainakin kasvoi, mutta ei häiritsevästi, normaali matka-ajossa ei vaikutusta.
edullinen ääni viritys...82EUR postikuluineen
Oisko sulla kuvaa näyttää tuosta viritelmästä?Cojar kirjoitti:Teetin itselleni rosterista vastaavan virityksen 201 koppaiseen 2.6 malliin.
tilasin Autoracingista http://www.autoracing.fi/tuotteet/K&N.html
suodattimen mallia: http://www.knfilters.com/search/product ... od=RF-1039
imuäänet ainakin kasvoi, mutta ei häiritsevästi, normaali matka-ajossa ei vaikutusta.
edullinen ääni viritys...82EUR postikuluineen
MB 190E 2.6 Automatic
ex.190D 2.0
ex.190D 2.0
kuvassa putki hiomatta ja kiillottamatta. otan kuvan valmiista kun kerkeen
http://xs.to/xs.php?f=putki.jpg&h=xs53&d=05442
maksoin 100€
http://xs.to/xs.php?f=putki.jpg&h=xs53&d=05442
maksoin 100€