W202 Lohkolämmittimen laitto yläkautta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

W202 Lohkolämmittimen laitto yläkautta?

Viesti Kirjoittaja maketap »

Oisko kellään viimehetken vinkkejä antaa kun aijon laittaa tänään lohko lämppärin siten että irrotan imusarjan pois edestä kun ei alakautta onnistunut.
eli onko mitään huomioitavaa imusarjan tai letkujen ja johtojen irrotuksessa.
ja auto 220 bensa w202
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

entäs jos laittaa sen lohkolämmittimen toiselle puolelle moottoria ?
pakosarjan alle, alakautta.


Korjaus: moottori tyyppi 111 (111.961)
lämmitin tulee imusarjan alapuolelle

Eli irroitat starttimoottorin ensin ja sitten asennat sen, näin se pitää tehdä.
imusarjan irroittaminen on isompi homma.

eli nosturilla joudut tekemään koko työn.

t: jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei imusarjaa irti. :shock:

Ota puola irti, siitä saat tilaa lyödä klommin irti, ja sitten kuten Jaska kertoi startti pois ja sieltäkautta lämppäri paikalleen.
wiimax.fi
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Sehän tässä on kun ei ole nosturia :evil: ja sitä on jo yritetykin mutta ei lähtenyt
pyöriin se ketun tulppa sieltä
dealer kirjoitti:Ei imusarjaa irti. :shock:

Ota puola irti, siitä saat tilaa lyödä klommin irti, ja sitten kuten Jaska kertoi startti pois ja sieltäkautta lämppäri paikalleen.
Tuota pitää käydä kattoon että jos tuo puolan irrottaminen auttaa.
On tässä itelläkin alkanu pelottaan tuo imusarjan irrotus siinä voi saada vain tuhoa aikaan :cry:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se " v***n tulppa" ( :shock: ) lähtee pyörimään kun lyöt vasaralla pitkän rautatangon välityksellä sen tulpan ruttuun reunasta ja sitten alat samallalailla lyömällä pyörittää sitä.
Edellämainittu lyöminen siitä raosta jonka löydät kun siirrät sen toisen puolan sivuun. :roll:
wiimax.fi
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Saako sen loholämppärinkin laitettua sieltä yläkautta? sitten kun on saanut
sen v***n tulpan sieltä pois :wink:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

maketap kirjoitti: kun on saanut
sen v***n tulpan sieltä pois
:P

Itse laitoin alakautta (startti irti), V***n tulppa lähti pyörimään sen jälkeen kun naputin pienellä vasaralla sen keskiosaa. Tämäkin alakautta. Ei tarvitse nosturia, käytin jotain 200mm ajoramppeja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämmitintä ei oikein saa yläkautta paikalleen, startti pois ja sieltäkäsin.
wiimax.fi
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Onahan se nyt kumma homma kun kaikki meinaa että alakautta pystys muka
sen laittaan, kun käytin autoa sillon vuosi sitte nosturilla ja otin startin pois niin
ei sitä näkynytkään koko v***n tulppaa sieltä, en muista enää mikä siinä oli eessä mutta ei sinne mahtunut käsikään kunnolla mutta räikällä yritettiin
vääntää auki sitä v***n tulppaa mutta ei lähtenyt.
Onkohan tässä sitten joku semmonen homma että joku varuste vaikuttaa siihen
että onko siellä tilaa vai ei esim. ilmastointi.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Itse irroitin imusarjan ja tuli tilaa.Sitten vaan tampilla ja vasaralla hakkasin lommin irti.Ei nyt niin kova homma irroittaa.Aikaa olisi säästynyt huomattavsti jos en olis alkanutkaan yrittää alakautta asennusta.Auto siis w202 2.0 bensa
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Imusarjaa ei tarvitse irrottaa, ei missään tapauksessa.
wiimax.fi
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Eikö olis helpompi laittaa sellainen letkun väliin tuleva lämmitin. On kuulemma halvempikin kuin normaali lohkoon tuleva. Isäntä oli semmosta boraan kyselly kun siinä ei edes ole padan kyljessä paikkaa lämmittimelle.
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

On se helpompi mutta lämmittää huonosti.
Halvempi ei liene verrattuna mersun vastukseen.
wiimax.fi
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Masaman kirjoitti:Eikö olis helpompi laittaa sellainen letkun väliin tuleva lämmitin. On kuulemma halvempikin kuin normaali lohkoon tuleva. Isäntä oli semmosta boraan kyselly kun siinä ei edes ole padan kyljessä paikkaa lämmittimelle.
Lämmittää kyllä siinä letkussa olevan nesteen,mutta ei kyllä kunnolla kierrätä,kaveri laittoi,mutta katuu,olisi kannattanut vaivotella enampi.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ettekö te käytä ensinkään niitä öljypohjaan "liimattavia" elementtejä? Vai eikö onnistu mersuun?

Ostaa semmosen 200000000000W työkone letkulämmittimen jossa on kiertopumppu niin lämpiää mersu 300 asteeseen vartissa. 8)
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Laita yläkautta vain,imusarja irroittamalla.
Itsekin irroitin imusarjan,helppo homma vaikka kuulostaakin ammattimiehen mielestä väärältä tyyliltä.
Nosturilla monet hommat on helppoja,mutta teeppä sama
tasamaalla.... :shock:
Reilu ilta siinä menee mutta jos tulppa on kireä niin
aikaa säästyy kun heti irrottaa imusarjan ja aika ei kulu
turhaan kuusailuun.
(auto oli kyllä S210 mutta konetyyppi sama tosin 230)
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

joo jäissä on homma vähän aikaa, johtuen näistä kommenteista ja omasta
laiskuudesta. paitsi tuo yläpuolella oleva viesti vähän innostas aukaseen
peltiä mutta kun sitä on niin laiska.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Edelleen sanoisin että imusarjaa ei kovin helpolla lähdetä irroittamaan.

En ihan muista minkälaiset tilat 202:ssa se oon (engine 111.***) mutta kyllä se tulppa on muista malleista lähtenyt ihan helpolla.

jos on "vanha" auto niin ensin pillillä lämmitetään sitä vaikkapa, ja sitten "vipalla" (ns. pitkä meisseli) ja vasaralla lyödään se tulppa auki.

jos ei nosturia ole käytettävissä, niin ehkä kannattaa harkita työn teettämistä muilla.

ei kaikkea tarvitse itse tehdä.
etenkin jos siinä "reipas ilta " menee, kun taas "meillä" siihen menee alle 3 tuntia useimmiten. (reilu arvio).

Mutta kukin tyylillään =)

terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Kyllä saa alakautta, tosin joissakin malleissa joutuu irrottamaan laturin. Ohjeet lohkolämppärin paketissa on hyvät, yleensä. Ja Jack on oikeessa: vaikka kammottaa kalliin (ja suuren tunnearvon omaavan 8) ) auton lohkon kylkeä pilleillä pistää punoittamaan, se on oikea tapa. :shock: Tulppa ei lähde kylmänä vääntämällä, ei sitten millään!! :evil: Samaten taas tarvitaan erikoistyökalua, tulpan avaukseen pitää olla ilmeisesti vi***ilun vuoksi erikoinen torx-hylsy... ei löydy sitte joka perusasentajan pakista.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Tero M kirjoitti:Kyllä saa alakautta, tosin joissakin malleissa joutuu irrottamaan laturin. Ohjeet lohkolämppärin paketissa on hyvät, yleensä. Ja Jack on oikeessa: vaikka kammottaa kalliin (ja suuren tunnearvon omaavan 8) ) auton lohkon kylkeä pilleillä pistää punoittamaan, se on oikea tapa. :shock: Tulppa ei lähde kylmänä vääntämällä, ei sitten millään!! :evil: Samaten taas tarvitaan erikoistyökalua, tulpan avaukseen pitää olla ilmeisesti vi***ilun vuoksi erikoinen torx-hylsy... ei löydy sitte joka perusasentajan pakista.
Ei oo bensa vehkeessä laturi ja lohkolämppärin paikka edes samalla puolen.
Ihan tavallisella hylsyllä aukeaa ainakin tuossa mun autossa, jos aukeaa :wink:
Jack kirjoitti:jos ei nosturia ole käytettävissä, niin ehkä kannattaa harkita työn teettämistä muilla.

ei kaikkea tarvitse itse tehdä.
etenkin jos siinä "reipas ilta " menee, kun taas "meillä" siihen menee alle 3 tuntia useimmiten. (reilu arvio).

Mutta kukin tyylillään =)

terveisin
jaska
Sitä vaan on sen verran periaatteen mies että sen minkä osaa tai pystyy tekeen ite niin se tehdään :wink:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tuohon C200Komp. (M111)laitettiin letkulämmitin, koska meinasi asentaja (Vierimaa Haukiputaalla) että tulee halvemmaksi asentaa, koska joutuisi muuten purkamaan imusarjan pois tieltä ennenkun onnistuu. Ja lämmittää kuulemma hyvin siellä letkussakin. Maksoi muuten KL:stä lämmitin sisäjohtosarjalla 195e.
Se letkulämmitin oli 15e kalliimpi kuin vastus lohkoon.
Aikaa muuten meni 2,5h tuntia.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vähän ooteetä.

Niintuota, noihin diesel- ja bensamersuihin on laitettu meillä korjaamolla lohkolämppäreitä. :shock:

Kerran laitoimme roskiin niitä vastuksen mukana tulevia alumiinirikkoja, yksi asentaja oli niitä keräillyt "talteen" rautalankaan pujottaen; niitä oli puoli metriä pitkä "putki". :D

Ikinä ei olla pillillä lämmitetty sitä tulppaa, ja aina se on lähtenyt isommin tuskailematta vasaralla ja rautatangolla lyömällä.

Muistaakseni joku 560 SEC oli vähän purettava autoa että sai vastuksen paikalleen, ja ML CDi on myös vähän erilainen tapaus.

Veekuutosiin tulee letkulämmitin, niissä ei ole klommia - tai on siinä päällä muttei sinne lämmitintä saa.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Joxi kirjoitti:Tuohon C200Komp. (M111)laitettiin letkulämmitin, koska meinasi asentaja (Vierimaa Haukiputaalla) että tulee halvemmaksi asentaa, koska joutuisi muuten purkamaan imusarjan pois tieltä ennenkun onnistuu. Ja lämmittää kuulemma hyvin siellä letkussakin. Maksoi muuten KL:stä lämmitin sisäjohtosarjalla 195e.
Se letkulämmitin oli 15e kalliimpi kuin vastus lohkoon.
Aikaa muuten meni 2,5h tuntia.

letku lämmitintä en laita koska olen ostanut jo lohko lämppärin enkä kyllä muutenkaan.

dealer paljonko velotat jos ajelen sinne ja laitetaan paikalleen?
paljonko muuten tulee matkaa oulusta sinne? meinaan että meneekö jo pensaan niin paljon rahaa että ei kannata.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kysäisen tänään Jarnolta joka meillä noita eniten on laittanut, mitä siinä menee aikaa > palaamme aiheeseen.

Oulusta on matkaa 130 km Ylivieskaan, laske itse kannattaako jahka kuulet hinnan.
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Kysäisen tänään Jarnolta joka meillä noita eniten on laittanut, mitä siinä menee aikaa > palaamme aiheeseen.

Oulusta on matkaa 130 km Ylivieskaan, laske itse kannattaako jahka kuulet hinnan.
[OT] Nuku hyvä mies nyt kun olet lomalla. :lol: [/OT]
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

ML CDI ottaa vasemman puolen renkaan pois ja sisälokasuojan, siitäpä se taitaa lähteä.
itse ajelen polkupyörällä :D
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

Äänestän tuon imusarjan poiston puolesta. Koko homma ottaa noin pari tuntia kaikkine piuhanvetoineen eikä tarvi edes riehua. Näyttää se sarjan irroitus pahemmalta mitä on. Jos joutuu lyömään niin pitää varoa pieksämästä tiivistyspintoja ruvelle.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vastuksen asentaminen siinä vajaa 80 euroa työ, maketap.

Jaska, kuten mainitsin niin "erilainen tapaus" se ML. :lol:
wiimax.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ai niin, siinä lämmittimen reiässä ei pahemmin tiivistyspintoja ole, kunhan ei kierteitä hakkaa pilalle. :roll:
Tietysti se kuulostaa kauhealta kun klommia irrotetaan vasarallla lyömällä, sitten kun sen oppii niin tajuaa miten helposti ja siististi sillälailla lähtee 15 vuotta paikallaan hapettunut klommikin irti...
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

No mites tuossa 220 dieselissä sitten onnistuu lohkolämppärin laitto kun näyttää puuttuvan?
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Vastaa Viestiin