Ere866 kirjoitti: ässän etukromissa on kulmassa ruoste tullut läpi (onneksi siis kromi ei ole puhki) ja sama juttu takakromissa vähän. Ei leviäisi niin nopeasti ainakaan, jos ei muuten .
Jos kuppa alkaa puskea siten että kromin pintaan painaa kuplaa alapuolelta tai peräti ruskeaa, niin kromin päivät alkavat olla luetut. Tuollon pelti on alta jo erittäin ohutta tai sitä ei ole ollenkaan.
Ensi oireet kun syöpymisestä tulevat näkösälle, niin armonaikaa on vuoden verran, tämä omasta kokemuksesta.
Jos kromit ovat päälle päin vielä ehjän oloiset, kannattaa ehdottomasti ottaa puskimet irti ja putsata sekä suojata osat altapäin kunnolla. Siinä pääsee tuntipalkoille (kuten P.M. totesi, kromisetti kustantaa 650€ ja jopa 750€, jos kiinnikkeet ja "saumapalat" pitää hankkia kaikki uudet - ja usein pitää).
Etupuskurin kiinnityksen näkee hyvin, kun nostaa auton ylös, siitä vaan irti ja kaverin kanssa tietty. Takapuskimen kiinnityksen näkee tavaratilan mattoa nostamalla, siellä ne pultinpäät ovat montussa. Puskuri lähtee vetämällä suoraan taaksepäin. Tässäkin kaveri mukaan, ettei tule kraapuksia maaleihin.
Takapuskurin askaroinnissa ei tarvita nosturia eikä monttua.