ehtinyt ajaa ST virityksellä pari-kolme viikkoa, ja oikeesti aika rauhallisesti, syöttöäkin on kaks ja puol kierrosta täydestä kiinnipäin, ja max ahdot 1.5
HX40 päässä on sellainen läpinäkyvä ilman ohjain, joten huomasin pari päivää sitte, että jotain pieniä öljyroiskeita oli sisäpinnassa, ja tänään otin sen putken irti ahtimesta, ja huomasin että öljyähän sieltä vuotaa


vuotoa on siis ollu vasta pari päivää, eli tähän asti 2-3vkon aikana eli ole vuotanut yhtään.
HX oli siis uusi kun laitoin kiinni, ja tämä ahdin oli näitä imukaula vammaisia, mutta tosin erittain pienillä jäljillä. eli luulisin että ei ole saanut mitään isoa niittiä.
imusarjan ahtoputken avattuani, katsoin ettei oljy ollut ainakaan vielä kerennyt imusarjaan asti. (mutta coolerissa voi varmaan olla jo jotain)
otin n.viikko sitten imuilma (äänen vaimennin kauluksen) pois, etten osaa sanoa, vaikuttiko se siihen öljynvalumiseen.
niin, ja koneen päältä lähtevä huohotin letku on asennettu n.1l muovi purkkiin, jossa on porattu reikä sen kylkeen. purkissa ei ole ollut oljyä yhtään tähän asti, mutta nyt purkin pohjalle on tullut oljyä jonkin verran, samaan aikaan, kun oljyä on ahtimestakin valunut.
sitten vielä se, että öljyn paluu letku (ostettu Hiflexistä greenlineä, joka oli mukamas parasta mitä niillä oli tohon tarkotukseen) kestää oljyä n.115astetta.
on alkanut hikoilla saumoistaan läpi kanssa. jälleen en tiedä voiko olla tukosta, jolloin se keräisi ahtimen sisään liian kovan öljynpaineen. paluu on päästä kyllä yhdistetty mersun alkuperäiseen 300TDT öljynpaluu liittimeen. eli en ymmärrä mistä sitä tukosta voisi tulla.
voisiko joku näillä tiedoilla auttaa vähän kartoittamaan, mistä lähtisin vikaa etsimään.