Otin itseäni niskasta kiinni ja kävin vihdoinkin kiinni ässän vuotavaan raitisilmasuuttimeen. Alkoi jo käydä ikäväksi tuo hihaan suuntautunut veto, kun ulkolämpömittari muutamana aamuna lähenteli nollaa.
Vasemmaisen suuttimen sulkuläpän vipu löytyi vasemman jalkatilan kattoverhouksen takaa. Siinä se pianolangan pää yhdistyi läpän käyttövipuun heti keskikonsolin takana olevan lämppärin kotelon kyljessä.
Itse fixi vuotavalle läpälle kesti viisi sekunttia ja vilauksen. Irroitin pianolangan päällä olevan vaipan pään kiinnipitolipareen ja siirsin vaippaa puoli senttiä. Sen jälkeen vain lipare takaisin, ja kas, suutin ei enää vuoda ohjausnamiskan sulkiasennossa.
Sitten alkoivat haasteet. Jalkatilan katon takaisin laitto ei sujunut kuin elokuvissa. Ongelmana oli saada kattopanelin päällä kulkevan ilmakanavan pää oikeaan holeen lämmityslaitteen kotelon kylkeen. (Onko muuten tietoa, mihin oven sisään menevä ilmakanava oikein puhaltaa? Ikkunalle? Vai oven sisätiloihin?)
Loppujen lopuksi laitoin katon takaisin kahdessa osassa. Ensin sen osan, joka näkyy kojelaudan alareunassa ja lopuksi väänsin pedaalien yläpuolella olevan muoviläystäkkeen paikalleen puoliväkisin.
Samalla työrupeamalla tuli vaihdettua konsolin nappuloiden ja vaihdekaavion taustavalot. Sekä lisäksi vielä korjattua sisään painuva läämmön säätökiekko.
Auto on taas melkein kuin uusi
