Motonet, JANMOR-tulpanjohdot ja ruokahalu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Motonet, JANMOR-tulpanjohdot ja ruokahalu

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pitää sitten ensi viikolla elokuun loppumisen kunniaksi suorittaa syyshuolto, joka normaalirutiinien lisäksi painottuu nyt sytkäpuoleen. Vaihtoon menevät tietenkin tulpat, mutta myös johdot, v-jakajan kansi ja pyöriäinen. Akku on jo uusi, joten eiköhän näillä pärjää :? .

Motonet näyttää kohentaneen puuhasteluaan. Poikkesin piruuttaan kyselemään, notta saako noita em. palikoita Breminä vai meneekö italiaano-osastolle. No pöytään tuli aitoa Germany-tavaraa.
Silti paketin hintaero esim. Kilpailevaan Lafkaan verrattuna on suotuisa: noista kamoista -26.50€. Hyvä, kun kyse on n. 150 ekun ostoksesta, se on prosenteissa paljon.

Varsinainen ydinkysymys: onko kellään kokemusta jenkkiläisestä Janmor-tulpanjohtosetistä :shock: ?
Kun kysyin johdoiksi Bremiä, myyjä sanoi, notta met myymmä nyt Janmoria, hinta on sama mutta tuote parempi. Näinköhän :roll: . Muuta en osaa sanoa piuhoista kun sen, mitä paketissa ja tuotteessa luki.

Paketistä löytyy kuusi erimittaista piuhaa + puolan johto, kuten pitääkin.
Piuhojen / plugien kyljissä seisoo:
Triple Supersilicone -80C +300C 1kOhm Janmor Made in USA
Formed as original sets

Paketissa:
ISO9001
ISO 3808
QS 9000

Certificate 108530
BUQI, UKAS, DAR, Confrac (hienot logot, esim. DAR = Deutsche Akkreditfierungs Rat)

Eli kovasti vakuutellaan jenkkityyliin, että kaikki on kunnossa. Paketin kyljessä on litania kaikista Mersuista, joihin setti sopii eli kaikki M103-koneiset versiot.

Sitten on jälleen runsas jenkkihehkutus puihojen 3-kertaisista silikoni- ja nylon ”layereista” sekä tietenkin kaikki kulutuksen ja päästöjen alenemiseen, tehon kasvuun, käynnin tasaisuuteen, starttauksen nopeuteen ja muuhun taivaan mannaan liittyvät kehut :lol: .

Lienevätkö sitten mitä piuhoikseen, jämäköiltä kyllä tuntuivat sekä letkut että ”töpselit”. Ohkaisemmat kyllä olivat kuin alkuperäiset (Bosch).

Mutta jos noilla kulutus laskee, niin sitten ovat fakiirijohdot. Mittasin tuossa viimeisen parin kuukauden maitin ja lopputankkaus oli tänä aamuna. Pitelin kirjaa välitankkauksista ja menovettä on palanut 231 litraa. Tällä on päästy 2816 km. Se tekee 8,2 litraa satkulle, joten hyvät saavat sytkäpiuhat olla, että maitti laskee mitattavissa määrin :twisted: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jopas :shock: .... ei se ihmetytä, että tulpanjohtoja valmistetaan Puolassa, saattavat Boschitkin olla valmistettu Brasiliassa :lol: Mutta se hämmästyttää, että piuhoissa luki Made in USA. Tämähän toimii piraatti ja huuhaa-teollisuudessa periaatteella Bolex, Bosksh jne. :lol:

Kuitenkin on sen verran tullut oltua tekemisissä noiden sertifiointien ja ISO-juttujen kanssa, että niitä ei saa käyttöön kuin tiukan seulan jälkeen - johon liittyy koko laatuketju ja myös yrityksen muu toiminta.
Siis Made in USA-merkintää ei voi käyttää kuin yhdessä tapauksessa - eli varsinainen sytkäkaapeli on valmistettu jenkeissä (kai sitten Silicon Valleyssä :shock: :lol: :lol: ), joista kyseinen Janmor sitten pätkii ja rakentaa piuhat.
Muuten ei mene läpi. Jos esim. valmistan HiFi-kaiuttimen, niin vaikkapa JBL:n valmistamassa elementissä voi lukea Made on USA, mutta ei itse kaiutinkaapissa.
Enpä keksi muuta selitystä :shock: .

P.S. edit: Tämä piuhailmiö kyllä noudattaa uusien, tuntemattomien ja ennen kaikkea entisissä politrukkimaissa valmistettujen tuotteiden filosofiaa vs. vakaat arvostetut merkkituotteet.

Kun Nokian puhelin on valmistettu Unkarissa tai Mongoliassa, se ei näy missään, paitsi ehkä jonain millin kokoisena tekstina kuoren sisäpuolella :shock: :lol:
Ja toisin päin: Kun "kehitysmaan" tuotetta markkinoidaan, tuodaan kissan kokoisilla kirjaimilla esim. pienikin komponentti, jos se on made in usa, germany jne. Ja tietenkin kaikki sertifikaatit revitään jättijulisteina pakkauksiin.
No, siinä ei mitään, jos ne ovat kunniallisesti hankittuja.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Saatko mahdollisesti kuvaa tulpanhatun sisältä, siitä rakenteesta näkee paljon, kuinka hyvä sarja on.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

mjo33400 kirjoitti:Saatko mahdollisesti kuvaa tulpanhatun sisältä, siitä rakenteesta näkee paljon, kuinka hyvä sarja on.
Tuli ostettua aikoinaan Motonetista Carrol merkkiset piuhat, joiden laatuero alkuperäisiin oli sitten helpoiten huomattavissa puolalta tulevasta piuhasta,Orkkiksessahan on siellä hatun sisällä jotain ihan muuta kuin meltoa peltiä :evil:
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Aivan. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pitää kurkata hautun sisään. Juu, kuten ounastelin, pakkauksessa lukee notta johdot ovat ameriikan ihmemaan valmistetta. Polakki on sitten laittanut plugit päihin. Ketterää kokoonpanoteollisuutta 8) . Aion kuitenkin kokeilla noita piuhoja, pakko niitä ei olisi ottaa - mutta onhan sitten tämäkin asia testattu... :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Jotenkin tuli mieleen yks autokorjaaja, jolta kyselin (muun korjauksen ohessa) että saisko mun autostani tehtyä automaatin, manuaali kun oli. Sepä katsoi minua hetken pitkään ja totesi "Eikö sulla oo ennestään riittävästi ongelmia tän kanssa?" :)

Eipä vaineskaan, voihan noita kaikenlaisia ihmeitä kokeilla, tavallisesti ne ei vaan oo kauhean pitkäikäisiä.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Marde kirjoitti: Eipä vaineskaan, voihan noita kaikenlaisia ihmeitä kokeilla, tavallisesti ne ei vaan oo kauhean pitkäikäisiä.
Juu, eikä kyseessä ole tarkemman tutkinnan jälkeen mikään "magneettipohjallinen" tai ihme-eliksiiri. Tavallaan uutta, jos sitäkään, on kaapeleiden pintamateriaali, joka on perinteisen kumin sijaista silikonia ja nailonkudoksilla vahvistettu. Voi murtumatta ja harpertumatta kestää öljyä, bensaa ja kuumuutta paremmin kuin tavallinen "spädärimateriaali" :shock: :lol: Se jää nähtäväksi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin