Motonet, JANMOR-tulpanjohdot ja ruokahalu
Motonet, JANMOR-tulpanjohdot ja ruokahalu
Pitää sitten ensi viikolla elokuun loppumisen kunniaksi suorittaa syyshuolto, joka normaalirutiinien lisäksi painottuu nyt sytkäpuoleen. Vaihtoon menevät tietenkin tulpat, mutta myös johdot, v-jakajan kansi ja pyöriäinen. Akku on jo uusi, joten eiköhän näillä pärjää .
Motonet näyttää kohentaneen puuhasteluaan. Poikkesin piruuttaan kyselemään, notta saako noita em. palikoita Breminä vai meneekö italiaano-osastolle. No pöytään tuli aitoa Germany-tavaraa.
Silti paketin hintaero esim. Kilpailevaan Lafkaan verrattuna on suotuisa: noista kamoista -26.50€. Hyvä, kun kyse on n. 150 ekun ostoksesta, se on prosenteissa paljon.
Varsinainen ydinkysymys: onko kellään kokemusta jenkkiläisestä Janmor-tulpanjohtosetistä ?
Kun kysyin johdoiksi Bremiä, myyjä sanoi, notta met myymmä nyt Janmoria, hinta on sama mutta tuote parempi. Näinköhän . Muuta en osaa sanoa piuhoista kun sen, mitä paketissa ja tuotteessa luki.
Paketistä löytyy kuusi erimittaista piuhaa + puolan johto, kuten pitääkin.
Piuhojen / plugien kyljissä seisoo:
Triple Supersilicone -80C +300C 1kOhm Janmor Made in USA
Formed as original sets
Paketissa:
ISO9001
ISO 3808
QS 9000
Certificate 108530
BUQI, UKAS, DAR, Confrac (hienot logot, esim. DAR = Deutsche Akkreditfierungs Rat)
Eli kovasti vakuutellaan jenkkityyliin, että kaikki on kunnossa. Paketin kyljessä on litania kaikista Mersuista, joihin setti sopii eli kaikki M103-koneiset versiot.
Sitten on jälleen runsas jenkkihehkutus puihojen 3-kertaisista silikoni- ja nylon ”layereista” sekä tietenkin kaikki kulutuksen ja päästöjen alenemiseen, tehon kasvuun, käynnin tasaisuuteen, starttauksen nopeuteen ja muuhun taivaan mannaan liittyvät kehut .
Lienevätkö sitten mitä piuhoikseen, jämäköiltä kyllä tuntuivat sekä letkut että ”töpselit”. Ohkaisemmat kyllä olivat kuin alkuperäiset (Bosch).
Mutta jos noilla kulutus laskee, niin sitten ovat fakiirijohdot. Mittasin tuossa viimeisen parin kuukauden maitin ja lopputankkaus oli tänä aamuna. Pitelin kirjaa välitankkauksista ja menovettä on palanut 231 litraa. Tällä on päästy 2816 km. Se tekee 8,2 litraa satkulle, joten hyvät saavat sytkäpiuhat olla, että maitti laskee mitattavissa määrin .
Motonet näyttää kohentaneen puuhasteluaan. Poikkesin piruuttaan kyselemään, notta saako noita em. palikoita Breminä vai meneekö italiaano-osastolle. No pöytään tuli aitoa Germany-tavaraa.
Silti paketin hintaero esim. Kilpailevaan Lafkaan verrattuna on suotuisa: noista kamoista -26.50€. Hyvä, kun kyse on n. 150 ekun ostoksesta, se on prosenteissa paljon.
Varsinainen ydinkysymys: onko kellään kokemusta jenkkiläisestä Janmor-tulpanjohtosetistä ?
Kun kysyin johdoiksi Bremiä, myyjä sanoi, notta met myymmä nyt Janmoria, hinta on sama mutta tuote parempi. Näinköhän . Muuta en osaa sanoa piuhoista kun sen, mitä paketissa ja tuotteessa luki.
Paketistä löytyy kuusi erimittaista piuhaa + puolan johto, kuten pitääkin.
Piuhojen / plugien kyljissä seisoo:
Triple Supersilicone -80C +300C 1kOhm Janmor Made in USA
Formed as original sets
Paketissa:
ISO9001
ISO 3808
QS 9000
Certificate 108530
BUQI, UKAS, DAR, Confrac (hienot logot, esim. DAR = Deutsche Akkreditfierungs Rat)
Eli kovasti vakuutellaan jenkkityyliin, että kaikki on kunnossa. Paketin kyljessä on litania kaikista Mersuista, joihin setti sopii eli kaikki M103-koneiset versiot.
Sitten on jälleen runsas jenkkihehkutus puihojen 3-kertaisista silikoni- ja nylon ”layereista” sekä tietenkin kaikki kulutuksen ja päästöjen alenemiseen, tehon kasvuun, käynnin tasaisuuteen, starttauksen nopeuteen ja muuhun taivaan mannaan liittyvät kehut .
Lienevätkö sitten mitä piuhoikseen, jämäköiltä kyllä tuntuivat sekä letkut että ”töpselit”. Ohkaisemmat kyllä olivat kuin alkuperäiset (Bosch).
Mutta jos noilla kulutus laskee, niin sitten ovat fakiirijohdot. Mittasin tuossa viimeisen parin kuukauden maitin ja lopputankkaus oli tänä aamuna. Pitelin kirjaa välitankkauksista ja menovettä on palanut 231 litraa. Tällä on päästy 2816 km. Se tekee 8,2 litraa satkulle, joten hyvät saavat sytkäpiuhat olla, että maitti laskee mitattavissa määrin .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
http://www.janmor.pl Polski
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Jopas .... ei se ihmetytä, että tulpanjohtoja valmistetaan Puolassa, saattavat Boschitkin olla valmistettu Brasiliassa Mutta se hämmästyttää, että piuhoissa luki Made in USA. Tämähän toimii piraatti ja huuhaa-teollisuudessa periaatteella Bolex, Bosksh jne.
Kuitenkin on sen verran tullut oltua tekemisissä noiden sertifiointien ja ISO-juttujen kanssa, että niitä ei saa käyttöön kuin tiukan seulan jälkeen - johon liittyy koko laatuketju ja myös yrityksen muu toiminta.
Siis Made in USA-merkintää ei voi käyttää kuin yhdessä tapauksessa - eli varsinainen sytkäkaapeli on valmistettu jenkeissä (kai sitten Silicon Valleyssä ), joista kyseinen Janmor sitten pätkii ja rakentaa piuhat.
Muuten ei mene läpi. Jos esim. valmistan HiFi-kaiuttimen, niin vaikkapa JBL:n valmistamassa elementissä voi lukea Made on USA, mutta ei itse kaiutinkaapissa.
Enpä keksi muuta selitystä .
P.S. edit: Tämä piuhailmiö kyllä noudattaa uusien, tuntemattomien ja ennen kaikkea entisissä politrukkimaissa valmistettujen tuotteiden filosofiaa vs. vakaat arvostetut merkkituotteet.
Kun Nokian puhelin on valmistettu Unkarissa tai Mongoliassa, se ei näy missään, paitsi ehkä jonain millin kokoisena tekstina kuoren sisäpuolella
Ja toisin päin: Kun "kehitysmaan" tuotetta markkinoidaan, tuodaan kissan kokoisilla kirjaimilla esim. pienikin komponentti, jos se on made in usa, germany jne. Ja tietenkin kaikki sertifikaatit revitään jättijulisteina pakkauksiin.
No, siinä ei mitään, jos ne ovat kunniallisesti hankittuja.
Kuitenkin on sen verran tullut oltua tekemisissä noiden sertifiointien ja ISO-juttujen kanssa, että niitä ei saa käyttöön kuin tiukan seulan jälkeen - johon liittyy koko laatuketju ja myös yrityksen muu toiminta.
Siis Made in USA-merkintää ei voi käyttää kuin yhdessä tapauksessa - eli varsinainen sytkäkaapeli on valmistettu jenkeissä (kai sitten Silicon Valleyssä ), joista kyseinen Janmor sitten pätkii ja rakentaa piuhat.
Muuten ei mene läpi. Jos esim. valmistan HiFi-kaiuttimen, niin vaikkapa JBL:n valmistamassa elementissä voi lukea Made on USA, mutta ei itse kaiutinkaapissa.
Enpä keksi muuta selitystä .
P.S. edit: Tämä piuhailmiö kyllä noudattaa uusien, tuntemattomien ja ennen kaikkea entisissä politrukkimaissa valmistettujen tuotteiden filosofiaa vs. vakaat arvostetut merkkituotteet.
Kun Nokian puhelin on valmistettu Unkarissa tai Mongoliassa, se ei näy missään, paitsi ehkä jonain millin kokoisena tekstina kuoren sisäpuolella
Ja toisin päin: Kun "kehitysmaan" tuotetta markkinoidaan, tuodaan kissan kokoisilla kirjaimilla esim. pienikin komponentti, jos se on made in usa, germany jne. Ja tietenkin kaikki sertifikaatit revitään jättijulisteina pakkauksiin.
No, siinä ei mitään, jos ne ovat kunniallisesti hankittuja.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuli ostettua aikoinaan Motonetista Carrol merkkiset piuhat, joiden laatuero alkuperäisiin oli sitten helpoiten huomattavissa puolalta tulevasta piuhasta,Orkkiksessahan on siellä hatun sisällä jotain ihan muuta kuin meltoa peltiämjo33400 kirjoitti:Saatko mahdollisesti kuvaa tulpanhatun sisältä, siitä rakenteesta näkee paljon, kuinka hyvä sarja on.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Pitää kurkata hautun sisään. Juu, kuten ounastelin, pakkauksessa lukee notta johdot ovat ameriikan ihmemaan valmistetta. Polakki on sitten laittanut plugit päihin. Ketterää kokoonpanoteollisuutta . Aion kuitenkin kokeilla noita piuhoja, pakko niitä ei olisi ottaa - mutta onhan sitten tämäkin asia testattu...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jotenkin tuli mieleen yks autokorjaaja, jolta kyselin (muun korjauksen ohessa) että saisko mun autostani tehtyä automaatin, manuaali kun oli. Sepä katsoi minua hetken pitkään ja totesi "Eikö sulla oo ennestään riittävästi ongelmia tän kanssa?"
Eipä vaineskaan, voihan noita kaikenlaisia ihmeitä kokeilla, tavallisesti ne ei vaan oo kauhean pitkäikäisiä.
Eipä vaineskaan, voihan noita kaikenlaisia ihmeitä kokeilla, tavallisesti ne ei vaan oo kauhean pitkäikäisiä.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Juu, eikä kyseessä ole tarkemman tutkinnan jälkeen mikään "magneettipohjallinen" tai ihme-eliksiiri. Tavallaan uutta, jos sitäkään, on kaapeleiden pintamateriaali, joka on perinteisen kumin sijaista silikonia ja nailonkudoksilla vahvistettu. Voi murtumatta ja harpertumatta kestää öljyä, bensaa ja kuumuutta paremmin kuin tavallinen "spädärimateriaali" Se jää nähtäväksi.Marde kirjoitti: Eipä vaineskaan, voihan noita kaikenlaisia ihmeitä kokeilla, tavallisesti ne ei vaan oo kauhean pitkäikäisiä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85