Autoa startatessa kylmänä kone pyörähtää hyvin käyntiin, mutta lämpimänä joutuu starttaamaan kauemmin ja sit kone käy huonosti ehkä noin pari sekunttia ja sit kun öljynpaineet on noussu nii sit käy taas kunnolla.
Onko ruiskutusjärjestelmän vanhuudella osuutta asiaan??
En tiedä osasinko selittää asiaa oikein, mutta kysyä saa jos ei ymmärtänyt.
Sivonen kirjoitti:Voipi olla vähäsen rikkaalla. Ilmeisesti alkaa käymään kunnolla kun kylmäkäynnistyssuutin sammuu.
Miten mä ymmärsin, että nimenomaan kylmänä kaikki toimii OK. Ei kai kylmäkäynnistyssuutin lämpimälle mosalle mitään ruiskuta...?
Noin muuten kuulostaa hyvin tutulta, ilmeisesti samanlaista käytöstä on valtaosassa tämänkin palstan 80-luvun ruiskumersuja havaittavissa. Puolilämpimänä tai lämpimänä pidempää sahausta ja aluksi voi vähän käydä heikosti. Likaiset tai kuluneet suuttimethan tuota ainakin tekevät;: pensa ei pisaroidu kunnolla ja jos suuttimet "tiputtelevat" ainetta, niin pytyissä on sitten kuumalle koneelle vähän liikaakin bensaa -- taas, kun se palaa pois, niin käynti tasaantuu.
Ootko tehnyt mitään remonttia konehuoneessa. Esim accuatorin liitin irti. Toivottavasti se ilmamäärämittarin kyljessa oleva musta mötikkä oli sen niminen.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Voisin melkein 99,9% varmuudella sanoa että putsauta tai vaihda suuttimet.
Oli nimittäin itsellä sama homma, vaihdoin uudet suuttimet ja rupes heti toimii niin kuin pitää.
Johtuu siitä että suuttimet tiputtaa sylinteriin ainetta jota on sitten aivan liikaa.
Kannattaa muuten vaihtaa polttoaineen suodattimen samalla ettei uudet me saman tien pilalle.
Ei kovin vaikea homma kunhan purkaa ilmaputsarin pois sekä suutinputkien kiinnikkeet, sitten vaan irrottelemaan putkia ja seuraavaks suuttimet(voi joutua kevyesti kampeamaan ne jollain ylös. Asentaessa uudet kannattaa voidella tiivisteet jarrurasvalla ennenkuin pistää ne paikalleen.
Kannattaa vaihtaa samalla suuttimien tiivisteet ,maksavat noin 2€ kpl . 6-kone =12€
Suuttimet maksavat noin 30-40€ kpl ( KL-Varaosat näköjään 35€ kpl)
Kannattaa muutenkin vaihtaa, mulla putos kulutus 2l/100km vaihtaessani suuttimet ja tulpat sekä ilmanputsari (300TE 4-matic).