190e 2.3. Onko ruiskutusjärjestelmässä vikaa??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

190e 2.3. Onko ruiskutusjärjestelmässä vikaa??

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

Autoa startatessa kylmänä kone pyörähtää hyvin käyntiin, mutta lämpimänä joutuu starttaamaan kauemmin ja sit kone käy huonosti ehkä noin pari sekunttia ja sit kun öljynpaineet on noussu nii sit käy taas kunnolla.

Onko ruiskutusjärjestelmän vanhuudella osuutta asiaan??

En tiedä osasinko selittää asiaa oikein, mutta kysyä saa jos ei ymmärtänyt. :oops:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Voipi olla vähäsen rikkaalla. Ilmeisesti alkaa käymään kunnolla kun kylmäkäynnistyssuutin sammuu. Oletko käyttänyt päästömittauksessa ja mitä näytti?

Koitapas ottaa ilmanputsari irti, lähteekö paremmin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

käytin katastuksessa 3 viikkoo sitte ja päästöt ihan ok. vois kokeilla irrotella tota putsaria kuhan kerkiää.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sivonen kirjoitti:Voipi olla vähäsen rikkaalla. Ilmeisesti alkaa käymään kunnolla kun kylmäkäynnistyssuutin sammuu.
Miten mä ymmärsin, että nimenomaan kylmänä kaikki toimii OK. Ei kai kylmäkäynnistyssuutin lämpimälle mosalle mitään ruiskuta...?
Noin muuten kuulostaa hyvin tutulta, ilmeisesti samanlaista käytöstä on valtaosassa tämänkin palstan 80-luvun ruiskumersuja havaittavissa. Puolilämpimänä tai lämpimänä pidempää sahausta ja aluksi voi vähän käydä heikosti. Likaiset tai kuluneet suuttimethan tuota ainakin tekevät;: pensa ei pisaroidu kunnolla ja jos suuttimet "tiputtelevat" ainetta, niin pytyissä on sitten kuumalle koneelle vähän liikaakin bensaa -- taas, kun se palaa pois, niin käynti tasaantuu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Aku P kirjoitti:Ei kai kylmäkäynnistyssuutin lämpimälle mosalle mitään ruiskuta...?
Kyllä se sinne pari sekuntia ruiskaisee lämpösellekin koneelle.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ootko tehnyt mitään remonttia konehuoneessa. Esim accuatorin liitin irti. Toivottavasti se ilmamäärämittarin kyljessa oleva musta mötikkä oli sen niminen. :oops:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
pjuup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 21.08.2005 21:37
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja pjuup »

Voisin melkein 99,9% varmuudella sanoa että putsauta tai vaihda suuttimet.
Oli nimittäin itsellä sama homma, vaihdoin uudet suuttimet ja rupes heti toimii niin kuin pitää.
Johtuu siitä että suuttimet tiputtaa sylinteriin ainetta jota on sitten aivan liikaa.

Kannattaa muuten vaihtaa polttoaineen suodattimen samalla ettei uudet me saman tien pilalle.
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

Onko miten iso/vaikee homma vaihtaa ne suuttimet sit ja paljokohan ne sit maksaa?? ite en nimittäin ole koskaa vaihtanu :oops:
pjuup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 21.08.2005 21:37
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja pjuup »

Ei kovin vaikea homma kunhan purkaa ilmaputsarin pois sekä suutinputkien kiinnikkeet, sitten vaan irrottelemaan putkia ja seuraavaks suuttimet(voi joutua kevyesti kampeamaan ne jollain ylös. Asentaessa uudet kannattaa voidella tiivisteet jarrurasvalla ennenkuin pistää ne paikalleen.
Kannattaa vaihtaa samalla suuttimien tiivisteet ,maksavat noin 2€ kpl . 6-kone =12€
Suuttimet maksavat noin 30-40€ kpl ( KL-Varaosat näköjään 35€ kpl)

Kannattaa muutenkin vaihtaa, mulla putos kulutus 2l/100km vaihtaessani suuttimet ja tulpat sekä ilmanputsari (300TE 4-matic).
Vastaa Viestiin