Autohan on siis M102-koneinen ja vuosimalliksi mainittiin 1989. Annoin vihjettä, että sytkää säädetään potikasta jarrutehostimen ja sulakekotelon vierestä. Kun ukko oli vienyt kiesin paikalliselle huoltamolle, niin puhelin pirahti ehtoolla: ”Ei siellä mitään potikkaa ollut, vain pystymallinen virranjakaja, josta sytkä pitäisi rukata".

Nyt kummastus on suuri. M102 on tietääkseni kovasti samaa moottoriperhettä M103:n kanssa ja kyllä niissä kutosissa on sytkäpotikka ollut vanhemmissakin vuosimalleissa.
Onko M102 jätetty enemmän karvalakkiasteelle tämän suhteen? Mistä vuosimallista alkaen potikka on ollut, kun olen kyllä kuullut, notta nelospannussakin tuo härpäke on (ja muistin mukaan W124 230E sedanissa oli kans, vaikka liisingpirssin pellin alla ei tullut paljoa viihdyttyä). Vai onko ollut vaikkua Kaapon korvissa?
Meinaan myös sitä, notta onko farkun vuosimalli tosiaan rekisteriotteessa mainittu '89, jos asiaa voi potikan olemassaolon perusteella päätelllä? Autohan on rekattu alun perin Englantiin, jossa se vietti kaksi vuotta. Näin ollen oikea vuosimalli saattaisi olla '87 – kertooko potikka tai paremminkin sen puute ehkä tämän?
Nimittäin siinä tapauksessa käydään vielä myyjän juttusilla...
