Pitäisi vaihtaa öljyt k.o vanhaan herraan.
Koneessa on aina käytetty Esson Uniflo öljyä joka siis on mineraaliöljy. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus ruveta ajamaan satunnaisesti myös talvella joten siirtyminen synteettiseen on käynyt mielessä.
Koneen pitäisi sinänsä olla puhdas ja välissä voisi vaikka käyttää huuhteluöljyjä mutta miten tuo bensakutonen muuten suhtautuu synteettisiin? Toistaiseksi kone ei koskaan ole vuotanut tippaakaan öljyä mistään ulos ja öljypohja ja laatikko ovat täysin puhtaat ja kuivia.
Kokemuksia ? Ehdotuksia öljyksi ?
Toiseksi niin myös laatikon öljyt pitäisi vaihtaa. Sisällä olevista öljyistä ei ole havaintoa mutta ovat mitä nyt Veholla on tapana sinne kaataa. En tiedä mitä se on enkä mitä Benzi vaatii. Dextronia ? Mitä jos sinne kaataa uudempaa dextron III:mosta ? Se lienee ohkasempaa ja siten varmaan ympärivuotiseen ajoon sopivampaa.
Mutta mitä laatikko sanoo siitä ? Tykkääkö ?
Kone siis on M110? k-jetronicilla ja laatikko on nelilovinen W4A?
Samalla niin ehdotuksia korjauskäsikirjaksi otetaan vastaan. Mukaan tuli saksankielinen korjaamo-opus Mercedes S-Klasse, mutta se käsittelee lähinnä koneen ja laatikon jne. tekniikan purkamista ja kokoamista eikä ollenkaan yksinkertaisempia toimenpiteitä kuten laatikon öljyn vaihtoa. (esim missä siinä on suodatin jne...) Miten paljon yhtäläisyyksiä on esimerkiksi W124 pohjaisiin joiden käsikirjoja näyttää olean kaupassa hyllyt vääränä?
terv.
Tero
280SE (W126) '83 öljyt - kone plus laatikko
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Laatikkoon käy
Dexron II ja III. Jotkut tykkää että Dexron kolmosella toimisi paremmin, kestääpi pakkasta vieläpä kymmenen astetta enemmän kuin kakkonen.
Re: 280SE (W126) '83 öljyt - kone plus laatikko
Miten olisi esim. Mobilin RF 5W-40 tai 5W-50?tero kirjoitti:Kone siis on M110? k-jetronicilla ja laatikko on nelilovinen W4A?
Samalla niin ehdotuksia korjauskäsikirjaksi otetaan vastaan. Mukaan tuli saksankielinen korjaamo-opus Mercedes S-Klasse, mutta se käsittelee lähinnä koneen ja laatikon jne. tekniikan purkamista ja kokoamista eikä ollenkaan yksinkertaisempia toimenpiteitä kuten laatikon öljyn vaihtoa. (esim missä siinä on suodatin jne...) Miten paljon yhtäläisyyksiä on esimerkiksi W124 pohjaisiin joiden käsikirjoja näyttää olean kaupassa hyllyt vääränä?
Korjauskässärinä voi tutkailla vaikka Technibooksin W123 bensakoneet käsittelevä opus. Siinä tuo M110:kin on hyvin kuvattuna.
Koneella on koneen tahti
Re: 280SE (W126) '83 öljyt - kone plus laatikko
> Miten olisi esim. Mobilin RF 5W-40 tai 5W-50?
> Korjauskässärinä voi tutkailla vaikka Technibooksin W123 bensakoneet > käsittelevä opus. Siinä tuo M110:kin on hyvin kuvattuna.[/quote]
Miten noissa malleissa muuten on samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia?
Onko noissa 124:sissa käytetty samaa automaattilaatikkoa kuin tossa 126:tosessa ?
Onko kellään hyvää linkkiä mallien vastaavaisuuksista.
terv. Tero
> Korjauskässärinä voi tutkailla vaikka Technibooksin W123 bensakoneet > käsittelevä opus. Siinä tuo M110:kin on hyvin kuvattuna.[/quote]
Miten noissa malleissa muuten on samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia?
Onko noissa 124:sissa käytetty samaa automaattilaatikkoa kuin tossa 126:tosessa ?
Onko kellään hyvää linkkiä mallien vastaavaisuuksista.
terv. Tero
Sanotaan niin...
...jotta W126 ennen vuotta 1985 on moottori-ja vaihteistopuoleltaan enempi yhteneväinen W123:n kanssa kuin W124:n (siis M110:n osalta). W124:n 6-syyl. bensiinimoottoreiden automaattilaatikoissahan on jo S/E-liukukytkin, jota aiemmissa laatikoissa ei ollut.
M110 on täysin samanlainen R/C107:ssa, W114:ssä, W116:ssa, W123:ssa, W460:ssä ja W126:ssa. Sytytys taisi muuttua jossain vaiheessa kärjettömäksi (vai oliko se ruiskuissa aina?), mutta perusmoottori on ihan sama. On meinaan aika pitkäikäinen moottorityyppi, 1972-1985.
M110 on täysin samanlainen R/C107:ssa, W114:ssä, W116:ssa, W123:ssa, W460:ssä ja W126:ssa. Sytytys taisi muuttua jossain vaiheessa kärjettömäksi (vai oliko se ruiskuissa aina?), mutta perusmoottori on ihan sama. On meinaan aika pitkäikäinen moottorityyppi, 1972-1985.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi