V-M kirjoitti:Vaan asiaan, kuinka automaatti laatikko kestää, olettaen että huollot on tehty ajallaan? Moitteita kun on kuulunut, mutta esson baarin juttujahan nämä yleensä on?
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta luulisin nyt laatikon kestävän jos siihen edes jossain vaiheessa on öljyt ja suodatin vaihdettu.
Niitähän ei ohjeistuksen mukaan muka tarvitsisi vaihtaa milloinkaan, mutta itse näkisin että ainakin 100 000 km välein se pitää tehdä.
Ammattilaiset suosittelevat varmaan lyhempääkin vaihtoväliä.
V-M kirjoitti:
Onko vika vai ominaisuus että autosta tulee levoton kun vedetään isoa kovaa eli +180 km/h ?
No meillä 300 TDT vaan vakavoituu, mitä suuremmalla nopeudella ajetaan.
0-100 km/h saa ohjastella, samoin vielä sinne n. 120 km/h saakka jossain määrin.
Mutta siitä ylöspäin jos tietä riittää ja sen ominaisuuksia, niin meno maittaa kummasti.
Tarkista renkaiden sopivuus ko. autoon ja rengaspaineet.
V-M kirjoitti:
Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita, haulla jotain pientä löytyi mutta ei lisä pahitteeksi ole

Ilmamassamittari tuntuu dieselversioissa olevan herkkää tavaraa.
Ilmansuodatin siis kannattaa vaihtaa huomattavasti useammin, kuin määräaikaishuolloissa.
Noin 15000 km vaihtoväli voisi olla mutu-tuntumalla sopiva.
Lisäksi kannattaa vaihtaa aina alkuperäinen suodatin ja huolehtia, että se ja suodattimen kansi ovat varmasti kunnolla paikoillaan.