Mercedes-Benz vai Lada ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Mercedes-Benz vai Lada ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen lueskellut 13/05 Tekniikan Maailmaa ihmetellen artikkelia
"Todellista turvallisuutta"
(uusimmat pohjoismaiset tutkimukset henkilöautojen kolariturvallisuudesta)

Folksam 2005 perustuu 94100 Ruotsissa tapahtuneeseen vakavaan onnettomuuteen vuosina 1994-2004.

Sen mukaan isojen autojen luokassa turvallisimpia autoja mm. ovat Audi A6, Saab 9000 Toyota Camry, Volvo 850...
Keskivertoa turvallisempi on myös "MB 200/300 86-95", mutta siis häviää edellisille.

Ylemmässä keskiluokassa turvallisimpia ovat mm. Mitsubishi Galant, Nissan Primera 91-96, Peugeot 406, Renault Laguna...
Perässä huonompana esim. MB 190, MB C-sarja.

Hyvällä turvatasolla on myös esim. Chrysler Voyager, Toyota Hiace 96- ja VW Caravelle 91-.

Suomessa asiaa on tutkinut TKK.
Kohteena 232000 liikennevahinkoa, joissa vammautuneita yhteensä 20000.

Esimerkkinä kuljettajan vammautumisriski kahden ajoneuvon välisissä törmäyksissä; turvallisimmat automallit ovat Citroen C5, BMW 5-sarja, Volvo S60, Ford Mondeo ja vanha Pajero.

MB 210 on 8.sijalla, 202 ja 203 peräkkäin 18. ja 19.
MB 124 -93 on 27.

Viimeiset ovat Nissan Micra, Citroen AX ja Fiat Uno.

Parinsadan mallin keskipaikkeille on mm. Fiat Bravo, Opel Ascona, Peugeot 106, W124 -85....

Selvästi huonommalla puolella mm. Nissan Sunny, Peugeot 309, wanha Ford Orion, Corolla ja viimein MB W201 -83 edellämainittujen perässä.

Onko kenelläkään tietoa mikä tekee pikkumersusta noin turvattoman auton kuljettajalleen kolaritilanteessa ? :shock:
Vai onko kyseisellä mallilla jouduttu vain yhteen kolariin jossa kuljettajalle kävi huonosti; miten vammautumisriski on siinä tapauksessa laskettu ?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Nimenomaan (tuohon viimeiseen lauseeseen viitaten), ja lisäksi, miten on suhteutettu erilaiset olosuhteet kolaritilanteissa, nopeudet jne, tekijöitä on niin miljoonia että yksilöllisistä kolareista on erittäin vaikea kerätä samaa tietoa kuin "kliinisistä" turvatesteistä.

En puolustele tässä henkeen ja vereen, mutta ei Daimler-Benz olisi 10 vuotta suunnitellut autoa joka tarjoaa huonomman suojan kuin corolla :lol:
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

raul kirjoitti:En puolustele tässä henkeen ja vereen, mutta ei Daimler-Benz olisi 10 vuotta suunnitellut autoa joka tarjoaa huonomman suojan kuin corolla :lol:
Yhdyn tähän 100%. Ja nyt sitten joku vetelee omia johtopäätöksiä... :roll: Käykääpä huvikseen muuten vertailemassa esim. peltejä näiden kahden W201 ja corolla ja todetkaa itse, mikä on kestävää ja mikä ei. Inhan toki, että kolaritilanteessa menee pelti kuin pelti kurttuun, mutta jo tuo peltien vahvuus mersuissa kertoo mitä sisustoissa on. Tuossa on vain sattunut W201 tilastollinen tappio. Ja kun vertailee noita kuvia viim. talvelta, jossa mersu ja oliko se nyt mazda pössäytti ihan identtiset kolarit 4-tiellä. Kumpiko oli pahemman näköinen? Mazdaa, ei tahottu edes saada selville, ku mersun sentään helposti tunnisti. Joo, kyllä jotkut saavat taas nautintoa, ku pääsevät puhumaan, kuinka turvaTONKIN mersu on... :twisted:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

...mutta eihän sillä ole merkitystä minkä näköinen auto on kolarin jälkeen tai minkä vahvuista pelti on vaan ainostaan sillä missä kunnossa ihminen on tuon kolarin jälkeen.

Ohuesta pellistä taitava suunnittelija tekee ainakin viisi kertaa kestävämmän rakenteen verrattuna tunariin. Kun ruvetaan miettimään miten palkit ja pellit taipuvat missäkin kolaritilanteessa ja mihin suuntiin ollaankin jo kovaa kyytiä matkalla sellaiselle alueelle, jossa ei normaali insinöörijärki riitä.

"94100 Ruotsissa" ja "232000 liikennevahinkoa " on sellainen massa, jossa ei oikein ole enää sijaa tilastokömmähdykselle. Tietysti olisi mukava nähdä lukemina montako W201 on tuossa mukana.

Onko sitten tämäkin tilastokömmähdys "Keskivertoa turvallisempi on myös "MB 200/300 86-95", sillä lieneehän W201 kohtuu yleinen auto tiellämme.

Vai johtuuko se sittenkin kuskityypistä, tietyn tyypin autolla ajaa tietyn tyyppinen persoona, jolla on tietynlainen ajotapa ja sitä kautta todennäköisyys tietynlaisille onnettomuuksille. :P tietyntietyn joo joo...

No niin tai näin, itse olen hankkinut sen verran massaa ympärille, että micraa pienempää autoa ei tarvitse enää pelätä...vaikka kyllähän joku ahdettu micra tekee pahaa jälkeä kun tulee suoraan syliin 200 km/h.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Ei tullu yhtään turvattomampi olo vaikka tämän topicin luin (W201) :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, siitähän tässä ei ole kyse miltä auto näyttää kolarin jälkeen; jos tehdään auto niin paksusta "tavarasta" ettei se kolarissa vaurioidu, kuski vaurioituu varmasti kun mikään ei pehmennä törmäystä.

Törmäystestejä tehdään ja autojen rakennetta kehitetään mm. juuri siksi että rakenteesta saadaan törmäyksessä myötäävä, keulan kokoonpuristumisvyöhykkeiden pitää toimia tai kolarissa käy huonosti.

Kolariturvallisuus ei liene päällimmäinen ajatus ostettaessa pikkumersua, sikäli huonot "tulokset" w201 osalta eivät järkytä ketään.

Toki kyseessä on vanha automalli, eihän yli 20 vuotta sitten suunniteltu auto voi ollakaan tämän päivän autojen tasolla kolariturvallisuudeltaan.
Ikäistensä "vanhusten" joukossa w201 lienee turvallisimmasta päästä, uudemmat autot ovat vain yksinkertaisesti ajaneet ohi tässä(kin) asiassa. :(
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

veskola kirjoitti:Ohuesta pellistä taitava suunnittelija tekee ainakin viisi kertaa kestävämmän rakenteen verrattuna tunariin. Kun ruvetaan miettimään miten palkit ja pellit taipuvat missäkin kolaritilanteessa ja mihin suuntiin, ollaankin jo kovaa kyytiä matkalla sellaiselle alueelle, jossa ei normaali insinöörijärki riitä.
Kolarin aiheuttaman törmäysenergian vaikutusta korirakenteen muodonmuutoksiin on tutkittu jo vuosikymmeniä. Saatuja tutkimustuloksia on käytetty hyväksi lähes yhtä pitkään korirakenteiden suunnittelussa.

Se, että nykyisin saavutetaan ohuilla materiaaleilla entistä parempia törmäysominaisuuksia, johtuu osaltaan kehittyneistä mallinnusohjelmista ja kyllä niitä taitaa pyöritellä ihan "normaaleija" insinöörejä - onhan kuitenkin pitkälti kysymys vain mekaniikasta. Ainevahvuuksien ohentuessa on otettu käyttöön myös uusia seostettuja teräslaatuja joiden ominaisuudet muodonmuutoskäyttäytymisessä ovat entisiä laatuja parempia. Sehän on selvä, että hyvä suunnittelija on parempi kuin tunari, mutta tästä ei käsittääkseni ole kysymys kun puhutaan auton korirakenteen suunnittelusta.

Jenkeissähän on menty aina vaan pitemmälle tuon itsensä suojaamisen kanssa. Nykyisin siellä perheenäideille hommataan 8 - 12 t painoluokan kauppakasseja joissa perheen piltit ovat hyvässä turvassa. Kaikilla ei ole kuitenkaan varaa tuollaisiin hullutuksiin ja sääliksi käy niitä, jotka siellä seassa Micrallaan ajelevat.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

tuossapa teknillisen korkeakoulun tekemää tilastoyhteenvetoa asiasta selvällä suomen kielellä. Kannattaa ainakin lukea alkusanat ja tiivistelmä, siitä jo selviää osasyy miksi joku takavetoinen auto saattaa olla tilastojen valossa turvattomampi kuin hepposempi etuvetoinen...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Tämä ny vaan on mielipide, mutta kyllä w124 on turvallinen auto. Isä jäi ennen juhannusta Pulkkilassa pakun ja uuden V70 volkan rusikoimaksi ja matkustamo säilyi hyvin kuosissaan. Ukolla ei ollu vyötä, niin meni kylkiluita poikki.
E 290TDT Avantgarde
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kävin tuossa jokin aika sitten katsomassa romurallia. Länsiautot eivät ladoille pärjänneet lainkaan - etenkin Volvot menivät nopeasti niin lyttyyn ettei ajamisesta tullut enää mitään. Heikoin tapaus oli kuitenkin tilamallin Ford.

Ladalla sai törmäillä hurjia mällejä ilman että pellit menivät kovinkaan paljoa sisään siinä missä Volvo oli jo täysin rusina. Etenkin takakontti tuntui olevan erityisen heikko kohta.

Tästä viisastuneena voin todeta että fysikaalisten testien varjossa Lada on ehdottoman turvallinen vaihtoehto törmäyskisoihin. :lol:

Vahvin kaikista oli kuitenkin FSO Polonez. Se ei meinannut rypistyä sitten millään - kisan voiton esti pelkästään toistuvat tekniset ongelmat voimansiirrossa.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

e320 kirjoitti:Kävin tuossa jokin aika sitten katsomassa romurallia. Länsiautot eivät ladoille pärjänneet lainkaan - etenkin Volvot menivät nopeasti niin lyttyyn ettei ajamisesta tullut enää mitään. Heikoin tapaus oli kuitenkin tilamallin Ford.

Ladalla sai törmäillä hurjia mällejä ilman että pellit menivät kovinkaan paljoa sisään siinä missä Volvo oli jo täysin rusina. Etenkin takakontti tuntui olevan erityisen heikko kohta.

Tästä viisastuneena voin todeta että fysikaalisten testien varjossa Lada on ehdottoman turvallinen vaihtoehto törmäyskisoihin. :lol:

Vahvin kaikista oli kuitenkin FSO Polonez. Se ei meinannut rypistyä sitten millään - kisan voiton esti pelkästään toistuvat tekniset ongelmat voimansiirrossa.
Lujaa LADA laatua... :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ai niin, tuo otsikon Lada - vertaus lähti siitä että Lada Samara on TKK:n taulukon mukaan turvallisempi auto kuljettajalleen kuin vanha 124 tai 201.

Ville, ajeleeko isäsi nykyisin SKC:ltä ostetulla viimeisen päälle hyvällä W124 250D:llä ? :D
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Joopa joo

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Selasin tota TKK:n tutkimusta ja näyttääpi ainakin materiaalia riittävästi olleen jotta tiedot ovat jotakuinkin oikeansuuntaiset ( en ihan aina nukkunut tilasto-opin kurssilla).

Muutama hajatieto tarttui silmään etenkin taulukoista automerkki /syyllinen - syytön kolariin.
Usein löytyi enemmän syyllisiä BMW, Nissan, Volvo, Toyota kuskeja kuin syyttömiä. Mallikohtaisia eroja oli paljon.
Ja sitten - arvatkaas mikä merkki/malli voitti ylivoimasesti luokan;
syylliset mieskuljettajat, ikäluokka 18-24v.

NO TIÄTTY - BMW 3 sarja 43,4% vertailuarvo, ero seuraavaan oli melkein 10%.
Eikös se ole jokahisen märkäkorvateinin lempparirassi.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Kyllä vaan, ja harmillinen "kultaisen keskitien" ongelma myös: jos auto on erinomainen kolaritesteissä (nokkakolari) mm. kokoonpainuva turvakori jne., niin se ei vielä ratkaise sitä "viidettä tähteä" kolaritesteissä. :idea: Alle 50 km/h nopeuksissa; jalankulkijaa törmätessä, on aivan eri vaatimukset korille kuin nokkakolarissa. Maantiekolhuihin pätee; mitä painavampi auto sen turvallisempi. :roll: Oli kori sitten miten tahansa pokkailtu ja pistehitsattu, Näin O. :?
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Ai niin, tuo otsikon Lada - vertaus lähti siitä että Lada Samara on TKK:n taulukon mukaan turvallisempi auto kuljettajalleen kuin vanha 124 tai 201.
Kylläpä lämmittää tällaisen vanhan liiton taistolaisen mieltä lukea faktaa äiti Venäjän aikaansaannosten erinomaisuudesta. :twisted: Ootkos dealer nähny ameriikkalaisia elokuvia joissa leikitään peliä nimeltä "chicken"? :roll:

Ehdotan seuraavaa:

Mersuforumin KL-varaosilta kuppaamat eurot sijoitetaan ensi vuonna samaraan ja 124 mersuun. Kalusto arvotaan kuten Kummelissa kuunaan, kumpikin tyytyy kohtaloonsa. Vuokrataan lentokenttä Kauhavalta ja ajetaan 120km/h keulat vastakkain. Ylläpito ja moderaattorit siivoavat roiskeet kentältä, voittaja on se joka joutui istumaan samarassa. :lol:
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes-Benz vai Lada ?

Viesti Kirjoittaja Joppe »

dealer kirjoitti:Olen lueskellut 13/05 Tekniikan Maailmaa ihmetellen artikkelia
"Todellista turvallisuutta"

...Ylemmässä keskiluokassa turvallisimpia ovat mm. Mitsubishi Galant, Nissan Primera 91-96, Peugeot 406, Renault Laguna...
Perässä huonompana esim. MB 190, MB C-sarja.
Hiukan yllättäviä tuloksia, jos vertailee esim. ns. tähtituloksiin, esim. aikanaan omistamani Peugeot 406 taisi saada vain kolme tähteä parhaimillaan, vaikka mukana oli ainakin yhdet kasvojenkohotuksetkin.

Eli tämän mukaan tähdet eivät korreloi todellista elämää kovin tarkasti, kenties uusista autoista tehdään sopivasti testimenestyjiä.

Mutta ehkäpä siltikin tuntuu hiukan turvallisemmalta istua C-mersun sisällä kuin -91 Primerassa, ei kai pieni itsepetos ole pahasta :wink:
Mercedes jo vuodesta 2004
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Autohan on yhtä turvallinen kuin sen kuljettaja on. Olen jo hankkinut oman ladani, oletko sinä?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
roadster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:59
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja roadster »

e320 kirjoitti: Vahvin kaikista oli kuitenkin FSO Polonez. Se ei meinannut rypistyä sitten millään - kisan voiton esti pelkästään toistuvat tekniset ongelmat voimansiirrossa.
Äffäsoo oli muutenkin ainakin VÄLTTÄVÄ peli ajella - kaverillani oli ekana autona tämmöinen. Ihan kivasti se kulki, siihen asti kunnes rengas puhkes Kuva
..auton ylösnostossa tuli ongelma kun sen muovihelman alta ei löytynytkään peltiä, pelkkää ruostetta. Päältäpäin auto oli helmi, alta täysin läpimätä Kuva

..noh, kaveri on 'viisastunut', ajelee nyt sitten Foordin Pumalla.. Kuva
There's no such thing than old car..it has always been there and you don't dare to let it go.
..except if you have newer GOOD one waiting ;)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muffler, olet oikeassa; usein auton turvallisuus ulosmitataan kovalla nopeudella ja välinpitämättömällä ajotavalla. :(

Samaran "turvallisuus" taitaa johtua siitä että nopeutta on harvoin kovin paljoa.


OT:
Tuosta HVM ehdotuksesta; ainut konsti selviytyä "voittajana" nokkakolarista jos on itse kevyemmällä ajoneuvolla liikkeellä on vauhdin lisääminen niin kovaksi ettei ainakaan oma ajopeli lähde taaksepäin törmäyksessä. :twisted:

Sinähän pärjäisit Stiikallasikin tavan henkilöautolle, parisataa vauhtia niin kaupunkinopeutta vastaantuleva Samara lähtee kuin lähteekin taaksepäin. :lol:
Ei siinä kyllä juuri ehdi tuulettaa leikkurikuski. :(
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Ai niin, tuo otsikon Lada - vertaus lähti siitä että Lada Samara on TKK:n taulukon mukaan turvallisempi auto kuljettajalleen kuin vanha 124 tai 201.

Ville, ajeleeko isäsi nykyisin SKC:ltä ostetulla viimeisen päälle hyvällä W124 250D:llä ? :D
Juu semmonen viininpunanen siitä käytiin hakemassa tilalle. Ihan kivakuntoinen auto.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Niin mutta mä meinaan ihan oikeasti hankkia ladan, meen kattomaan sitä ensi viikolla :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Muffler kirjoitti:Niin mutta mä meinaan ihan oikeasti hankkia ladan, meen kattomaan sitä ensi viikolla :lol:
Meinaatko alkaa romurallia ajamaan?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

kilander kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Niin mutta mä meinaan ihan oikeasti hankkia ladan, meen kattomaan sitä ensi viikolla :lol:
Meinaatko alkaa romurallia ajamaan?
Eiku kauppakassiks, 53 tuhatta ajettu 88' lada kiikarissa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Muffler kirjoitti:
kilander kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Niin mutta mä meinaan ihan oikeasti hankkia ladan, meen kattomaan sitä ensi viikolla :lol:
Meinaatko alkaa romurallia ajamaan?
Eiku kauppakassiks, 53 tuhatta ajettu 88' lada kiikarissa.
Siis onk se kunnon takaveto malli.Semmonen ois tääläpäin kova sana.Jotkut täällä pitää semmosia työmatka-autona,Viipurin tankkausmatkalla varaosat samalla.Kuulemma esim.uusi kaasutin n.30 euroo,ei paljoa kannata vanhan kanssa nujuta...
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

kilander kirjoitti:
Muffler kirjoitti:
kilander kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Niin mutta mä meinaan ihan oikeasti hankkia ladan, meen kattomaan sitä ensi viikolla :lol:
Meinaatko alkaa romurallia ajamaan?
Eiku kauppakassiks, 53 tuhatta ajettu 88' lada kiikarissa.
Siis onk se kunnon takaveto malli.Semmonen ois tääläpäin kova sana.Jotkut täällä pitää semmosia työmatka-autona,Viipurin tankkausmatkalla varaosat samalla.Kuulemma esim.uusi kaasutin n.30 euroo,ei paljoa kannata vanhan kanssa nujuta...
Reilu 50 nappisilmäladaa ja nipun viis yli yheksän + seitsämän yli yheksän -malleja omistaneena en voi muuta kuin onnitella hyvästä autovalinnasta. :D 1600S tuplalampuilla on silti kuningas. 8) :lol: Nämä uudemmat 1700i-mallit ovat kapitalismin hapatusta :x. Samaraa en edes laske Ladaksi. :(

-HVM Kuusinen-
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mä olen syntynyt ladamieheksi sillä mun syntymäpäivä on 21.05
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^ :lol:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Muffler kirjoitti:
kilander kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Niin mutta mä meinaan ihan oikeasti hankkia ladan, meen kattomaan sitä ensi viikolla :lol:
Meinaatko alkaa romurallia ajamaan?
Eiku kauppakassiks, 53 tuhatta ajettu 88' lada kiikarissa.
Meikälläkin sijais auto projekti vm.88 1200S=super 70tkm ajettu...hehehehehehehe...jarrut vain pitää uusia vanhoja ei saa pois kun polttoleikaamalla...on sen verta ruosteessa...niin on myös pohja...jos siihen nyt leiman pian sais...

ps.vuosimallista päätellen joku hitlerin kosto tämän täytyy olla...
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Miksi lada? Jäykkä ajaa, meluisa eikä edes polttoainetaloudellinen. Samaan hintaan saisi luultavasti paljon paremman japanilaisen.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

e320 kirjoitti:Miksi lada? Jäykkä ajaa, meluisa eikä edes polttoainetaloudellinen. Samaan hintaan saisi luultavasti paljon paremman japanilaisen.
Se tyyli. 8) Onhan Ladassa enemmän k*kkulia kuin lahossa cherryssä, kyytikin on varmempaa. Sitä vartenhan ne autot ovat että niitä ajetaan, Ladaa saa tosiaankin AJAA. :lol:
Vastaa Viestiin