Elikkä nyt outo kysymys entisen automeikkaajan suusta (en koskaan joutunu vanteita kiilotteleen), eli millä olette kiilotelleet alumiinivanteitanne?
Mistä saa ja mitä maksaa ja tuleeko hyvä?
Nämä pitäs kiilottaa.
Vanteissa ei ole hapettumaa, eikä muutakaan virheitä, mutta eivät vaan ole enää aivan "uutuuden kiillossa".
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Maaalinpoistoaineella lakat/maalit pois ja sitten hiomapaperilla hiot niin hienoksi kuin viitsit, esim viimeinen pinta 800/1000/1200 ja sitten kiillotus kahdella eri karkeuksisella lumppulaikalla. Ensin kiillotus karkealla laikalla ja sitten viimeistely hienommalla. Vahaa on saatavana sellaisissa paksuissa, kovissa tangoissa. Vaha "levitetään" tangosta laikalle, ei kiillotettavaan kohteeseen.
On vain sen verran iso homma tuo kiillotus, että jos et meinaa pitempään pitää noita vanteita, niin kannattaa unohtaa koko homma.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Näytti Hessun poppoolla olevan aika samanlaiset työvälineet ja konstit.
Itse en aloittaisi hiomista ihan noin karkealla paperilla (80), riippuen tietysti vanteen pinnanlaadusta.
Itse olen kiillottanut moottoripyörän osia ja niiden pinnanlaaduissa on isojakin eroja, joten tuo aloituspaperin karkeus kannattaa katsoa aina osakohtaisesti.
nuohan on jo valmiiksi alumiininväriset joten ei muuta kun nitro-morsilla lakka pois ja sitten hiontavahalla (esim. farecla) ja kiillotus laikalla, sen jälkeen vahalla ja laikalla.
EVO X kirjoitti:nuohan on jo valmiiksi alumiininväriset joten ei muuta kun nitro-morsilla lakka pois ja sitten hiontavahalla (esim. farecla) ja kiillotus laikalla, sen jälkeen vahalla ja laikalla.
Lähteekö se lakka vi**uilematta pois noilla aineilla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ei ainakaan AZEV:ssa ollu mitään ongelmaa irtoamisen suhteen. Ensin morssia pari-kolme kierrosta ja teräsvillalla loput pois sitten vaikka sitä teräsvillaa ja hionta-ainetta jne..
Näyttäs tosiaan kuvan perusteella että puolat on sorvatut,eli pinta on jo valmiiksi melko kiiltävä ja tasainen.Ei ole älytön homma kiillottaa(siis nuo tasiset kohdat),valun jäljiltä olevien vanteiden kiillotusta en suosittele jos ei ole TOSI paljon aikaa ja kärsivällisyyttä.
Millään spray maalinpoistoaineella ei kannata turhaan alkaa leikkimään,kunnon maalinpoistoaine maalifirmasta ja lähtee!