Apua kytkimen ilmaukseen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

Apua kytkimen ilmaukseen.

Viesti Kirjoittaja emw »

Auto on 123 koppanen ja koneena on 2.8 twincam. ALuksi kytkin luisti ja vaihdoin sinne asetelman ja levyn. Nyt ei irroita kunnolla! Miten Sylinteri ilmataan. Ja onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ,kun on vaihtanut kytkimenosia.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Meikä on ilmannut kytkimen onnistuneesti seuraavanlaisesti; ilmausruuvi vain auki kytkimen työsylinteristä ja antaa ilman tulla pois omalla painollaan. Täytyy muistaa pitää huoli, että säiliössä riittää nestettä.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

tarvikeliikkeestä saa ostaa jarrujen ilmaukseen tarkoitetun apuvälineen.
Sisältää korkin , letkun , venttiilin. Tällä saadaan otettua renkasta painetta,
ja ilmaus sujuu nopeasti - hyödyllinen apuväline.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Jööran
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo

Viesti Kirjoittaja Jööran »

Haynes neuvoo vetämään letkun (oikean) etujarrun ilmausnipasta kytkimen työsylinterin vastaavaan. Sitten vain avataan ilmausnipat ja poljetaan jarrua niin kauan ettei jarrunestesäiliöön enää nouse kuplia.

Tässä systeemissä on ainakin se hyvä puoli, että ilma poistuu luonnollista tietä - eli yläkautta.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Vastaa Viestiin