vanhuksen piristys projekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

vanhuksen piristys projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

tuli laitettua tuohon mun vanahukseen 7mm elementeillä oleva pumppu.
kytkimeks tuli 207 pakun levy, asetelma ja vauhtipyörä (228mm, vakio 215mm)
cooleri asennus on käynnissä. (kuvia myöhemmin), cooleri on "säälittävän" pieni! :oops:
isompi turbo ku vielä löytyis.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2025599

kaiken näkönen kommentti on tervetullutta jopa suotavaa. neuvoja ym.
lukiolainen ku oon :lol:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eihän tuo sun pirssi vielä vanha oo... :D Kuulerista vois laittaa kuvia esille? Parempi kai se pieniki kuuleri on ku ei ollenkaan, tuleeko scuuppi konepeltiin :wink: ? Tollasessa ratkasussa ku mulla on se hyvä puoli, ettei kuuleri heikennä syylärin jäähdytystehoa ja turboviiveen saa pienemmäksi ku ei tuu pitkiä putkistoja, ja ilmaaki tuon skuupin kautta kyllä kulkee. Rehtijii ehdotteli mulle turboksi tuommosta muuttuvasiipistä, vois olla kuulemma hyvä tuohon koneeseen...

Kannen muokkauksesta en osaa sanoa miten on hyötyä/miten onnistuu, mutta itellä ainaki tarkotus koittaa vähä muokata kantta ja jos näyttää onnistuvan/tulevan hyvä nii kokeilla, nii jospa se hengittelis vähä paremmin. Ja imu- ja pakosarjojahan voi kans pähkäillä saisko niitä paremmin virtaavaksi?

Sähköflektiä vois harkita nii se ei veis kokoajan kampiakselilta turhaan tehoa, mut en tiiä huomaako vaikutusta käytännössä missään.

Täsäpä tais ny omat aatokset tulla melkeen kaikki paljastettua... :? :) No, eipä kai nuo salaisuuksia oo...

Laitahan lisää kuvia projektin edetessä...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Eikö toi skuuppi olisi hieman "jäätävän" näköinen.
So long and thanks for all the fish
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

skuuppi on aika härski suorastaan hieno.....
Itse tein ja säästin
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Ei skuuppia, mun mielestä ei oikeen sovi sleeppermäiseen imagoon.
Itse kehittelisin jonkinlaisen ison" ilmalaatikon" konetilaan...
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Siinä keulalla se kaikkein paras on, ei tarvii pulkkaa pultata peltiin, ja parhaiten saa jäähdytysviimaa. Ei se syylarin toiminta siitä häiriinny.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Eikös 123:ssa ole vielä kohtuullisesti tilaa keulilla, jotta saisi coolerin sinne mahdutettua? Ainakin yleisimmissä karvalakkimalleissa, joissa ei ole ilmastointia sotkemassa. Sähköflektiin vaihtamalla lienee mahdollista siirtää jäähdytintä hieman taaksemmaksi ja siten saada lisä senttejä jotta coolerin saisi soviteltua jäähdyttimen eteen. Paras paikka coolerille on ensimmäisenä keulilla ajoviiman viilennettävänä, kuten yllä jo mainittiinkin.

Omassa projektissa siirrettiin jäähdytintä useita senttejä (n. 7cm) taaksepäin ja bensakutosen ohuempi flekti mahtui vielä väliin pyörimään. Koneena on kyllä vajaamukisempi vaihtoehto ja autona vielä vanhempi ja karvalakkisempi malli, mutta tuntui siltä että 5-mukinenkin olisi tuohon mahtunut ainakin sähköisellä puhaltimella. Varsinkin maskin taakse kolmionmuotoiseen tilaan jäi hukkatilaa käyttämättä paljonkin.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

syyläri on nyt siirretty n.4cm taaksepäin. reijät putkillekki on jo, mutta kuuleria en oo kerenny laittaa... työpäivät ku venähtää liian pitkiks. viskon heitin mäkeen ja laitoin tilalle muovi "ropellin".
tuota aikaa ku ei taho riittää... nii ei oikeen kerkiä värkätäkkään. :oops:

ps.ens viikkolla voi tulla piaan lisää potkua.?. 8)
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Veikkaan ettei kovin radikaalisti potkuihin vaikuta,tai sitte vaikuttaa, senpä näkee sitte. :) Tuosta kuulerin paikasta vielä sen verran, että molemmissa aiemmin mainituissa asennusvaihtoehdoissa on hyvät ja huonot puolensa. Mutta ei tuo skuuppi ratkaisukaan ainakaan huono oo, mm. viritysguru Graham Bell pitää skuuppiratkaisua erinomaisena ja takaan että ilma sitäkin kautta virtaa, sillä itellä ainakin aluksi pellit repes skuupissa hitsien kohdalta ku ilmaa virtas, pakko oli tehä skuupin nokkaan kunnon tuet että pysyy paikallaan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Nii mutta tuo skuuppi ei tietääkseni ime sitä ilmaa esimerkisksi silloin kun mittarissa on 100kmh vaikka totellinen on likellä nollaa(suditus tilenne), kun taas tuossa keulassa se ropelli imettää sitä ilimaa pois tiähensä. Vai onko näin? Lisäksi tietysti se ulkonäkö seikka josta olikin jo puhetta -> mersuihin ei sovi skuupit, oli se sitten rännipellistä kantattu jäätävä koppi tahi kaupasta ostettu.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Skuuppi sopii aina ja kaikkeen! :D Mulla kävi mielessä laittaa ropelli tuohon scuupin alle, mutten katsonut tarpeelliseksi, samoinhan se sielä keulalla ollessa virtaus paikalla ollessa riippuu siitä pyöriikö ropeli jatkuvasti vai vain koneen kuumana ollessa. Pääasiassa se auto kuitenki on liikkeessä, joten mun mielestä noilla sutimistilanteilla ei tämän asian suhteen oo juurikaan väliä. Mainitaan nyt kuitenki vielä että aluks oli itelläki tarkotus välijäähytin keulalle laittaa, muttei suosiolla siihen sopinut, niin meni nykyiselle paikalleen.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

No eikohän se punainen farkki ala paremmin kulkeen kun saa ylhäälle asti ruokaa ja paiskaa coolerin ja kunnon ahtimen kävin eilen ajeleen lintalla ja kovasti pukkas savuu ja kärsi vielä pikku puutteista mut ei kun asentaan ja soveltaan..... rehtijiin pitäisi vaihtaa holsetti ja myydä vanha linttaracingille...mut älä nyt vaan polta konetta vakio turbolla ....
Itse tein ja säästin
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mun mielestä ilman pitää tulla edestä ja jos poisto reijän tekee niin se pitää tehdä konepellin takaosaan,jossa on suurin ilmanpaine. keulaan pitäis tehdä vain syylärin jäähdytyslamellien pintaalan suuruinen reikä ja koko muu keula pitäis tukkia. kommentoikaa jos aihetta.
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

konepellin takareunaa 1" ylös niin konehuone tuulettuu 8) ellei halua tehdä SLR-kiduksia etulokasuojaan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

huomenna pitää varmaan rueta tekeen peräremonttia :oops: pyörittelin lauantaina vähän donitsia pietarsaaressa, nii rupes tuo perä sanon "klok...klok" ku hiljentää! että voihan kakka!
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Muutamia huomioita

1. Koneen päällä oleva kuuleri lämpiää koneen hukkalämmöstä, eikös?

2. Konepellin ja tuulilasin yhtymäkohdassa on yleensä ylipainetta, joten siitä ei voi ilmaa poistaa. Joissain 60-70-luvun vaihteen jenkkiautoissahan oli käänteisscooppi joka imi moottorille ilmaa nimenomaan tuosta tuulilasin juuren ylipainealueelta.

http://us1.webpublications.com.au/stati ... 23_9mg.jpg

"This graphic of a Mercedes shows the high-pressure stagnation area in red, lesser high-pressure areas in green, and the low-pressure areas in blue."

Kotitekoista "tuulitunnelitutkimusta" voi harrastaa vedellä täytetyllä läpinäkyvällä letkulla joka taitetaan U-mutkaksi ja toisesta haarasta viedään sisään mitattavan alueen ilmanpaine.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kuten jo agentti74 ja Melitos pikkuisen kommentoi, niin jatketaanpas aiheesta ilma tulo ja poisto.

Konehuoneeseen ilman saanti ei missään nimessä ole ongelma, vaan sen sieltä ulos saaminen. Kaikki ylimääräiset reiät tulisi keulasta tukkia ja saada ilma kulkemaan jäähdyttäjien läpi. Tämän jälkeen tulisi tutkia mistä imupuolelle saisi puhdasta ilmaa, mikä ei kulkisi minkään jäähdyttäjän kautta.

Mitä vähemmän sitä "hukka ilmaa" sinne konehuoneeseen tungetaan, sitä vähemmän sitä sieltä pitää poistaa. Tuo agentin esittämä konepellin takareunasta poisto saadaan toimimaan siten, että jättöreunaan(siis konepellin takareunaan) lisätään noin 15-25mm pystysuoraan ylöspäin oleva "spoileri", jolloin saadaan ilma nousemaan konehuoneesta imun voimalla. Joskus eräässä projektissa taisteltiin konehuoneen lämpöjen kanssa ja silloin laitettiin jopa öljylauhdutajat vaakatasoon konepeltiin, jolloin saatiin sen läpi kulkeva ilma tunneloitua suoraan lampun ja syylärin välistä.

Sitten sen vaakatasossa olevan coolerin teho kyllä ihmetyttää minuakin. Kuvista päätellen, siinä coolerissa on koko etuosa aivan turhaan, sillä ainoa ilma mikä siitä voi mennä läpi, menee noin 50-100 mm coolerin takaosasta. Silloin kun ajoviima ei sitä lauhduta tarpeeksi, tulee ongelmaksi koneesta johtuva lämpö ja se tekee kuulerin tehon ongelmalliseksi.

Helpoimmin coolerin saa toimivaksi, sen asentamalla juurikin etummaiseksi konehuoneessa, koska se useimmiten on ilma/ilma lauhdutin ja siinä teho on huonompi kuin esim jäähdyttäjän ilma/vesi systemissä.

Toivottavasti tää ei ollut liian sekavaa ja kysyjä saa tastä jotain irti :oops: :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mää juttelin asiasta yhden kaverin kanssa,joka tekee hiilikuitu ilmanottoja/poistoja ralli ja rata autoihin. nää jutut on tutkittu audin tehtaan tuulitunnelissa,että voi vaikka pitää paikkansa.
voisin saada hommattua niitä ritilöitä jos joku on kiinnostunu.
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

projekti ei nyt oikeen etene... ku töissä on niin kiirettä ja työpäivät venähtää... koitan yrittää saaja kuvia.. :oops:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Antti V kirjoitti: Tuo agentin esittämä konepellin takareunasta poisto saadaan toimimaan siten, että jättöreunaan(siis konepellin takareunaan) lisätään noin 15-25mm pystysuoraan ylöspäin oleva "spoileri", jolloin saadaan ilma nousemaan konehuoneesta imun voimalla.
Siis tarkottaako tuo semmosta, että konepellissä ois ilman poistoaukot takaosassa ja näiden poistoaukkojen takana ois se spoileri? Eikö semmoset ilmanpoistojutut oo hyviä mitä joskus näkee, että konepellin etuosassa on jonkulainen spoileri, jonka takana sitte on ilmanpoistoaukot?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Näin kyseisen auton kalajoella, varsin kivan ja siistin näköinen farmari, taisin käydä omistajan kanssa pari sanaa vaihtamassakin.


terveisin
Jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Antti M. kirjoitti:
Antti V kirjoitti: Tuo agentin esittämä konepellin takareunasta poisto saadaan toimimaan siten, että jättöreunaan(siis konepellin takareunaan) lisätään noin 15-25mm pystysuoraan ylöspäin oleva "spoileri", jolloin saadaan ilma nousemaan konehuoneesta imun voimalla.
Siis tarkottaako tuo semmosta, että konepellissä ois ilman poistoaukot takaosassa ja näiden poistoaukkojen takana ois se spoileri? Eikö semmoset ilmanpoistojutut oo hyviä mitä joskus näkee, että konepellin etuosassa on jonkulainen spoileri, jonka takana sitte on ilmanpoistoaukot?
Ja sitten lähdetään siitä, että mä oon huono selittää, elikkä kokeillaan uusiksi, siis poistoaukkojen edessä, juurikin niin kuin sanoit, olisi se spoileri aiheuttamassa poistoaukkoihin imua. Ilman tätä spoileria saattaa ilmanvirtaukset tehdä poistoaukon kohdalle ilmalukon, jonka johdosta ilmaa ei ainakaan poistu konehuoneesta, mielummin sitä menee siit sinne jopa lisää. Yritän hakea tossa valokuvan jostakin, missä näkyy se meitin projektissa olevat poistot, jos se vaikka valaisisi asiaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Nonniin, en sitten tiedä minkälaista hylkimisreaktiota nämä vääränmerkkisen auton kuvat aiheuttaa :evil: :evil: , mutta kuvista sen voi nähdä pikkuisen paremmin mitä tarkoitin.

Konehuone
Kuvasta näkyy kirkkaasta pleksistä tehty spoileri vanhan lämppärin ilmanottoaukon edessä, joka toimii nykyisin konehuoneen yhtenä ilmanpoistona. Syylarin kummallakin puolella löytyy aukot ilmanotoille joista toinen moottorin ilmanotolle ja toinen öljynlauhduttimelle.

Kokokuva
A) irroitettava levy, josta sai lisäilmaa syylarille ja jota pidettiin kiinni aina kun oli alle 25 astetta lämmintä (eli siis aina :wink: :wink: )
B) jäähdytys ilma jarruille
C) öljycoolerin ilmanotto
D) ilmanotto koneelle
F) öljycooleri
Kolmioden tarkoitus oli lähinnä koristeellinen, tyyliteltynä tehdaskaluston vastaavia :wink: :wink:

Mutta niinkuin ekassa viestissäni sanoin, ei se ole täkeätä saada sinne konehuoneeseen lisää ilmaa, vaan saada sitä sieltä pois. Mitä pienemmäksi konehuoneen ylipaineen saa sitä tehokkaammin lämmönhallinnan saa toimimaan. Niin ja toisaalta, useampaan vuoteen ei ole ollut lämpöongelmia.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

no nyt on pumppu päivitetty.... SAA RUOKAA!!
aluks ei oikeen nostanu paineita niin laitoin sitte nippusiteellä hukkaportin tunnistinletkun (vai mikä se nyt onkaan) tukkoon ... sitte latas 1,7-1,8 ja mustaa tuli putkesta nuillakin paineilla aika reippaasti... että soppaa pitäs saaja. meleko hyvin kisko noilla paineilla. :D
mutta otin nippusiteen pois että ei mee turbo. turbon laipan välistä meni tiiviste...eli pakopaineet on varmaan meleko korkiat. kuuleriakaan en oo vielä laittanu, enkä varmaan laitakkaan ennen ku saan kunnon turbon...
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

nii ja vielä notta SUUUR KIITOS PP-Dieselille, pumpun säätämisestä....
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

mikäs ahdin sulla siellä nyt on
Viimeksi muokannut MeSee, To 30.06.2005 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei se ahtopaine mitään kerro, pikkuahtimella pienikin syöttömäärä voi alkaa savuttamaan kun ahdot nostetaan törkeästi liian suuriksi.

Ahtopaine ja sylinteriin työnnettävä ilmamäärä ei ole samoja asioita.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Ahtopaine ja sylinteriin työnnettävä ilmamäärä ei ole samoja asioita.
Niin, kun pakopaineet tapissa ja kone ei oikein hengitä läpi niitä kaasuja kun pakoventtiili aukeaa...sikäli kuulostaa vaaralliselta, mikäli pienellä ahtimella ja hyvällä pumpulla ruokitaan kunnolla, on lämmötkin ei kohdallaan vaan vähän liiankin kanssa :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

No enkös vaan ollut oikeassa Linttaracing silloin kun kävin kokeileen vanhusta että soppa loppuu ylhäällä ja ei kun turbo kauppaan ja hyvä juttu kun Pasikin on saanut pikku viritystä pumppuihin ettei lopu ylhäällä soppa kesken...mut laita se cooleri etes jonkun kokoinen...ja älä hevostele niitten paineitten kanssa ettei tule damagea....
Itse tein ja säästin
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

tuli mersuun pieni ryppy, ku yks tyttö yritti mennä vectralla pakilla konehuoneeseen. :cry:
http://img237.imageshack.us/my.php?imag ... 0375fs.jpg
Vastaa Viestiin