W210 hammastanko > onko mallieroja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

W210 hammastanko > onko mallieroja

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Autossa on ohjaustehostin vuotanut jo jonkin aikaa. (W210 TDT eleg Farmari-96). Huollon yhteydessä Veholta kyselin rempan hintaa. 2500€ asennettuna uusi hammastanko :shock: . Ei pysty korjaamaan. :( :!:

Käytettyn hammastangon saisi paljon sopivammalla hinalla... :wink:

Tietääkö kukaan ovatko kaikki W210 hammastangot keskenään sopivia. Tai mitkä mallit sopivat ks autoon. :?:

Kaikki vinkit on tervetulleita. Ei millään viittisi panna autoa palasiksi ja todeta että on tullu hankittu sopimaton osa :oops:
W210 290TD T
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Joo,uudemmissa malleissa on nopeuden mukaan muuttuva tehostus.Sen tunnistaa ohjausvaihteeseen tulevasta sähköjohdosta.mut semmoinen kyllä sattuu vanhempaankin.Jos vaihdat raidetankoineen niin kannattaa olla tarkkana raidetankojen pituuden suhteen koska niissä on eroja.Vaihto työ muuten suht helppo kun muistaa varata oikeat öljyt valmiiksi ! ps.löytyis muuten tommonen tanko jos sattuis kiinnostamaaan :wink:
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

Viesti Kirjoittaja mecalac »

Moro,

Itselle vaihdettiin -98 220D:hen -99 bensavehkeen hammastanko,jossa oli kaksitehoinen tehostaja,ei ongelmia.Voit kytkeä virrat siihen kasoistehostukseen tai jättää kytkemättä (itsellä ei kytkettyna),toimii molemmin tavoin. Oma tanko maksoi muistaakseni 430€ (Vammalan osatuonti)+ 80€ asennus,mukana oli myös raidetangonpäät.
Tosiaan se Vehon tarjous on kivan suolanen,tosin MB-osassakin se olisi ollut n.1500-1600€ luokkaa,suosittelen soitteleen purkamoita läpi.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

mecalac kirjoitti:Moro,

Itselle vaihdettiin -98 220D:hen -99 bensavehkeen hammastanko,jossa oli kaksitehoinen tehostaja,ei ongelmia.Voit kytkeä virrat siihen kasoistehostukseen tai jättää kytkemättä (itsellä ei kytkettyna),toimii molemmin tavoin. Oma tanko maksoi muistaakseni 430€ (Vammalan osatuonti)+ 80€ asennus,mukana oli myös raidetangonpäät.
Tosiaan se Vehon tarjous on kivan suolanen,tosin MB-osassakin se olisi ollut n.1500-1600€ luokkaa,suosittelen soitteleen purkamoita läpi.

Autooni on juuri laitettu uudempi hamastanko jossa on tämä kasoistehostuksen liitin. :lol: Minkälainen virta tohon liittimeen kuuluu syöttää (12V ?). Lisääkö se tehostusta vai vähentääkö se sitä. Miten se on liitetty sellaisissa autoissa joissa kasoistehostus on vakiona. Pari pikku vinkkiä tekis hyvää. :wink:
W210 290TD T
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

Viesti Kirjoittaja mecalac »

Asentaja käytti mun tapauksessa 12V:a ja tehostaja menee ihan veltoksi alle 30 km/h vauhdeissa,muistuttaa aikalailla jenkkiautojen ominaisuuksia,itse en pitänyt ominaisuudesta joten jätettiin kytkemättä...
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

mecalac kirjoitti:Asentaja käytti mun tapauksessa 12V:a ja tehostaja menee ihan veltoksi alle 30 km/h vauhdeissa,muistuttaa aikalailla jenkkiautojen ominaisuuksia,itse en pitänyt ominaisuudesta joten jätettiin kytkemättä...
Kiitos tiedosta, tota täytyykin kokeilla :lol: . Ajatelin laittaa kytkimen väliin, jolloin parkkihallissa voi tarvittaessa pyörittää autoa kevyesti ja normaaliajaossa sen lisätehostuksen voi kytkeä kokonaan pois. :roll:
W210 290TD T
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mielenkiintoinen aihe.

Mutta mites tämä sitten hoidettaisiin:
Autossa on ns. "tavallinen" ohjaustehostaja ilman lisätehostuksia.
Miten saadaan nopeuden kasvaessa tehostus entisestään vähenemään?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Ari66 kirjoitti:Mielenkiintoinen aihe.

Mutta mites tämä sitten hoidettaisiin:
Autossa on ns. "tavallinen" ohjaustehostaja ilman lisätehostuksia.
Miten saadaan nopeuden kasvaessa tehostus entisestään vähenemään?
Asia kiinnostaa tääläkin :roll: . Miten se näissä orginaaleissa, nopeuden mukaan muuttuvissa tehostusjärjestelmissä asia on hoidettu. Muuttuuko tehostus vauhdin lisääntyessä portaattomasti. Väheneekö tehostus alle ns. "normaalitehostuksen" vaudin kasvaessa :?: :?:
W210 290TD T
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Vanha aihe, mutta rupesi kiinnostamaan tämä! Mistä näkisi parhaiten ton onko siellä sitä pistoketta?
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Möngin tuolla auton alla, eikä silmään osunut mitään liitintä, tosin on senverran ahdasta etten nähnyt edes toiselle puolelle, mutta missä sen liittimen pitäisi olla, vai onko se lisävaruste vaan? Auto on tätä uudempaa korimallia, mutta ohjaus on yhtä jäykkä kokoajan.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng Tuonne runkonumero niin näkyy onko otettu parametrinen ohjaus lisävarusteena.

Tuossa aikaisemmin juttua (vanhaa) tuosta tehostuksesta. Ei se kyllä minun mielestä mitenkään portaallinen ole, en ainakaan itse huomaa että pienessä vauhdissa yhtä-äkkiä löystyisi. Melkein uskaltaisin väittää että on portaaton säätö :D
Vastaa Viestiin