Autossa on ohjaustehostin vuotanut jo jonkin aikaa. (W210 TDT eleg Farmari-96). Huollon yhteydessä Veholta kyselin rempan hintaa. 2500€ asennettuna uusi hammastanko . Ei pysty korjaamaan.
Käytettyn hammastangon saisi paljon sopivammalla hinalla...
Tietääkö kukaan ovatko kaikki W210 hammastangot keskenään sopivia. Tai mitkä mallit sopivat ks autoon.
Kaikki vinkit on tervetulleita. Ei millään viittisi panna autoa palasiksi ja todeta että on tullu hankittu sopimaton osa
Joo,uudemmissa malleissa on nopeuden mukaan muuttuva tehostus.Sen tunnistaa ohjausvaihteeseen tulevasta sähköjohdosta.mut semmoinen kyllä sattuu vanhempaankin.Jos vaihdat raidetankoineen niin kannattaa olla tarkkana raidetankojen pituuden suhteen koska niissä on eroja.Vaihto työ muuten suht helppo kun muistaa varata oikeat öljyt valmiiksi ! ps.löytyis muuten tommonen tanko jos sattuis kiinnostamaaan
Itselle vaihdettiin -98 220D:hen -99 bensavehkeen hammastanko,jossa oli kaksitehoinen tehostaja,ei ongelmia.Voit kytkeä virrat siihen kasoistehostukseen tai jättää kytkemättä (itsellä ei kytkettyna),toimii molemmin tavoin. Oma tanko maksoi muistaakseni 430€ (Vammalan osatuonti)+ 80€ asennus,mukana oli myös raidetangonpäät.
Tosiaan se Vehon tarjous on kivan suolanen,tosin MB-osassakin se olisi ollut n.1500-1600€ luokkaa,suosittelen soitteleen purkamoita läpi.
Itselle vaihdettiin -98 220D:hen -99 bensavehkeen hammastanko,jossa oli kaksitehoinen tehostaja,ei ongelmia.Voit kytkeä virrat siihen kasoistehostukseen tai jättää kytkemättä (itsellä ei kytkettyna),toimii molemmin tavoin. Oma tanko maksoi muistaakseni 430€ (Vammalan osatuonti)+ 80€ asennus,mukana oli myös raidetangonpäät.
Tosiaan se Vehon tarjous on kivan suolanen,tosin MB-osassakin se olisi ollut n.1500-1600€ luokkaa,suosittelen soitteleen purkamoita läpi.
Autooni on juuri laitettu uudempi hamastanko jossa on tämä kasoistehostuksen liitin. Minkälainen virta tohon liittimeen kuuluu syöttää (12V ?). Lisääkö se tehostusta vai vähentääkö se sitä. Miten se on liitetty sellaisissa autoissa joissa kasoistehostus on vakiona. Pari pikku vinkkiä tekis hyvää.
Asentaja käytti mun tapauksessa 12V:a ja tehostaja menee ihan veltoksi alle 30 km/h vauhdeissa,muistuttaa aikalailla jenkkiautojen ominaisuuksia,itse en pitänyt ominaisuudesta joten jätettiin kytkemättä...
mecalac kirjoitti:Asentaja käytti mun tapauksessa 12V:a ja tehostaja menee ihan veltoksi alle 30 km/h vauhdeissa,muistuttaa aikalailla jenkkiautojen ominaisuuksia,itse en pitänyt ominaisuudesta joten jätettiin kytkemättä...
Kiitos tiedosta, tota täytyykin kokeilla . Ajatelin laittaa kytkimen väliin, jolloin parkkihallissa voi tarvittaessa pyörittää autoa kevyesti ja normaaliajaossa sen lisätehostuksen voi kytkeä kokonaan pois.
Mutta mites tämä sitten hoidettaisiin:
Autossa on ns. "tavallinen" ohjaustehostaja ilman lisätehostuksia.
Miten saadaan nopeuden kasvaessa tehostus entisestään vähenemään?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mutta mites tämä sitten hoidettaisiin:
Autossa on ns. "tavallinen" ohjaustehostaja ilman lisätehostuksia.
Miten saadaan nopeuden kasvaessa tehostus entisestään vähenemään?
Asia kiinnostaa tääläkin . Miten se näissä orginaaleissa, nopeuden mukaan muuttuvissa tehostusjärjestelmissä asia on hoidettu. Muuttuuko tehostus vauhdin lisääntyessä portaattomasti. Väheneekö tehostus alle ns. "normaalitehostuksen" vaudin kasvaessa
Möngin tuolla auton alla, eikä silmään osunut mitään liitintä, tosin on senverran ahdasta etten nähnyt edes toiselle puolelle, mutta missä sen liittimen pitäisi olla, vai onko se lisävaruste vaan? Auto on tätä uudempaa korimallia, mutta ohjaus on yhtä jäykkä kokoajan.
Tuossa aikaisemmin juttua (vanhaa) tuosta tehostuksesta. Ei se kyllä minun mielestä mitenkään portaallinen ole, en ainakaan itse huomaa että pienessä vauhdissa yhtä-äkkiä löystyisi. Melkein uskaltaisin väittää että on portaaton säätö