tuntuu käyttävän vain yhtä vaihdetta, ( ykköstä ??) muilla asennoilla :3`sella toimii 3 vaihdetta ja d `llä 4 niinkuin pitääkin.
taitaa olla säädön paikka.

Riipuu mallista, ainakin turbo d-malleissa käytää 2:lla ykköstä ja kakkosta ja lähtö ykkösellä ja 3 asennossa käyttää ykköstä, kakkosta ja kolmosta.pastori paholainen kirjoitti:mitenkäs mersun automaatilaatikossa toimii systeemi jos ajat valitsin asennossa 2, .
Samoin minua on valistettu, ja noin toimii muuten omakin autoni. Vaikutusta ei ole myöskään sillä, onko S/E nappi missä asennossa.Petri M. kirjoitti:Käsitys on ollut sellainen että kun on pakkokakkonen sisässä auto lähtee aina ykkösellä riippumatta kaasun määrästä...ja vetää punakierroksille kun antaa runtua ennenkuin vaihtaa kakkoselle niin ainakin täällä.
Eron huomaat kun annat kenkää sille autollesi, E.llä vaihtaa n 4000rpm:n kohdalla kun S:llä kierrokset nousee lähelle punaista aluetta ennenkuin vaihtaa.ISÄNTÄ kirjoitti:Vähän poiketen, mikä on S ja E valitsimen erot? Oon ajellu molemmilla, enkä ainakaan mitään kovin ratkasevaa ole huomannut. En tosta saksalaisesta ohjekirjasta ole saanut selville..
Kerta vielä. Vaihdekeppi D- tai 3-asennossa auton kuuluukin lähteä kakkosella. Kikkarilla heittää tietty ykköselle, eli jos tallaat heti lähdössä kick-downinkin pohjaan. Tällöin kakkonen kyllä menee pesään kun kaasua kevennät. Normaalin siistissä lähdössä pitäisi lähteä kakkosella, oli nappi sitten S- tai E-asennossa.jussi77 kirjoitti:230 te ainakin lähtee kakkosella. käyttää ykköstä kikkarilla?
Jos tuosta turbodieselistä puhut, niin sen kuuluukin lähteä ykkösellä.pastori paholainen kirjoitti:vielä 3 ja d asennosta.....mulla lähtee ykkösellä kummassakin asennossa,jos paikaltaan lähtee.
Taitaa olla tyyppikohtaisia eroja. 300 vapaasti henkäilevä nokivasarani lähtee aina kakkosella kepin asennosta riippumatta. Kun kaasua runttaa reippaammin, vaihtaa sitten ykkoselle.Petri M. kirjoitti:Käsitys on ollut sellainen että kun on pakkokakkonen sisässä auto lähtee aina ykkösellä riippumatta kaasun määrästä...ja vetää punakierroksille kun antaa runtua ennenkuin vaihtaa kakkoselle niin ainakin täällä.