124 E220: kalinaa koneen edesta
124 E220: kalinaa koneen edesta
Terve, mista ilmeesta voi kuulua M111-koneessa kalinaa koneen etupaasta? Kyseessa on sellainen tikittava/kaliseva hieman epasaannollinen aani, minka kuulee tyhjakynnilla myos kabiiniin. Kadella kokeilemalla termarikotelon kannessa tuntuu pienta tarinaa samalla taajuudella, kun taas esim. venttiilikotelon paalta tunnustelemalla varinoita ei tunnu.
Flektista aani ei kuulu, ja se pyoriikin vapaan tuntuisesti. Jakoketjun aaneltakaan tuo ei oikein minusta vaikuta, siis ei ole ladamaiset ropinat. Aani on pysynyt samallaisena auton ostosta lahtien kuutisen tuhatta kilometria.
Sen verran viela etta ulkoapain autoa voisi vaikka luulla dieseliksi. Pitaisikohan vain laittaa 200D-merkki taakse?
Flektista aani ei kuulu, ja se pyoriikin vapaan tuntuisesti. Jakoketjun aaneltakaan tuo ei oikein minusta vaikuta, siis ei ole ladamaiset ropinat. Aani on pysynyt samallaisena auton ostosta lahtien kuutisen tuhatta kilometria.
Sen verran viela etta ulkoapain autoa voisi vaikka luulla dieseliksi. Pitaisikohan vain laittaa 200D-merkki taakse?
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Liittyisikö vika moniurahihnaan tai/ja sen kiristinmeknismeihin. Knnattaa tarkistaa välykset.
Jos nakutuksen tahti ei kiihdy kierrolukujen mukaan, niin ääni voi tulla myös siitä magneettiventtiili motikästä, joka on ruuvattu konehuoneen vasemmanpuoleiseen sisäsiipipeltiin ja siitä lähtee letku imusarjalle ja lokarin sisällä olevalle aktiivihiilipurkille (en tiedä että onko sulla sitä tai missä se sun autossa on , kun rattikin näytää olevan "väärällä" puolella).
Tämä toimilaite ainakin mulla piti aikamoista nakutusta toimiessaan. Päättelin, että kyseessä on turhanpäiväinen ekonaksutin ja otin siitä virtatöpselin irti ja nakutus loppui.
Vaan olisiko syy kuitenkin niissä paljon parjatuissa venttiilinnostajissa. Paljonko on mittarissa kilometrejä?
Jos nakutuksen tahti ei kiihdy kierrolukujen mukaan, niin ääni voi tulla myös siitä magneettiventtiili motikästä, joka on ruuvattu konehuoneen vasemmanpuoleiseen sisäsiipipeltiin ja siitä lähtee letku imusarjalle ja lokarin sisällä olevalle aktiivihiilipurkille (en tiedä että onko sulla sitä tai missä se sun autossa on , kun rattikin näytää olevan "väärällä" puolella).
Tämä toimilaite ainakin mulla piti aikamoista nakutusta toimiessaan. Päättelin, että kyseessä on turhanpäiväinen ekonaksutin ja otin siitä virtatöpselin irti ja nakutus loppui.
Vaan olisiko syy kuitenkin niissä paljon parjatuissa venttiilinnostajissa. Paljonko on mittarissa kilometrejä?
W124 E220T
Jos ääni kuuluu ulos niin voimakkaana että autoa luulee 200D:ksi niin silloin tulee mieleen kyllä venttiilinnostaja(t). Tuo jake:n mainitsema aktiivihiilipöntön purgevalve äänenaiheuttajana on testattu siten että pitää kättä venttiilin päällä ja tunnustelee tuleeko ääni siitä. Jakoketjun kiristin voi olla yksi, se pitää mulla kyllä sellaista narskuvaa ääntä tyhjäkäynnillä. Tehdasmanuaalissa kehoitetaan vaihtamaan kiristin jos asiakas valittaa äänestä, ei muutoin.
Viimeksi muokannut juha, La 28.05.2005 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Autossa on kilometreja noin 270th. Kylla se aani muuttuu kierrosten mukaan, mutta ei tule nostajista vaan selvasti tuosta koneen etupuolelta. Nostajatkin kalkattavat kylmana sekunnin ennen oljynpaineiden nousua, mutta tama on erilainen aani.
Katti on, tarkastan sen ponton, mutta ehkapa aani kuitenkin tulee tuolta ketjulta. Vesipumppukin hieman tihkuttaa, tuleepahan tarkastettua se samalla. Tulis jo kesa niin viitsisi menna ulkohommiin.
Jos ei aiheuttajaa loydy, otan siita aaninaytteen ja laitan jonnekin esiin.
Juha, meilla on nakojaan aika samallaiset kulkuvalineet
Kirjoitteletko samalla nimimerkilla matkaenduroforumilla?
Katti on, tarkastan sen ponton, mutta ehkapa aani kuitenkin tulee tuolta ketjulta. Vesipumppukin hieman tihkuttaa, tuleepahan tarkastettua se samalla. Tulis jo kesa niin viitsisi menna ulkohommiin.
Jos ei aiheuttajaa loydy, otan siita aaninaytteen ja laitan jonnekin esiin.
Juha, meilla on nakojaan aika samallaiset kulkuvalineet

S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Voihan se olla nokkaketjun kiristin, yritä paikallistaa ääni vaikka puukepillä koneen kyljestä kuuntelemalla.samih kirjoitti:Autossa on kilometreja noin 270th. Kylla se aani muuttuu kierrosten mukaan, mutta ei tule nostajista vaan selvasti tuosta koneen etupuolelta. Nostajatkin kalkattavat kylmana sekunnin ennen oljynpaineiden nousua, mutta tama on erilainen aani.
Katti on, tarkastan sen ponton, mutta ehkapa aani kuitenkin tulee tuolta ketjulta. Vesipumppukin hieman tihkuttaa, tuleepahan tarkastettua se samalla. Tulis jo kesa niin viitsisi menna ulkohommiin.
Jos ei aiheuttajaa loydy, otan siita aaninaytteen ja laitan jonnekin esiin.
Juha, meilla on nakojaan aika samallaiset kulkuvalineetKirjoitteletko samalla nimimerkilla matkaenduroforumilla?
Aika lailla samanlaiset laitteet on kulkupeleinä, huomasin kanssa! Sama nimimerkki on matkaenskapuolella. Vielä kun ostat siihen afrikaanoon sen PD:n rosteripöntön...

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Onkos tuossa M111:ssa samanlainen kiristyshässäkkä kuin M103:ssa? Mulla oli nimittäin omassa autossa samanlainen ihmekilkatus, joka johtui hihnankiristimen irronneesta iskarista. Pultti oli lentänyt huut helkkariin ja iskarin pää kilisti kiinnityskorvakettaan vasten.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo kiitos Aku, just tuollaiselta aanelta se vaikuttaisi.Aku P kirjoitti:Onkos tuossa M111:ssa samanlainen kiristyshässäkkä kuin M103:ssa? Mulla oli nimittäin omassa autossa samanlainen ihmekilkatus, joka johtui hihnankiristimen irronneesta iskarista. Pultti oli lentänyt huut helkkariin ja iskarin pää kilisti kiinnityskorvakettaan vasten.
Juha, kerro sitten enskapuolella milta se PD kuulostaa!
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Iskarin molemmat paat olivat kiinni, mutta alapaan hela oli sen verran valja etta metalli paasi kalisemaan hihnankiristinta vastaan.
Iskunvaimennin tuntui olevan viela hengissa, joten laitoin "mutterin" ja alapaan valiin kumia valiin. Saa nahda onko viritelma pitkaikainenkin. Olipahan ainakin edullinen korjaus.
Iskunvaimennin tuntui olevan viela hengissa, joten laitoin "mutterin" ja alapaan valiin kumia valiin. Saa nahda onko viritelma pitkaikainenkin. Olipahan ainakin edullinen korjaus.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3