w202 alapallon vaihto
w202 alapallon vaihto
Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
Re: w202 alapallon vaihto
Ei tarvi kulmia tarkistaa.Ja on helppo vaihtaa,kahdella ruuvilla kiinni.Michi kirjoitti:Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Helppohan se on vaihtaa - vaikka tosiaan aina laittaa sen kaikkein halvimman italialaisen; hinta vain reilut puolet saksalaisesta.
Ei sitten harmita vaikka joutuu joka katsastukseen vaihtamaan kunhan on halpa.
Veholta myytävä nivel ei ole yhtään sen parempi tai heikompi kuin saksalainen tarvikeosa.
Ei sitten harmita vaikka joutuu joka katsastukseen vaihtamaan kunhan on halpa.
Veholta myytävä nivel ei ole yhtään sen parempi tai heikompi kuin saksalainen tarvikeosa.
wiimax.fi
Ostin viime kesänä Motonetista alatukivarren kumipuslat. Tutkiessani niitä huomasin, että mersun merkkiä oli yritetty hioa pois. Yhteen merkki oli jäänyt melkein kokonaan näkyviin. Joten ne ainakin on tehty samassa tehtaassa, kuin alkuperäiset.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Tarvitseekos hommassa välttämättä sellaista ulosvetäjää? Ja jos kyllä niin onko tällaisesta enemmän haittaa kuin hyötyä 

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: w202 alapallon vaihto
Eihän niiden kulmien pitäisi muuttua, mutta koskas sulla on viimeks ne tarkastettu, voi olla aika ylläri, kun käyt ne säädättämässä.Michi kirjoitti:Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: w202 alapallon vaihto
Sama juttu meikäläisellä. Paljonkos tuollaisen alapallon vaihto maksaa Veholla ja muualla ?Michi kirjoitti:Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
Re: w202 alapallon vaihto
Luepa tämä.Classic kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä. Paljonkos tuollaisen alapallon vaihto maksaa Veholla ja muualla ?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: w202 alapallon vaihto
Äskettäin asiaa kysyessäni Pitäjänmäen Veholta: 140€/puoli.Classic kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä. Paljonkos tuollaisen alapallon vaihto maksaa Veholla ja muualla ?Michi kirjoitti:Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
Elämä on...
Harri
Re: w202 alapallon vaihto
Eli yksityisellä n.50 e ja Veholla sitten melkein kolminkertainen.h kirjoitti:Äskettäin asiaa kysyessäni Pitäjänmäen Veholta: 140€/puoli.Classic kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä. Paljonkos tuollaisen alapallon vaihto maksaa Veholla ja muualla ?Michi kirjoitti:Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
Elämä on...
Harri
Taas on helppo valita minne vie pelinsä, kiitos tiedoista !
Re: w202 alapallon vaihto
Joo, itse käytin viimeksi (ja muuten tasan viimeisen kerran) Veholla b-huollossa, lisäksi vaihdettiin 1 hehku ja laitettiin sisälokasuojan lärpäke (mikä lieneekään oikealta nimeltään). Hehku ja sisälokasuoja oli omia, lasku 600 € eikä edes huoltoilmaisinta osattu nollataClassic kirjoitti:Eli yksityisellä n.50 e ja Veholla sitten melkein kolminkertainen.h kirjoitti:Äskettäin asiaa kysyessäni Pitäjänmäen Veholta: 140€/puoli.
Elämä on...
Harri
Taas on helppo valita minne vie pelinsä, kiitos tiedoista !

Oli muuten samainen Pitäjänmäen Veho kyseessä.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: w202 alapallon vaihto
Classic kirjoitti:Eli yksityisellä n.50 e ja Veholla sitten melkein kolminkertainen.h kirjoitti:Äskettäin asiaa kysyessäni Pitäjänmäen Veholta: 140€/puoli.Classic kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä. Paljonkos tuollaisen alapallon vaihto maksaa Veholla ja muualla ?Michi kirjoitti:Katsastusmies totesi kuskinpuolen alapallo nivelessä väljyyttä ja kysymys kuuluu,että muuttuuko aurauskulmat vaihdon jälkeen merkittävästi ja vaatiiko kulmien tarkastuksen?
Elämä on...
Harri
Taas on helppo valita minne vie pelinsä, kiitos tiedoista !
aivan käsittämättömiä hintoja

voisin ite alkaa vaihtaan 30e / puoli vaikka työkseen on se niin helppo
homma

minkäänlaista käsitystä koko hommasta

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: w202 alapallon vaihto
No vaihdatkosmaketap kirjoitti: aivan käsittämättömiä hintoja![]()
voisin ite alkaa vaihtaan 30e / puoli vaikka työkseen on se niin helppo
hommaomasta vaihdoin n. tunnissa ja ei ollu alottaessa
minkäänlaista käsitystä koko hommasta

Ei vaisinkaan, jos kertoisit miten se tapahtuu niin voisin kokeilla vaihtaa itse. Saako hommassa jousen otsaansa?
C220D -94
Re: w202 alapallon vaihto
Eikait siinä sen kummempia tarvi ku että nostat tunkilla etukulman ylösmikotus kirjoitti:No vaihdatkosmaketap kirjoitti: aivan käsittämättömiä hintoja![]()
voisin ite alkaa vaihtaan 30e / puoli vaikka työkseen on se niin helppo
hommaomasta vaihdoin n. tunnissa ja ei ollu alottaessa
minkäänlaista käsitystä koko hommastaYritin korjaamoaikaa saada kun vasemman etupyörän seudusta kuuluu kolinaa ja vähän on klappiakin mutta menee parin viikon päähän.
Ei vaisinkaan, jos kertoisit miten se tapahtuu niin voisin kokeilla vaihtaa itse. Saako hommassa jousen otsaansa?
ja rengas pois ja pukki tietenki alle, ja sitte vaan alapallon mutterit pois, sittte
sievää naputtelua tukivarteen tai johonki muualle kun siihen alapallon kierre
osaan

se alapallo mahtuu pois sieltä.
uuden laitossa piti jotenki vähän keplotella ainaki omassa, mutta jos
on vähänkään ite autoa rassannu niin ei ole homma eikä mikään.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Keula koholle, pyörä pois, alapallon mutterit irti.
Kohtuu-isolla vasaralla luja lyönti alatukivarren kylkeen alapallon tapin kohdalle, kun se (siis ylöspäin oleva) tappi irtoaa niin sitten voit lyödä takaviistoon olevaan alapallon tappiin, reilusti vaan kierreosan päähän.
Jos ohjaritappi jää autoon kiinni, älä yritä irrottaa vaan ota tappi irti uudesta alapallosta.
Alapallo putoaa pois kun otat jarruista kiinni ja "rynkytät" taakse-alaspäin.
Uusi alapallo laitetaan niin että ensin ylöspäin oleva tappi paikalleen ja mutteri vähän jengoille, sitten se toinen tappi - ja tässä vaiheessa joutuu taas lyömään vasaralla siihen alapalloniveleen, se ottaa kiinni jarrukilpeen.
Muttereita kiristäessä pitää olla tarkkana että ohjaritappi osuu kohdalleen, ja ettei suojakumi muljahda irti kun nivelen tappi pyrkii pyörimään.
Samat jutut W210.
Työn iloa.
Kohtuu-isolla vasaralla luja lyönti alatukivarren kylkeen alapallon tapin kohdalle, kun se (siis ylöspäin oleva) tappi irtoaa niin sitten voit lyödä takaviistoon olevaan alapallon tappiin, reilusti vaan kierreosan päähän.
Jos ohjaritappi jää autoon kiinni, älä yritä irrottaa vaan ota tappi irti uudesta alapallosta.
Alapallo putoaa pois kun otat jarruista kiinni ja "rynkytät" taakse-alaspäin.
Uusi alapallo laitetaan niin että ensin ylöspäin oleva tappi paikalleen ja mutteri vähän jengoille, sitten se toinen tappi - ja tässä vaiheessa joutuu taas lyömään vasaralla siihen alapalloniveleen, se ottaa kiinni jarrukilpeen.
Muttereita kiristäessä pitää olla tarkkana että ohjaritappi osuu kohdalleen, ja ettei suojakumi muljahda irti kun nivelen tappi pyrkii pyörimään.
Samat jutut W210.
Työn iloa.
wiimax.fi
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Lisään vielä tuohon seuraavan mahdollisen hidasteen työn etenemiseen,en
maalaillakseni kauhukuvia vaan ihan vain että näinkin voi käydä: Itselläni
se ohjaintappi katkesi sinne pesäänsä,alapallo lähti irti kylläkin. Teetti lisähommia ja onnistui lopulta.
Syy edelliseen oli että ajoin tuolla alapallonivelellä yli 320 000 kilometriä,(n.3 vuotta)jolloin
se oli jo jämähtänyt
maalaillakseni kauhukuvia vaan ihan vain että näinkin voi käydä: Itselläni
se ohjaintappi katkesi sinne pesäänsä,alapallo lähti irti kylläkin. Teetti lisähommia ja onnistui lopulta.
Syy edelliseen oli että ajoin tuolla alapallonivelellä yli 320 000 kilometriä,(n.3 vuotta)jolloin
se oli jo jämähtänyt

C220 CDI vm.2000
"Miksi noita lyömisiä. En ymmärrä. Ei muuta, kuin kunnon sorkkarauta ja sillä kääntää, niin lähtee mitään rikkomatta ja mitään "niettaamatta"."
Alapallon kartio ei irtoa sorkkaraudalla vääntäen, sen ymmärtää jokainen joka näitä työkseen tekee.
Jos saa rikottua paikat vasaralla irrottaessaan väykyn alapalloa, todennäköisesti saa tuhoa aikaan myös sorkkaraudalla.
Viimeistään siinä vaiheessa kun tuskastuu huomatessaan ettei saa alapalloa irti, jos on kiivas luonne.
Jos ei osaa lyödä oikeaan kohtaan, homma kannattaa jättää ammattilaiselle.
Jokainen saa toki remontoida omaa autoaan sellaisilla työvälineillä kuin parhaaksi näkee, ei siinä mitään.
Alapallon kartio ei irtoa sorkkaraudalla vääntäen, sen ymmärtää jokainen joka näitä työkseen tekee.
Jos saa rikottua paikat vasaralla irrottaessaan väykyn alapalloa, todennäköisesti saa tuhoa aikaan myös sorkkaraudalla.
Viimeistään siinä vaiheessa kun tuskastuu huomatessaan ettei saa alapalloa irti, jos on kiivas luonne.

Jos ei osaa lyödä oikeaan kohtaan, homma kannattaa jättää ammattilaiselle.
Jokainen saa toki remontoida omaa autoaan sellaisilla työvälineillä kuin parhaaksi näkee, ei siinä mitään.

wiimax.fi