W123 kytkin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

W123 kytkin

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Eli ongelma alkoi viikko sitten sellaisena, että polkimessa on tyhjää puolet siitä mitä se poljin liikkuu.
Nyt pakkia ei saa päälle ja muut vaihteet on saamerin jäykkiä lykätä pesään.
Kun käynnistää auton pakki päällä ja kytkin alhaalla, niin huomaa, että auto liikahtaa taaksepäin kun lähtee käyntiin.
Joten kysyisin, että mikäköhän on vikana?
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Kytkin ei irrota

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Todennäköisesti joko kytkin pääsylinteri tai työsylinteri vuotaa. Oletko kokeillut irrottaako sitten jos polkee kytkintä useamman kerran peräkkäin? Meinaan, että jos olisi jossain vaiheessa päässyt nestepintä laskemaan niin alas, että olisi hotkaissut ilmaa järjestelmään. Tyhjää liikettä voi (ehkä, ellei ole jo säätövara hyödynnetty) säätää pääsylinterin yläkiinnityspulttia kiertämällä, se kun on epäkeskeinen.
Pääsylinteri on voinut pikkuhiljaa tihkuttaa nestettä lattiamattojen alle jo pidemmän aikaa...
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Samantyyppinen ongelma korjattiin joskus pääsylinterin vaihdolla. Nestettä oli tosiaan valunut kuskin jalkatilaan, kuten tuossa yllä mainittiin.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Muistaakseni pääsylinteri vaihdettiin -02. Tai työsylinteri. En sano varmaks.
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Missäs sijaitsee se kytkinestikippo mistä näkis pinnan?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JohnnyB kirjoitti:Missäs sijaitsee se kytkinestikippo mistä näkis pinnan?
Samassa kipossahan se on jarrunesteen kanssa. Eli konehuoneen puolella jarrutehostimen edessä.
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Tollanen aavistus mullakin oli
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Eli tutkimusten jälkeen nestepinta ei ole näyttänyt laskevan eikä pääsylinteri tunnu vuotavan, mutta silti kyllä kuskinpuolen maton alla on jotain nestettä
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

JohnnyB kirjoitti:Eli tutkimusten jälkeen nestepinta ei ole näyttänyt laskevan eikä pääsylinteri tunnu vuotavan, mutta silti kyllä kuskinpuolen maton alla on jotain nestettä
Pääsylinterihän (siis se sylinteri mitä poljin painaa) on siellä sisällä, ota ne verhoilut pois siitä polkimien yläpuolelta ja katso onko se sylinteri märkä.
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Siellä ei ole mitään verhoiluja ollut meillä, niin kauan kuin minä muistan, eikä se isän mielestä ollut märkä.
Mistäs ton järjestelmän saa ilmattua, jos vaikka olis päässy ilmaa sinne jostain?
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

ilmausnippa löytyy kykimen työsylinteristä eli vaihdelaatikon kyljestä kuskin puolelta, samanlainen nippa kuin jarrusatulassa
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Ongelma senkun pahenee.
Nykyään on veto koko ajan päällä ja pääsylinteri tuntuisi natisevan kun poljinta polkee
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

mulla olis ylimääräinen pääsylinteri myynnissä hinta 15€
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Tää menee vähän ohi aiheen, mutta onko vaihdekepin nupissa jenkat vai millä se on kiinni?
On sekin ruvennu pyörimään
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

JohnnyB kirjoitti:Tää menee vähän ohi aiheen, mutta onko vaihdekepin nupissa jenkat vai millä se on kiinni?
On sekin ruvennu pyörimään
Kumi karahkan juuresta ylös, kiristä mutteri kepukista.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

voi riittää kun kiristät nuppista pyörittämälläkin. ja jos nupista on jengat menny niin täällä on ylimääräinen sellainenkin!?! :?
Avatar
JohnnyB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 07.12.2003 04:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

Tosta tyhjän liikkeen säätämisestä.
Sitä pulttia kiertämällä millä se tulee polkimeen kiinni vai?
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Kytkinjutska

Viesti Kirjoittaja Jyry »

JohnnyB kirjoitti:Tosta tyhjän liikkeen säätämisestä.
Sitä pulttia kiertämällä millä se tulee polkimeen kiinni vai?


Juurikin näin.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kuinka pitkä isku tossa työsylinterissä on? Mitä eroa on 76-83 ja 84-85 pääsylinterillä? Hinta motonetissä kaksinkertainen tuolla uudempiin sopivalla.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Vastaa Viestiin