No, laakeri kirittiin, ja koetinpa vielä turinanpoistoksi laittaa ruutalla öljyä kallistuksenvakaajan niveleen sekä yläpalloniveleen. Vakaajan niveleen ei öljyä oikein mennyt koska kumi oli paksua, ja eikä siellä oikein ns. tyhjää tilaa olekaan.
Sitten koeajolle, ja ajon jälkeen kokeilemaan, kuumeniko napa. Ei kuumentunut, mutta rengasta heilutettaessa välys tuntui yhä! Aikamme heiluteltuamme huomio kiinnittyi kallistuksenvakaajan niveleen; välystä noin sentti! Välyksen paljasti öljy, jota olin koettanut sinne siään ruikata, se litisi ja kupli. Ei varmaan olisi sattunut silmään yhtä helposti, jos nivel olisi ollut kuiva.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että pultti on nivelessä aivan tiukassa, eli nivel on jotenkin kulunut sisältäpäin väljäksi. Onko muille tullut vastaavaa eteen? Mitä ilmeisimmin kuulunut turina ja kolahtelu johtuu tuosta nivelestä. Samperi vaan, että motonetissakin maksaa lähes 50 euroa
W123 Reaktiotangon pallonivel (kori--pitkittäistukiv.). . . 48.00
Vai onko se tämä? W123 Reaktiotangon etupään helat (alatukiv--pitkitt.tukiv) 14.13
P.S. Kallistuksenvakaajasta kun puhutaan, niin 250 D:ssä huomattiin loppuviikolla olevan vakaajan kannakerauta poikki kuskin puolella. Samperi, nytkö ne kaikki viat tulee yhtä aikaa, kun 700 000 km meni rikki...
