Neuvoja tarviisin w124 (3.0) diesel turbottamiseen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Neuvoja tarviisin w124 (3.0) diesel turbottamiseen

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Morjens vaan aloittelijan toimesta. W124 diesel on kohde, mutta ei valmis 3.0 turbo.
Edellisten projektien johdosta prosentti viidakko hirvittää niin paljon etten moisia tahdo. SIIS mitäs lakipykälät vaativat esm. 200d malliin muutettavan jos 3.0L turbo dieselin keulalle lykkään. Sama kysymys 250d kohdalla. Vai oisko tässä tapauksessa helpoin 300d :?: Olen pari kuukautta ettiny haun kautta kaikkea tietoa ko. mallista, mutta ei silmiin ole osunu koneenvaihto neuvoja. Ja alusta + jarrut päivittyy tehojen mukaan, mut Jos Vaihdettavia osia rupeaa olemaan yli 35% :evil: ni unohdan koko jutun. Tälläistä tälläkertaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jarrut, kallistuksen vakaajat, perä, laatikko, vetarit, jouset ja iskarit eteen.

Noi kai nyt ainakin aluksi. Kai se vähän riippuu konttoristakin, miten pilkunviilaajia ovat.
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Juu, vois sanoa et tota vähän pelkäsinkin. Eli pitäydyn tossa 300d automaatti versiossa. Lienee helpoin turbottaa. Systeeminähän on hiljaa hyvää tulee. Kerrankin voin myöntää ettei oo oikein hajuakaan :lol: mitä muutoksia laki vaatii. Luulisin pääseväni helpoimmalla turbottaa 3l vapari :?:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jostain syystä kaikki muutkin luulee että helpolla pääsee kun laittaa vaan turbon kiinni ja ajaa.

Jos aihio on 300 D niin voi olla että kallistuksenvakaajat ja jouset sekä iskarit riittää. Peräkin siinä jo kestää ja vetarit.
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Mauri H. kirjoitti:Jostain syystä kaikki muutkin luulee että helpolla pääsee kun laittaa vaan turbon kiinni ja ajaa.

Jos aihio on 300 D niin voi olla että kallistuksenvakaajat ja jouset sekä iskarit riittää. Peräkin siinä jo kestää ja vetarit.
Nii olen huomannu lukiessani näitä juttuja et on kaksi tapaa turbottaa: oikea ja väärä. Mut henk.koht tarkoitus tehä ympärivuotinen ja toimiva, myöskin kestävä herrasmiesmäinen kulkine joka joskus olis myös poikamaisen kiva :lol:
En jaksa enää erotella kesä/talvi autoa ja vois "lopettaa" kaikki turhat projektit, keskittyen yhteen ainoaan. Ja pelkästään kyselen mitä leimalle tarvii vaihtaa jos turbottaa 300d:n. Todellisuudessa voimansiirto päivitetään kestämään tehot. Eli "helpoin" (mikään turbo projekti ei ole helppo) aihio on vissii 300d. Tuossa aikoinaan tein tekniikanvaihto systeemin 48.2% :shock: ja en toista prosentti häkkyrää halua.

nii, tehokkasti imetty tietoa dieselin turbottamisen saloista ja kestävyydestä näiltä sivuilta :)
Hiljaa hyvää tulee
Vastaa Viestiin