Mauri H. kirjoitti:Jostain syystä kaikki muutkin luulee että helpolla pääsee kun laittaa vaan turbon kiinni ja ajaa.
Jos aihio on 300 D niin voi olla että kallistuksenvakaajat ja jouset sekä iskarit riittää. Peräkin siinä jo kestää ja vetarit.
Nii olen huomannu lukiessani näitä juttuja et on kaksi tapaa turbottaa: oikea ja väärä. Mut henk.koht tarkoitus tehä ympärivuotinen ja toimiva, myöskin kestävä herrasmiesmäinen kulkine joka joskus olis myös poikamaisen kiva
En jaksa enää erotella kesä/talvi autoa ja vois "lopettaa" kaikki turhat projektit, keskittyen yhteen ainoaan. Ja pelkästään kyselen mitä leimalle tarvii vaihtaa jos turbottaa 300d:n. Todellisuudessa voimansiirto päivitetään kestämään tehot. Eli "helpoin" (mikään turbo projekti ei ole helppo) aihio on vissii 300d. Tuossa aikoinaan tein tekniikanvaihto systeemin 48.2%

ja en toista prosentti häkkyrää halua.
nii, tehokkasti imetty tietoa dieselin turbottamisen saloista ja kestävyydestä näiltä sivuilta
