Millainen auto on 230 CE?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jösse12488
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
Paikkakunta: Kärsämäki

Millainen auto on 230 CE?

Viesti Kirjoittaja jösse12488 »

EN tiedä, olenko oikealla forumilla, enkä myöskään osannut haulla etsiä tietoja 230 CE:stä. Opastakaa oikeaan jos tietoa on enemmälti.
Siis: vanhaa miestä on alkanut poikastuttamaan :oops: Olen erään forumilaisen kanssa aloitellut kauppojen hieronnan kyseisenmallisesta autosta. Auto itsessään on hieno ja varmastikin kunnossa, mutta itselläni ei ole mitään käsitystä mersuista bensakoneella. Onko niissä mitä heikkoa, tyyppivikoja, varottavaa tms. Onko jokin kilometrilukema sellainen, että pitää ryhtyä varautumaan kalliisiin remontteihin. Vai onko vain suu hymyssä ajamista ostohetkestä eteenpäin? Myyjä kyllä varmasti kertoisi kaiken kun osaisi kysyä, mutta jos te arvoisat mersumiehet auttaisitte .
Itsellä on kokemusta ainoastaan mersun dieseleistä ja niistä ei ole pahaa sanottavaa ollut. Päästäkää mies piinasta :cry: Kertokaa mitä tiedätte, valaiskaa minut bensamersuismin tielle, pois nokivasaroitten katkusta :roll: :wink:
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Avatar
mese230te
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 25.01.2004 08:40
Paikkakunta: Helsinki

230

Viesti Kirjoittaja mese230te »

Riippuu vuosimallista. vanhemmissa (ainakin 88 ja vanhemmat) nokka-akseli heikko kohta, kesto noin 200 Mm.
Itsellä oli -90 mallinen 230 (TE tosin) jolla ajettu 540 Mm venttilikoppaa avaamatta.
Pyöränlaakerit heikot, etulaakerit vaihdettu 3 kertaa, takana kerran. Vetoakselit katkeilee useimmiten ruostuu poikki, itsellä puolet poissa.
Paljon pikkuvikoja mutta osat halvat (jopa Veholla) ja saatavuus hyvä. Harraste-auto, kalliiksi tulee jos ei itse osaa/halua laittaa.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Määkö aloitan? EDIT; en sittenkään kerinnyt - 124nen on mielestäni tolla 2,3lla miellyttävän hiljainen ja rapiat 130 hepan eestä tehoa ja vääntöä aivan riittävästi. Mikäs sulla on vuosimalli?

Mullahan ol tuo 2,3 bensakone farkussa jonka sittemmin dieselöin, autolla oli ajettu yli 350 000km ja se oli tarpeeksi koneelle. Pikkuvikoja oli paljon ajetulla koneella aivan tolkuttomasti ja kulutus kasvoi aikamoiseksi.

Moottorin kanssa mulla oli ainakin seuraavia ongelmia:
-pakosarja halki jokaisessa jonka olen nähnyt
- polttoaineongelmia: lambda-anturi ym. vai nokka-akselitko kuluneet kun tyhjäkäyntiongelmia
- kulutus kasvoi tasaisesti

C124han pätee samat ongelmat kuin muihinkin 124siin: paljon ajetuissa 124sissa,kuten mun:
- perässä väljää ja vetoakselit kuluneet
- ohjaus ja ajettavuusongelmia: simpukka sököilee, kumipuslat edessä ja takana kulutustavaraa.
- ruostetta jemmapaikoissa
- Näemmä ollut muillakin kuin muilla mystisiä ABS ja ASD-ongelmia. Mulla mm. syttyi ASDn merkkivalo kerran samalla sekunnilla kun salama löi lähistölle :shock:

Mutta onhan toi C124 pirun hyvä ja mukava (ja ennen kaikkea kaunis) auto jos vaan on kunnossa tai kaivat takataskua ja eliminoit viat!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18104
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikki muu paitsi kone on samaa kuin nykyisessä Mersussasi (toki tiesitkin), tietysti kori on coupessa vähän eri mallinen. :D

Bensakoneesta sanoisin että kiusallisimpia ovat käyntihäiriöt ja kylmäkäynnistysongelmat, sikäli kun niitä esiintyy.

Nokka-akseliongelma on yleinen, mutta toisaalta se ei ole ikuinen murhe; jos alkaa äännellä niin kuntoon vaan uusilla osilla ja sitten kestääkin pitkään.

Pakosarja halkeaa jokseenkin kaikista 230 bensakoneista, kylmänä pieniltä kierroksilta vedätettäessä kuuluu "tsupsutusta".

Polttoainelaskut ovat eri luokkaa bensa124 kuin dieselissä, vaan jos kilometrejä ei tule paljon niin mitäpä siitä.
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Omalla 2.0Emoottorilla oli ajettu 424tkm kun nostin sen pois täydessä kunnossa. Nyt sillä on ajettu seuraavassa korissa jo muutama kuukausi.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Omat kokemukset bensamersuista ovat ensimmäisten 6000km:n jälkeen jokseenkin miellyttäviä. Aikaisemmin tuli ajettua enimmäkseen 123 ja 124 200 diiseleillä. Kyseessä on siis 123 230E vuosimallia -84, eli konehan taitaa olla sama kuin noissa 124:sissa. Kilometrejä on mitttarissa tollaset 326 000, joten nokka tohon lienee jo vaihdettu. Bensaa kuluu sekalaisessa ajossa näin talviaikaan tommoset 13l/100km ja kyseessä on siis automaattivaihteistolla varustettu peli. Ite oon tosta bensakoneesta tykänny. Miellyttävästi se jaksaa tota painavahkoa ja karkeemmalla ilmanvastuksella varustettua koppaa kiikuttaa, vaan liekö 230:nen kone sitte liiän laiska coupeen? :roll:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jackie kirjoitti:Omat kokemukset bensamersuista ovat ensimmäisten 6000km:n jälkeen jokseenkin miellyttäviä. Aikaisemmin tuli ajettua enimmäkseen 123 ja 124 200 diiseleillä. Kyseessä on siis 123 230E vuosimallia -84, eli konehan taitaa olla sama kuin noissa 124:sissa. Kilometrejä on mitttarissa tollaset 326 000, joten nokka tohon lienee jo vaihdettu. Bensaa kuluu sekalaisessa ajossa näin talviaikaan tommoset 13l/100km ja kyseessä on siis automaattivaihteistolla varustettu peli. Ite oon tosta bensakoneesta tykänny. Miellyttävästi se jaksaa tota painavahkoa ja karkeemmalla ilmanvastuksella varustettua koppaa kiikuttaa, vaan liekö 230:nen kone sitte liiän laiska coupeen? :roll:
Minulla taas ajettu n. 363 tkm, ja nokka naputtaa niin että hirvittää. Mutta kulutus onkin järjestään 10,5 l/100 km :-). Mukava moottori kaiken kaikkiaan, mitään muuta vikaa ei ole ollut kuin pakosarja on vaihdettu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin