Bilteman iskarit + alapallot
Bilteman iskarit + alapallot
Onkos kellään kokemuksia Bilteman tavallisista öljyiskunvaimentimista? Ja siis lähinnä kyse W123 etuiskareista. On vaan hinnaltaan aika edulliset ja kahden vuoden takuu..
Entäs alapallonivelet, ei niillekään ole hintaa juuri kertynyt.
Mutta jos laatu on huono, niin silloin hintaa kertyy.
Entäs alapallonivelet, ei niillekään ole hintaa juuri kertynyt.
Mutta jos laatu on huono, niin silloin hintaa kertyy.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
HUH
Kaveri osti biltemasta WW passattiin iskarit. Kesti kuukauden. Sai takuusta uudet kesti 2kk. Sitten vaihtoi merkkiä, kun sai rahat takaisin biltemasta.
En suosittele!
Osta Bilssteinit, ei liian kalliit ja kuitenkin kestää auton jäljellä olevan eliniän.
En suosittele!
Osta Bilssteinit, ei liian kalliit ja kuitenkin kestää auton jäljellä olevan eliniän.
Joo....
Suosittelen alapalloksi akuperäistä tai alkuperäistä vastaavaa.
On sen verran työläs homma. Jos nyt laitat hyvät, niin ei tarvi enää
koskaan vaihtaa
On sen verran työläs homma. Jos nyt laitat hyvät, niin ei tarvi enää
koskaan vaihtaa

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Paljonko
Paljonko Biltemaiskarit maksaa? Motonetista Sachs kaasut irtoaa n. 50 erkkiä kipale...
Ja alapallo 17,50...
Ja alapallo 17,50...
Terveisin
Tero
Tero
Lisää aiheesta...
Iskareista vielä, että alkuperäiset tehdasasennetut on merkkejä:
Bilstein, Sachs, Boge ( minkä näistä saat sopivimmin.... )
Bilstein, Sachs, Boge ( minkä näistä saat sopivimmin.... )
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Alapallo
En tiedä Bilteman laadusta/laaduttomuudesta, mutta motonetista joskus ostamani alapallonivel oli alkuperäinen. Auto tosin oli 124.
Ja vielä tuosta alapallon vaihdosta: ei kannata lämmitellä / moukaroida. Vaan: nivel yläkiinnikkeestä irti, kulmahiomakoneella pallonivelen pohja pois -> pallo saadaan alakautta ulos ja pistosahalla halkaistaan pohjaton kiinni prässätty nivelkuppi. Vanha pallonivel on poissa n. puolessa tunnissa ilman kiroiluja ja suurempia väkivaltoja.
Ja vielä tuosta alapallon vaihdosta: ei kannata lämmitellä / moukaroida. Vaan: nivel yläkiinnikkeestä irti, kulmahiomakoneella pallonivelen pohja pois -> pallo saadaan alakautta ulos ja pistosahalla halkaistaan pohjaton kiinni prässätty nivelkuppi. Vanha pallonivel on poissa n. puolessa tunnissa ilman kiroiluja ja suurempia väkivaltoja.
Juup.
Nyt vaan lähetämme hiljaisen toiveen yläkertaan, että nelimaticissa kestää etupää. Vertailin äsken hintoja KL-varaosien sivulla:
takavedon alapallonivel 19 erkkiä kipale, nelimaticiin 95.
Takavetoiseen Bilsteiniin iskari 120 euroa/puoli, nelivetoon 205.
Olisi totta vie mukava tietää, onko muissa maissa yhtä tolkuttomat hintaerot mallien välillä. Kyllähän nuo kerran tarvittaessa uusii, mutta periaatteen vuoksi purnaan.
Alkuperäiseen asiaan palatakseni: motonetin alapallonivelet ja tukivarret on osoittautuneet kuulemma ihan OK tavaraksi.
takavedon alapallonivel 19 erkkiä kipale, nelimaticiin 95.
Takavetoiseen Bilsteiniin iskari 120 euroa/puoli, nelivetoon 205.

Olisi totta vie mukava tietää, onko muissa maissa yhtä tolkuttomat hintaerot mallien välillä. Kyllähän nuo kerran tarvittaessa uusii, mutta periaatteen vuoksi purnaan.

Alkuperäiseen asiaan palatakseni: motonetin alapallonivelet ja tukivarret on osoittautuneet kuulemma ihan OK tavaraksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Neste vai kaasu?
Tervehdys taas.
Kävin eilen Auto-Sunilta hankkimassa W123:een etupuskurin päätykumin kiinnitysraudan hintaan 33,20 e. Samalla kyselin sitten iskunvaimentimien hintoja... pitäkää kiinni tuoleistanne. Alkuperäiset NESTEvaimentimet 100 e/kpl joka kulmaan. Kyllähän tuo veti myyjänkin hieman hiljaiseksi, kun kysyi, mitä hintoja muista lliikkeistä on tarjottu; kerroin KL:n tarjouksen kaasu-Bilsteineista 58 e/kpl.
Periaatteessa tuo oli ylläri, jotta alkuperäiset ovat nestevaimentimia.. eikös niitä pidetä jollain tapaa vanhanaikaisina? Myyjä sanoi, jotta kaupunkiajossa nestevaimentimet ovat kyllä mukavemmat, kun taas kaasuilla tuntuu melkein jokainen tupakannatsakin... niiden ollessa taas maantiellä jämäkämmät.
Kävin eilen Auto-Sunilta hankkimassa W123:een etupuskurin päätykumin kiinnitysraudan hintaan 33,20 e. Samalla kyselin sitten iskunvaimentimien hintoja... pitäkää kiinni tuoleistanne. Alkuperäiset NESTEvaimentimet 100 e/kpl joka kulmaan. Kyllähän tuo veti myyjänkin hieman hiljaiseksi, kun kysyi, mitä hintoja muista lliikkeistä on tarjottu; kerroin KL:n tarjouksen kaasu-Bilsteineista 58 e/kpl.

Periaatteessa tuo oli ylläri, jotta alkuperäiset ovat nestevaimentimia.. eikös niitä pidetä jollain tapaa vanhanaikaisina? Myyjä sanoi, jotta kaupunkiajossa nestevaimentimet ovat kyllä mukavemmat, kun taas kaasuilla tuntuu melkein jokainen tupakannatsakin... niiden ollessa taas maantiellä jämäkämmät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lisää aiheesta...
jaa - mielenkiintoista....
Esim. Sachs tekee w123-malliin ainoastaan kaasuiskareita.
Oikein toimiva iskunvaimennus on progressiivinen, jolloin hitaammalla
nopeudella sallitaan joustoa ( =natsojen yli....mukavasti),
ja sitten jäykistyvät kun niihin kohdistuu jatkuvampaa liikettä
maantiellä.
Nesteiskari on halvempi valmistaa. Tosin kaasuiskari on myös 'neste-
iskari', johon on lisätty 'kaasupatja'.
Esim. Sachs tekee w123-malliin ainoastaan kaasuiskareita.
Oikein toimiva iskunvaimennus on progressiivinen, jolloin hitaammalla
nopeudella sallitaan joustoa ( =natsojen yli....mukavasti),
ja sitten jäykistyvät kun niihin kohdistuu jatkuvampaa liikettä
maantiellä.
Nesteiskari on halvempi valmistaa. Tosin kaasuiskari on myös 'neste-
iskari', johon on lisätty 'kaasupatja'.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: Bilteman iskarit + alapallot
Siihen aikaan kun kännyköitä kauppasin, oli tapana sanoa asiakkaalle joka halusi "Semmosen hyvän ja halvan" että "kyllä onnistuu mutta sitten mun pitää myydä sulle 2 puhelinta".Tuplawee kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia Bilteman tavallisista öljyiskunvaimentimista? Ja siis lähinnä kyse W123 etuiskareista. On vaan hinnaltaan aika edulliset ja kahden vuoden takuu..
Entäs alapallonivelet, ei niillekään ole hintaa juuri kertynyt.
Mutta jos laatu on huono, niin silloin hintaa kertyy.
Sama pitää paikkansa autonosista; saman osan voi saada huokeammin ostopaikasta riippuen mutta eri osan kun ostaa halvemmalla niin kyllä se kustannussäästö on tullut muualtakin kuin katteista.
Jotkut palloniveletkin on NIIM BAL v***umaiset vaihtaa, eikä iskareitakaan nyt ilokseen ole vähän väliä vaihtelemassa, että luulisi maksavan 10€ erotuksen riemusta kiljuen ihan varmistaakseen että saa alkuperäisosan joka kestää auton eliniän.
Lisäksi iskarien toiminta vaikuttaa ajettavuuden ohella jarrutusmatkaan eli voimme vain todeta samaa kuin öljyfilttereistä: "Eikös nyt ole ihan väärä paikka säästää".
Henkka
"Orggisalapallonivelet haettu KL:stä aika päivää sitten, vielä kun sais ne alle"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Ensinnäkin
Ainakin Suomeen tuoduissa mersuissa 99% ja kaikissa itsellä vastaantulleissa W123:sta eteenpäin on käytetty alkuperäisenä vain Billsteinin iskareita.
Sachsit kuulemma kestää vaan W201:n etupäässä, isommissa mersuissa ei kestä missään päässä.
Sachsit kuulemma kestää vaan W201:n etupäässä, isommissa mersuissa ei kestä missään päässä.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ti 08.04.2003 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
entäs?..
Pirulainen, tuohan on hyvä konsti! Olisiko vielä vinkkiä, miten uuden saa sitten yhtä mukavasti paikoilleen?Janne M kirjoitti:En tiedä Bilteman laadusta/laaduttomuudesta, mutta motonetista joskus ostamani alapallonivel oli alkuperäinen. Auto tosin oli 124.
Ja vielä tuosta alapallon vaihdosta: ei kannata lämmitellä / moukaroida. Vaan: nivel yläkiinnikkeestä irti, kulmahiomakoneella pallonivelen pohja pois -> pallo saadaan alakautta ulos ja pistosahalla halkaistaan pohjaton kiinni prässätty nivelkuppi. Vanha pallonivel on poissa n. puolessa tunnissa ilman kiroiluja ja suurempia väkivaltoja.
w115,123,124,126,140, 210 yms.