Aikeissa ostaa A 140

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
VEG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Aikeissa ostaa A 140

Viesti Kirjoittaja VEG »

Vaimolle kauppakassiksi -98 vuosimallin pikkumersu.Uskaltaako ostaa.Jos joku tietää auton vikoja/hyviä puolia,olen kiitollinen tiedoista :)
E290TD Farkku
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: Aikeissa ostaa A 140

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

VEG kirjoitti:Vaimolle kauppakassiksi -98 vuosimallin pikkumersu.Uskaltaako ostaa.Jos joku tietää auton vikoja/hyviä puolia,olen kiitollinen tiedoista :)
A -sarjalaisista en itse paljoakaan tiedä, mutta ajattelinpa ajankuluksi vastailla, kun muutkaan eivät vielä ole kommentoineet :)

140 -mallia en itse harkitsisi niillä tiedoilla, joita käytettävissäni on.
Lienee melko voimaton laite?
Ennemmin itse suuntaisin katseeni A160 -malleihin ja suurempiin.

Toisaalla oli juttua juuri, kun nimimerkki "kalev" oli ajanut A140 -mallia.
Aloitapa tutustuminen vaikka siitä tarinasta.

Edit:
Tässähän se olikin:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17269
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Takajouset, kallistuksenvakaimen koiranluut, takatukivarren laakerointi siinä varmaan suurimmat. Kaikki on halpoja vikoja, mutta takatukivarren laakeri on kettumainen vaihdettava.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
VEG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja VEG »

No joo :?

Vaimo ei juurikaan hurjastele ja on alle 170cm pitkä.Siinä mielessä kyseinen malli kyllä käy ihan hyvin.Itse ajelin pikku mersulla reilut 50km ja tuntui kyllä ihan kivalta peliltä.Mootoritiellä 120km meni yllättävän vakaasti.. Todellinen naisen auto.. :D

Kiitti Ari66:selle kumminkin vastauksesta.Mutta tosta laatupuolesta haluaisin kuulla asiantuntevia kommentteja.Ja tarkeneeko talvella ym.. Että jos sellaista tietoa joku laittais..
E290TD Farkku
VEG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja VEG »

Jani! onko avatarissa olevan mersun vanne/rengaskoko mikä? Mulla ylimääräiset 225-45/17 pyörät.Mahtuiskohan alle? Ja onko A:ssa 5x112 jako?

Mitäs v..mäistä takatukivarren laakeri vaihdossa on. Onnistuuko ilman erikoistyökaluja?
E290TD Farkku
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

VEG kirjoitti:Jani! onko avatarissa olevan mersun vanne/rengaskoko mikä? Mulla ylimääräiset 225-45/17 pyörät.Mahtuiskohan alle? Ja onko A:ssa 5x112 jako?

Mitäs v..mäistä takatukivarren laakeri vaihdossa on. Onnistuuko ilman erikoistyökaluja?
Vanne on Brabus Monoblock IV 7,25"x18" edessä ET56 takana ET50 levikepalojen kanssa. Mitään muuta 18" vannetta ei saa käymään, koska ei yksinkertaisesti ole noin kapeita tarjolla sopivalla ET:llä
Renkaina 225/35/18. Suurempaa ei saa muutoskatsastettua.

Aakkosen pulttijako on se sama 5x112

Takatukivarrenlaakeri ei tahdo lähteä irti suosiolla ja uuden paikalleen saaminen tarpeeksi syvälle on vaikeaa käsityökaluilla. Itselläni meni hermot ja vedin kylmästi pulttipyssyllä.
S203 C32 AMG 2002
VEG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja VEG »

Jassoo.. Sait kuitenkin pulttipyssyllä menemään.Täytyy toivoa ettei ihan heti joudu laakereita vaihteleen,jos A.n ostan.

Mitenkähän noi mun vanteet/renkaat mahtuu.. niissä et 35.On mulla sit olemassa 20 millin levikepalatkin,jos tarvii..
E290TD Farkku
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

VEG kirjoitti:Jassoo.. Sait kuitenkin pulttipyssyllä menemään.Täytyy toivoa ettei ihan heti joudu laakereita vaihteleen,jos A.n ostan.

Mitenkähän noi mun vanteet/renkaat mahtuu.. niissä et 35.On mulla sit olemassa 20 millin levikepalatkin,jos tarvii..
Mulla on tällä hetkellä talvikumeina 195/55/15 vanteen ollessa 6,5x15 ET35, mahtuu nippa nappa, mutta joustovaraa ei ole juurikaan, mutta just riittävästi. Toki autoani on madallettu 35mm joten veikkaan että vakioalustalla ainakin mahtuu kysymäsi koko, tosin riippuen vanteen leveydestä. Sitä en tiedä miten katsastusmies asiaan suhtautuu, koska ainakin mulla asian voi halutessaan tulkita siten että kulutuspinta ei kokonaan mahdu kaaren sisään. No meikäläisen rengas on vain "väliaikainen" kun auto vaihtuu heti kun sopiva löytyy. Kohta vois siis olla Brabussit kaupan :wink:
S203 C32 AMG 2002
VEG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja VEG »

Pistetään piste ketjulle.Kävin tekeen paperit pikkumersusta :) .

Toivottavasti toimii moitteettomasti...

Kiitos lukuisista vastauksista... No joo,vitsi.. :mrgreen:
E290TD Farkku
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Jani Anttila kirjoitti:Takajouset, kallistuksenvakaimen koiranluut, takatukivarren laakerointi siinä varmaan suurimmat. Kaikki on halpoja vikoja, mutta takatukivarren laakeri on kettumainen vaihdettava.
Tukivarsi- ja pyöränlaakerivioista ihan vaan tuli mieleeni, jotta isot pojat väittävät, että suosimalla Janin tapaisia vanne-ja rengasvalintoja saattaapi ihan kohtuullisen kestäväkin rakenne osoittautua aina säännöllisin väliajoin korjausta vaativaksi ominaisuudeksi. :? :?: :? :?:
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

RH kirjoitti:
Jani Anttila kirjoitti:Takajouset, kallistuksenvakaimen koiranluut, takatukivarren laakerointi siinä varmaan suurimmat. Kaikki on halpoja vikoja, mutta takatukivarren laakeri on kettumainen vaihdettava.
Tukivarsi- ja pyöränlaakerivioista ihan vaan tuli mieleeni, jotta isot pojat väittävät, että suosimalla Janin tapaisia vanne-ja rengasvalintoja saattaapi ihan kohtuullisen kestäväkin rakenne osoittautua aina säännöllisin väliajoin korjausta vaativaksi ominaisuudeksi. :? :?: :? :?:
Näin se varmasti on, mutta ihan hyvin osat voivat kestää sen minkä vakiorenkaallakin. Ainakin itselläni on kestänyt ihan samalla tavalla tähän asti.
S203 C32 AMG 2002
Vastaa Viestiin