Vinkkejä W124 ostoon!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Migu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 25.01.2005 21:09

Vinkkejä W124 ostoon!

Viesti Kirjoittaja Migu »

Terve,
Olen uusi tällä klubilla, ja olen harkitsemassa 260E A -90 ostoa. Tarvisin hieman tietoja tuosta mallista ja siitä että mitä kannattaa katsoa.
Tarvisin myös teknistä tietoutta:
-Suorituskyky (automaattina), S / E-ohjelmalla
-Teho / Vääntö
-Kulutus
-Automaatin kestävyys
-ASD:n toiminta käytännössä
-Tyyppiviat
-"Facelift"-päivityksen osien hinta (valot, nokkapelti+maski(avantgarde), takaluukku)

Sitten kaikenlaisia kokemuksia, vinkkejä ja neuvoja W124 liittyen.
Kiitoksia jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Migu, Ke 26.01.2005 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuolta ainakin löytyy teknisä tietoja-->http://www.mercefreaken.com/
Modellene->W124
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Vinkkejä W124 ostoon!

Viesti Kirjoittaja PM »

Migu kirjoitti:-Suorituskyky (automaattina), sport-ohjelmalla/economy-ohjelmalla
Nusnus: Standard / Economy :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Migu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 25.01.2005 21:09

Re: Vinkkejä W124 ostoon!

Viesti Kirjoittaja Migu »

Pasi M. kirjoitti:
Migu kirjoitti:-Suorituskyky (automaattina), sport-ohjelmalla/economy-ohjelmalla
Nusnus: Standard / Economy :wink:
Anteeksi, vielä ei voi kaikkea tietää :oops:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vinkkejä W124 ostoon!

Viesti Kirjoittaja karra »

Migu kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:
Migu kirjoitti:-Suorituskyky (automaattina), sport-ohjelmalla/economy-ohjelmalla
Nusnus: Standard / Economy :wink:
Anteeksi, vielä ei voi kaikkea tietää :oops:
Älä huolehdi, huomaa tuo Pasi M.:n hymiö. Tässä olen itsekin saanut jo pari huomautusta parin päivän aikana :D .

Ja niin, tervetuloa joukkoon. Tyyppivioista ja kulutuksista löytyy haulla varmaankin paljon - kokeile ensi sitä.

Tuosta W124 moottorista sen verran, että olin itse positiivisesti yllättynyt 2.3:n ominaisuuksista, kun pääsin sellaista hiljan eka kertaa koeajamaan. Mutta, kuutoskone on aina kuutoskone :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Migu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 25.01.2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Migu »

Niinhän se asian on, kuutoskone on aina kuutoskone :) ! Kuinkahan helposti tuosta koneesta saa kutiteltua lisäheppoja? Auttaako jo pelkkä putkiston vaihto, katalysaattorin poisto, kartiosuodatin ja ehkä lastu? Arvioita siitä paljonko noilla muutoksilla saa lisätehoa saa antaa.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Migu kirjoitti:Niinhän se asian on, kuutoskone on aina kuutoskone :) ! Kuinkahan helposti tuosta koneesta saa kutiteltua lisäheppoja? Auttaako jo pelkkä putkiston vaihto, katalysaattorin poisto, kartiosuodatin ja ehkä lastu? Arvioita siitä paljonko noilla muutoksilla saa lisätehoa saa antaa.
Ei niistä helposti kutitella heppoja. Vapaavirtaussuodattimella ja putkiston muutoksilla peltisarjan kanssa voi pari heppaa saada lisää mutta vääntöä ehkä enemmän. Kalliimmat viritykset ovat sitten kannen muokkaus ja jyrkempi nokka-akseli ja ruiskun muutokset. Sitten 260:n tehot ovat ehkä 300:n tehojen kohdalla. Joku voi täsmentää jolla on kireä 260E ? :wink:

Kannattaa siis hankkia vaikka 300E 12v ilman kattia (188 hv) niin säästää heti niissä aiotuissa viritysrahoissa ja saa 22 hv lisää verrattuna 260E. Autothan nyt ovat suht samoissa hinnoissa - ainakin hyväkuntoiset. Tietysti jos se teho vain kiehtoo niin panostaa sitten 300E 24v:een siinä teho jo riittänee (220 hv). Kulutus on aika samoissa 300E 12v kanssa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Petri M. kirjoitti:
Migu kirjoitti:Tietysti jos se teho vain kiehtoo niin panostaa sitten 300E 24v:een siinä teho jo riittänee (220 hv).
Juu, piti tuota samaa suositella. Ja jos pitää olla 124 ja kulkupuolta myös, niin hanki heti 500E. Riittänee ensi hätään... :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Asiaan löyhästi liittyen: onko se ihan urbaanilegendaa, että 260-versio M103:sta olisi kestoltaan jotenkin kolmilitraista heikompi? Tätä joku joskus yritti esittää, tosin kyseessä oli autokauppias joiden tietotasosta täällä on ennekin pidetty porua...
Mitään vahvistettua tietoa tästä en ole saanut eikä omiin korviinkaan ole mokomia huolia kantautunut. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Jaa-a

Viesti Kirjoittaja -O- »

Enpä ole kuullut kestävyysongelmista kuin kerran; Kaverin isä osti -88 mallisen 260 E: n uutena ja ajoi sillä 70 tkm. ja motti kilahti. Tilalle vaihdettiin 300: nen pata takuuseen. Tämä siis vuonna 1988.

Itsekin suosittelen kyllä suoraan 300:sen hankkimista, tuntuu tarjontaa olevan.
Mutta jos siivo 260 on jo tiedossa, niin mikä jottei....ja automaatilla tietty.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Rantsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 28.10.2004 09:29

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Rantsi »

Itsekin suosittelen kyllä suoraan 300:sen hankkimista, tuntuu tarjontaa olevan.
Mutta jos siivo 260 on jo tiedossa, niin mikä jottei....ja automaatilla tietty.[/quote]



Kyllä 300:lla manuaalillakin ajaa melkein kuin automaatilla :)
On sen verran vääntöä, ettei tarvi kovin tiuhaan vaihdella :wink:
Migu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 25.01.2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Migu »

Paljonkos kulutuslukemilla on eroa 260E/300E automaatteina?
Kuinka paljon nopeampi tuo 300E on 260E verrattuna?
Olen saanut sellaisen käsityksen että nuo koneet ovat enemmänkin vääntökoneita kuin korkealle kiertäviä kierroskoneita, vai onko näin?
Parempihan tuollainen on ajaa kun se vääntää mukavasti jo alhaalta.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Migu kirjoitti:Olen saanut sellaisen käsityksen että nuo koneet ovat enemmänkin vääntökoneita kuin korkealle kiertäviä kierroskoneita, vai onko näin?
Taitaa olla pikemminkin toistepäin tai riippuu mihin vertaa... Ainakaan 260SE:ssä ei tapahdu mitään mainittavaa ennen 3000rpm eikä paljoa senkään jälkeen, mutta kyllähän tuolla liikenteen tahdissa pysyy hädintuskin. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pasi M. kirjoitti:Taitaa olla pikemminkin toistepäin tai riippuu mihin vertaa... Ainakaan 260SE:ssä ei tapahdu mitään mainittavaa ennen 3000rpm eikä paljoa senkään jälkeen, mutta kyllähän tuolla liikenteen tahdissa pysyy hädintuskin. :lol:
Jees. Aina tuo riippuu vastaajasta ja vertailukohdista. Omasta mielestä tuo 230 suihkumoottori on varsin virkeä, kun on aiemmin tottunut 1,1 litran Escrotiin ja 1,6 litran diesel VW Transporteriin. :D Kierroskonehan tuo 230 kyllä on – iskun pituus n. 80 mm ja sylinterin halkaisija 95,5 mm. Vasta 3500 kierroksen jälkeen alkaa oikeasti jotain tapahtua.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin