W124 2.5D 10V/20V:n ero
W124 2.5D 10V/20V:n ero
Löytyisikö kokemusta tai tietoa siitä, onko 10V- ja 20V-dieselkoneissa oleellista eroa käytännön suorituskyvyssä.
Henk.koht. kokemusta ei ole, mutta numeroiden valossa tuo 20V-malli kiihtyy ainoastaan ~sekunnin nopeammin sataan, kuin 10V. Hassu juttu sinänsä, tehoa kun on 23hv enemmän ja vääntöäkin myöskin ~20Nm enemmän.
Jopa vanhemman mallinen 300D kiihtyy numeroiden mukaan ~2 sek nopeammin, kuin tuo 250D 20V.
Kai se sitten on väännöstä paljolti kiinni...
Kulutuslukemat näyttäisivät olevan aikaslailla samansuuntaiset, kuin noilla 10V-malleilla. Vaikka tuosta moniventtiilikoneesta ei olekaan ajokokemusta, niin voisi melkein väittää sen olevan vielä enemmän kierroskone kuin 10V. Luultavasti tuo 10V voi tuntua pienillä kierroksilla puhdikkaammalta, noiden venttillien etu / tehohyöty tulee yleensä vasta korkeiden kierrosten mukana.
W124 250 D
Effekt 90 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 154 Nm ved 2800 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 175 km/t
automatgir: 170 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 16,5 sekunder
automatgir: 17,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,89 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
W124 250 D
Effekt 94 HK ved 4600 o./min.
med kat.: 90 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 158 Nm ved 2600-3100 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 175 km/t
automatgir: 170 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 16,5 sekunder
automatgir: 17,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,89 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
W124 E 250 Diesel
Effekt 113 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 173 Nm ved 2000-4600 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 190 km/t
automatgir: 187 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 15,6 sekunder
automatgir: 16,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,68 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,91 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
Jopa vanhemman mallinen 300D kiihtyy numeroiden mukaan ~2 sek nopeammin, kuin tuo 250D 20V.

Kai se sitten on väännöstä paljolti kiinni...
Kulutuslukemat näyttäisivät olevan aikaslailla samansuuntaiset, kuin noilla 10V-malleilla. Vaikka tuosta moniventtiilikoneesta ei olekaan ajokokemusta, niin voisi melkein väittää sen olevan vielä enemmän kierroskone kuin 10V. Luultavasti tuo 10V voi tuntua pienillä kierroksilla puhdikkaammalta, noiden venttillien etu / tehohyöty tulee yleensä vasta korkeiden kierrosten mukana.
W124 250 D
Effekt 90 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 154 Nm ved 2800 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 175 km/t
automatgir: 170 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 16,5 sekunder
automatgir: 17,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,89 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
W124 250 D
Effekt 94 HK ved 4600 o./min.
med kat.: 90 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 158 Nm ved 2600-3100 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 175 km/t
automatgir: 170 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 16,5 sekunder
automatgir: 17,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,89 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
W124 E 250 Diesel
Effekt 113 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 173 Nm ved 2000-4600 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 190 km/t
automatgir: 187 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 15,6 sekunder
automatgir: 16,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,68 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,91 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Sivusta
Tästä sivusta kysyisin ko. sivusta eli mistä osoitteesta sait nuo arvot. Taisi olla joku norjalainen saitti ja olen sinne eksynytkin pari kertaa. Mutta kaapona
unohdin viimeksi laittaa linkin favoritteihin ja olen sitä nyt yrittänyt jos jonkinlaisella haulla löytää. Onnistumatta, kuten voidaan arvatakin.
Muistelin vain, että tuolla saitilla tekniset tiedot olivat selkeästi, nopeasti ja aikatavalla oikenlaisinakin saatavissa. Heitätkö osoitteella joutessasi

Muistelin vain, että tuolla saitilla tekniset tiedot olivat selkeästi, nopeasti ja aikatavalla oikenlaisinakin saatavissa. Heitätkö osoitteella joutessasi

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kyllähän niissä "oleellinen" ero on. Tuijottamalla pelkästään tehtaan ilmoittamaa 0-100 kiihtyvyyttä eroa ei näyttäisi olevan kovin paljoa. Ainakin 20 V:n kohdalla näytetään olleen ilmoittelussa turhan varovaisia. Kyllä 113 hevosvoimainen aerodynaaminen 1400 kiloinen auto alle 15,5 s tuon välin kiihtyy.
20 V mallissa apukammiot oli sijoitettu venttiilien keskelle. Seurauksena tasaisempi taytös ja hyvä palaminen. Mersu ilmoitti tämän vaikuttavan parempana sitkeytenä, tasaisempana käyntinä ja pienempänä kulutuksena. Moottoriohjaus vaihtui samalla myös elektroniseksi.
20 V tarjoaa tarjoaa ratkaisevan 20 Nm suuremman vääntömomentin. Lisäksi arvo (173 Nm) esiintyy laajalla 2800-4600 r/min kierrosalueella.
20 V mallissa apukammiot oli sijoitettu venttiilien keskelle. Seurauksena tasaisempi taytös ja hyvä palaminen. Mersu ilmoitti tämän vaikuttavan parempana sitkeytenä, tasaisempana käyntinä ja pienempänä kulutuksena. Moottoriohjaus vaihtui samalla myös elektroniseksi.
20 V tarjoaa tarjoaa ratkaisevan 20 Nm suuremman vääntömomentin. Lisäksi arvo (173 Nm) esiintyy laajalla 2800-4600 r/min kierrosalueella.
Just meinasinkin kirjoittaa tuosta painosta. Eikö kuitenkin paino noussut vielä hieman E-faceliftin myötä? Kun se jo pahvikylkien tullessa pompsahti muutaman kymmenen kiloa, johon tuo 4 hevosen lisäys hyvin hukkuikin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Sivusta
Noh, kyllähän tässä kiireessä nipinnapin kerkiää:Jukka N. kirjoitti:Heitätkö osoitteella joutessasi

http://www.mercefreaken.com
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Eroista
Itsellä on kokemuksia 300D:stä ja 300D 24V:stä. Ainakin noilla on tosi suuri ero, nimenomaan alaväännön osalta. 300D 24V tuntuu jopa pirteämmältä alkierroksilla, kun vastaava 300D turbo.
Hovikorjaaja mainosti joskus tuota 250D 20V:tä, että siinä on hieno ja tosi pirteä moottori ja muistaakseni "Diisselin kannattaja" ainakin on istunut hovikorjaajamme kanssa sellaisen kyydissä ja kehui sitä tosi pirteäksi. ...Autossa oli muuten vikoja. Mittaritaulu loisti, kun keskiverto amerikkalainen omakotitalo jouluna.
Sitten vielä tuosta kiihtyvyydestä. 1 sekunti on PALJON ja sen huomaa persiissä. Verratkaapa 10sekunnin autoa yhdeksän sekunnin autoon. 9 sekunnin auto tuntuu jo "lähtevän" kun kymmenen sekunnin tuntuu perheautolta.
Käytännössä 250D:n ja 250D 20V ero on varmasti ainakin 2 sekuntia. uudemman hyväksi.
Hovikorjaaja mainosti joskus tuota 250D 20V:tä, että siinä on hieno ja tosi pirteä moottori ja muistaakseni "Diisselin kannattaja" ainakin on istunut hovikorjaajamme kanssa sellaisen kyydissä ja kehui sitä tosi pirteäksi. ...Autossa oli muuten vikoja. Mittaritaulu loisti, kun keskiverto amerikkalainen omakotitalo jouluna.
Sitten vielä tuosta kiihtyvyydestä. 1 sekunti on PALJON ja sen huomaa persiissä. Verratkaapa 10sekunnin autoa yhdeksän sekunnin autoon. 9 sekunnin auto tuntuu jo "lähtevän" kun kymmenen sekunnin tuntuu perheautolta.
Käytännössä 250D:n ja 250D 20V ero on varmasti ainakin 2 sekuntia. uudemman hyväksi.
Joo faceliftin myötä 250:n paino nousi 60 kg. Ei pitäisi tuonluonteisessa moottorissa vaikuttaa paljon missään.Timo L. kirjoitti:Just meinasinkin kirjoittaa tuosta painosta. Eikö kuitenkin paino noussut vielä hieman E-faceliftin myötä? Kun se jo pahvikylkien tullessa pompsahti muutaman kymmenen kiloa, johon tuo 4 hevosen lisäys hyvin hukkuikin.