Eli jos 300 TDT:tä ei ole saanut manuaalina, niin onko 300 DT:tä saanut manuaalina?
Ja jos ei ole, niin mites on sit jos laittaa 300E:en vaihdelaatikon ja kytkimen?
Kestääkö jonkinlaista piristystä?
JohnnyB kirjoitti:Eli jos 300 TDT:tä ei ole saanut manuaalina, niin onko 300 DT:tä saanut manuaalina?
Ja jos ei ole, niin mites on sit jos laittaa 300E:en vaihdelaatikon ja kytkimen?
Kestääkö jonkinlaista piristystä?
Ei ole kolmilitraista turbodieseliä saanut manuaalilla. Sprinter/BMW M5 (?) -hybridikytkimellä on saatu penkitettyä reilu 700Nm. Huolella tehdystä koneesta lähtisi enemmänkin, mutta kytkimen pito loppuu nuihin lukemiin. Laatikkona on kai käytetty Getragin valmistetta, löytyy kai ainakin 190E-16V -malleista.
Iso 722.3 automaattilaatikko tuntuu kestävän tuonkin vahvistettuna ilman ongelmia.
Ei ne tehot vaan se vääntö. Jos loota ja levy on suunniteltu kestämään 220Nm vääntö, niin voisi olettaa että ne ei kestä 3-4 kertaa rajumpaa pyöritystä kovin pitkään.
OT: Olen yrittänyt etsiä haulla, mutta ei niin ei. Eli ajossa on tuollainen c 124 300-24 (manuaali, viisi pykälää +pakki) laite ja kovasti olen nähnyt puhetta noista getrageista, mutten ole löytänyt tietoa kuinka tuollaisen hienouden tunnistaa. Onko laatikko ollut kenties vakiona moniventtiili laitteissa?
Siis kuinka tunnistan lootan joka autossani on kiinni?
En osaa varmasti sanoa mistä laatikon voi tunnistaa
,mutta omassa 320:ssä on tietääkseni keträkki ja siinä
ykkönen on alhaalla ja kakkonen ylhäällä jne...
Aki P kirjoitti:
Kyseessä on ns. sport getrag, oikein käytettynä todella kestävä loota, käytetty esim. bmw m3, liekkö tavan getraggeja mersuissa käytetty?
Tuskin on käytetty tavallisia. on kuitenki sen verran lujempi tuo mersun oma loota mitä tavan getrakki.... Urheiluvehkeet sitten erikseen.
Tommosta kytkintä kokeillaan seuraavaksi tuohon turboD:hen. Asetelma tiukempi mitä 250D:n 228mm kytkimessä. Eiköhän tuolla jo varovaisesti liikkeelle pääse.