AdBlue huolet kohta ohi?
AdBlue huolet kohta ohi?
Kemion Oy sivulta kopioitu seuraavaa: "Pakkasta kestävän NOx-pelkistysliuoksen Defrostan valmistus on aloitettu. tarjoaa vaihtoehtoisen keinon SCR-dieselajoneuvoihin pakokaasujen typenoksidipäästöjen (NOx) vähentämiseen erityisesti kylmissä olosuhteissa.
Defrosta on suunniteltu käytettäväksi ureapohjaisissa typenoksidien pelkistysjärjestelmissä (SCR) parantamalla niiden pakkasenkestävyyttä ja toimintavarmuutta. Defrosta varmistaa SCR-järjestelmien tehokkaan toiminnan noin -30 °C:n asteeseen saakka."
Simo Lammikko(Vagen Oy) julkaisi youtube videon että alkavat kokeilla Kemion Oy:n ainetta VAG henkilöautoissa ja tulokset selviää keväällä jonka jälkeen heiltä alkaa mahdollisesti myynti yksityisautoilijoille. Nyt myydään ilmeisesti vain raskaammalle kalustolle?
Olisiko vihdoin ratkaisu tulossa, odotan suurella mielenkiinnolla.
Defrosta on suunniteltu käytettäväksi ureapohjaisissa typenoksidien pelkistysjärjestelmissä (SCR) parantamalla niiden pakkasenkestävyyttä ja toimintavarmuutta. Defrosta varmistaa SCR-järjestelmien tehokkaan toiminnan noin -30 °C:n asteeseen saakka."
Simo Lammikko(Vagen Oy) julkaisi youtube videon että alkavat kokeilla Kemion Oy:n ainetta VAG henkilöautoissa ja tulokset selviää keväällä jonka jälkeen heiltä alkaa mahdollisesti myynti yksityisautoilijoille. Nyt myydään ilmeisesti vain raskaammalle kalustolle?
Olisiko vihdoin ratkaisu tulossa, odotan suurella mielenkiinnolla.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3200
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
takuun voi ainakin unohtaa jos tuota käyttää, jollei saa autonvalmistajien hyväksyntää ja tuskin saa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Niin no omakin W213 on jo 7 vuotta vanha ja kohta 100000 km ajettu joten en pidättäisi hengitystä odotellessani takuu korvauksia jos pissi vehkeet hajoaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑Pe 28.11.2025 18:14 takuun voi ainakin unohtaa jos tuota käyttää, jollei saa autonvalmistajien hyväksyntää ja tuskin saa.
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Olisihan se hyvä, jos tämä toteutuisi, mutta vahvasti voi epäillä, että ei aivan noin helposti saa hyväksyttyä leimaa entisen korvaajaksi. Eikä auton takuu ole ainoa asia. EU ja yleinen tuotevastuu mahdollisista aineen aiheuttamista ongelmista iso vuori kiivettäväksi.
Viimeksi muokannut Aopi, La 29.11.2025 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Risto Reipas
- Vakiokalustoa

- Viestit: 51
- Liittynyt: Su 20.07.2025 08:09
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Ensimmäinen kerta kun jotain tulee vastaan että tälle ongelmalle on näkyvissä jonkunlaista ratkaisumahdollisuutta.Aopi kirjoitti: ↑La 29.11.2025 06:06 Olisihan se hyvä, jos tämä toteutuisi, mutta vahvasti voi epäillä, että ei aivan noin helposti saa hyväksyttyä leimaa entisen korvaajaksi. Tämän esitelleen kaverin videoita kun katsoo, niin tuntuu että korjaa kaikki maailman autojen ongelmat lähes sormea napsauttamalla. Oma bisnes kaipaa julkisuutta.
Jos takuu raukeaa tätä käytettäessä on mitätön asia koko ongelmassa.
On käsittämätön ajatus että talvella käytettävässä ajoneuvossa on pakko käyttää ainetta joka jäätyy -11 asteessa.
Mitä jos jäähdytinneste kestäisi -11 astetta? Lohko halki samalla tavalla kuin nyt adblue-pumput ja putket.
Alias Tenutähti
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Vaikka lisäaine ei jäätyisi, on silti järjestelmän lämmittimien toimittava että järjestelmä on tyytyväinen. Toki lämmittimet voinee korvata vastuksella (heh, vastus korvata vastuksella
) tai sitten on muutettava ohjelmaa niin, että ei kaipaa lämmittimiä kuin vasta tuolla jäätymispisteen lähellä.
Pelkistymiseen liittyviä ongelmia tämäkään aine ei korjaa, ei poista myöskään nox-tunnistimien ongelmia joita esiintyy etenkin lyhyessä ajossa / kun SCR- katalysaattori alkaa olemaan lopun edellä.
Pelkistymiseen liittyviä ongelmia tämäkään aine ei korjaa, ei poista myöskään nox-tunnistimien ongelmia joita esiintyy etenkin lyhyessä ajossa / kun SCR- katalysaattori alkaa olemaan lopun edellä.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1547
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Glykolin käyttö pakkasnesteenä keksittiin 1926 eli 99 vuotta sitten tuo ei ollut ongelma...
Mutta se "arktinen pissa": kun noita kristallisoitumisen estoaineitakaan ei hyväksytä, vaikka ovat pieniä pitoisuuksia, niin eipä tätäkään. Asia on ihan liian vähäpätöinenkin, valtaosa dieseleistä ei näe koskaan edes -5 °C. Aineen myyjällehän tuo on aivan karmea myytävä, pitäisi varmaan ottaa kirjallinen vakuutus asiakkaalta, että tietää sen olevan korviketta, eikä myyjä vastaa mistään.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
AllTerrain
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
- Paikkakunta: Espoo
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Sellainen pointti vielä että tuskin adbue ongelmat mihinkään nesteen jäätymiseen tai ei jäätymiseen lopu. Omaan 213 kun jouduin pari talvea sitten uusimaan adblue tankin. Tuolloin googletin ongelmaa niin muistelen että tankkeja hajoaa myös esim UK:ssa jossa ei tietääkseni ihan meidän pakkaslukemia ole. Päättelin että yleensäkin tankki ei kestä. Ilmeisesti kiireellä on pitänyt moinen systeemi kasata. Noh, jospa allekirjoittaneella tankki nyt toimii sen mitä ajan ko. autolla.
Viimeksi muokannut AllTerrain, La 29.11.2025 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3200
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Paras tapa pitää kusilaitteet kunnossa on pitää auto liikkeellä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Juuri näin, nykydieselit on suunniteltu ja tarkoitettu ajettaviksi. Hieman ihmettelen näitä valtavia ongelmia, mitä tämän adbluen kanssa ihmisillä tuntuu olevan. Itselläni on kohta 11 vuotta vanha adblue mersu, jonka kanssa ole itse elänyt nyt 4 vuotta. Kaikki muut komponentit järjestelmässä on alkuperäisiä paitsi 2 nox anturi. Sen olen joutunut vaihtamaan muutaman kerran, niistäkin itse olen maksanut vain yhden.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 29.11.2025 12:53 Paras tapa pitää kusilaitteet kunnossa on pitää auto liikkeellä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Pitää hyvin paikkansa. Meilläkin oli 2018-2025 tollanen 2014 vuoden S205 250d, ajettiin sillä noin 200tkm ja myydessä oli lähes 300tkm mittarissa. Siinä ei koskaan ollut mitään vikaa päästölaitteissa, myydessä oli vielä kaikki alkuperäistä. Veikkaan että siinä eniten vaikutti se että ajosykli oli pääsääntöisesti moottori-/kehätietä n. 50km päivässä ja puolitin moottoriöljyn vaihtovälin, sekä talvella aina webaston kanssa esilämmitys.Väsynyt Mies kirjoitti: ↑La 29.11.2025 15:38Juuri näin, nykydieselit on suunniteltu ja tarkoitettu ajettaviksi. Hieman ihmettelen näitä valtavia ongelmia, mitä tämän adbluen kanssa ihmisillä tuntuu olevan. Itselläni on kohta 11 vuotta vanha adblue mersu, jonka kanssa ole itse elänyt nyt 4 vuotta. Kaikki muut komponentit järjestelmässä on alkuperäisiä paitsi 2 nox anturi. Sen olen joutunut vaihtamaan muutaman kerran, niistäkin itse olen maksanut vain yhden.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 29.11.2025 12:53 Paras tapa pitää kusilaitteet kunnossa on pitää auto liikkeellä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
SCR-katin jälkeisiä kakkos nox-antureita tappaa vesi, jota kertyy modernin adblue dieselin pakoputkistoon yllättävän paljon. Anturi on putkessa sellaisessa kohdassa, että jarruttaessa eteenpäin valuva vesi pääsee helposti kosketuksiin anturi kanssa. Itse porasin pienen reiän putken alinpaan kohtaan, että putkeen kertyvä vesi pääsee valumaan pois.Nippe kirjoitti: ↑La 29.11.2025 16:25Pitää hyvin paikkansa. Meilläkin oli 2018-2025 tollanen 2014 vuoden S205 250d, ajettiin sillä noin 200tkm ja myydessä oli lähes 300tkm mittarissa. Siinä ei koskaan ollut mitään vikaa päästölaitteissa, myydessä oli vielä kaikki alkuperäistä. Veikkaan että siinä eniten vaikutti se että ajosykli oli pääsääntöisesti moottori-/kehätietä n. 50km päivässä ja puolitin moottoriöljyn vaihtovälin, sekä talvella aina webaston kanssa esilämmitys.Väsynyt Mies kirjoitti: ↑La 29.11.2025 15:38Juuri näin, nykydieselit on suunniteltu ja tarkoitettu ajettaviksi. Hieman ihmettelen näitä valtavia ongelmia, mitä tämän adbluen kanssa ihmisillä tuntuu olevan. Itselläni on kohta 11 vuotta vanha adblue mersu, jonka kanssa ole itse elänyt nyt 4 vuotta. Kaikki muut komponentit järjestelmässä on alkuperäisiä paitsi 2 nox anturi. Sen olen joutunut vaihtamaan muutaman kerran, niistäkin itse olen maksanut vain yhden.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 29.11.2025 12:53 Paras tapa pitää kusilaitteet kunnossa on pitää auto liikkeellä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Mikä se sitten rikkoo putkia ja urea laitteiden fyysisiä osia, jäätymisen aiheuttama laajeneminenko? Onko laajenemisen "määrään" merkitystä missä lämpötilassa se tapahtuu, rakennusten vesiputkethan paukkuu 0 lähellä, nämä nykyiset urealiuokset jäätyy -11 asteessa ja tuo DeFrosta -30 asteessa, luulisi siinä jäävän monta lämpölaajenemisen aiheuttamaa rasituskertaa pois putkilta, säiliöltä ym osilta ja laitteetkin toimisivat kun ei ole säiliö umpi jäässä. 
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Juu tokihan se saattaa pumpun tai putket halkoa, jos sopivasti pääsee jäätymään. Omalle kohdalle ei noita murheita ole tullut, vaikka auto onkin ulkona parkissa, tosin katoksessa, talvet läpeensä. -25 on olleet alimmat lämpötilat, missä on yönsä viettänyt tuo oma kulkine.JuKoS kirjoitti: ↑Pe 05.12.2025 09:05 Mikä se sitten rikkoo putkia ja urea laitteiden fyysisiä osia, jäätymisen aiheuttama laajeneminenko? Onko laajenemisen "määrään" merkitystä missä lämpötilassa se tapahtuu, rakennusten vesiputkethan paukkuu 0 lähellä, nämä nykyiset urealiuokset jäätyy -11 asteessa ja tuo DeFrosta -30 asteessa, luulisi siinä jäävän monta lämpölaajenemisen aiheuttamaa rasituskertaa pois putkilta, säiliöltä ym osilta ja laitteetkin toimisivat kun ei ole säiliö umpi jäässä.![]()
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Väsynyt Mies kirjoitti: ↑Pe 05.12.2025 12:01Juu tokihan se saattaa pumpun tai putket halkoa, jos sopivasti pääsee jäätymään. Omalle kohdalle ei noita murheita ole tullut, vaikka auto onkin ulkona parkissa, tosin katoksessa, talvet läpeensä. -25 on olleet alimmat lämpötilat, missä on yönsä viettänyt tuo oma kulkine.JuKoS kirjoitti: ↑Pe 05.12.2025 09:05 Mikä se sitten rikkoo putkia ja urea laitteiden fyysisiä osia, jäätymisen aiheuttama laajeneminenko? Onko laajenemisen "määrään" merkitystä missä lämpötilassa se tapahtuu, rakennusten vesiputkethan paukkuu 0 lähellä, nämä nykyiset urealiuokset jäätyy -11 asteessa ja tuo DeFrosta -30 asteessa, luulisi siinä jäävän monta lämpölaajenemisen aiheuttamaa rasituskertaa pois putkilta, säiliöltä ym osilta ja laitteetkin toimisivat kun ei ole säiliö umpi jäässä.![]()
Korjatkaa mikäli olen väärässä, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että tuo Adblue-järjestelmä kytkeytyy pois päältä, jos pakkanen ylittää 14 astetta. Eli se ei edes yritä ruiskuttaa sitä liuosta silloin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Onkos kukaan käyttänyt mitään lisäaineita? Kiteytymisen esto tai muita, vai onko se vain volkkarien ongelma?
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Kentin anticrystal lisäainetta olen käyttänyt, vähentää kiteytymiä kyllä tehokkaasti etenkin ureasuuttimen ympäriltä
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
[/quote]
Niin no omakin W213 on jo 7 vuotta vanha ja kohta 100000 km ajettu joten en pidättäisi hengitystä odotellessani takuu korvauksia jos pissi vehkeet hajoaa.
[/quote]
Noilla kilometreillä tuossa iässä oikeissa paikoissa huollettuna tulee kyllä GW:llä tehdas vastaan vielä monissa asioissa.
Niin no omakin W213 on jo 7 vuotta vanha ja kohta 100000 km ajettu joten en pidättäisi hengitystä odotellessani takuu korvauksia jos pissi vehkeet hajoaa.
[/quote]
Noilla kilometreillä tuossa iässä oikeissa paikoissa huollettuna tulee kyllä GW:llä tehdas vastaan vielä monissa asioissa.
- Pikku Mersu
- Mersumies

- Viestit: 647
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
eipä tullut 2021 autossa millään lailla. 126tkm mittarissa.
mutta voisin kai huonot huollot ketjuun kirjoittaa enemmän merkkihuollon (epä)onnistumisista.
mutta voisin kai huonot huollot ketjuun kirjoittaa enemmän merkkihuollon (epä)onnistumisista.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Niin no omakin W213 on jo 7 vuotta vanha ja kohta 100000 km ajettu joten en pidättäisi hengitystä odotellessani takuu korvauksia jos pissi vehkeet hajoaa.
[/quote]
Noilla kilometreillä tuossa iässä oikeissa paikoissa huollettuna tulee kyllä GW:llä tehdas vastaan vielä monissa asioissa.
[/quote]
Se vähän ärsytti kun V250 meni Nox-anturi. Ei mitään GW:tä. Sanoivat Veholla että jos olisi henkilöauto niin olisi hoidettu ilmaiseksi. Sanoin että onhan se rekisteriotteen mukaan henkilöauto ja samalla varaosanumerolla on nimenomaan C-kopassakin. Tilasin sitten Saksasta tehdaskunnostetun 120 € ja lähihuoltoasema vaihtoi 50 €:lla. Sillä on menty jo pari vuotta.
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Kyselin sopivuudesta w213 2018 autooni, alla vastaus.
Jäi mietityttään tuo, mittaako mersu tuotetta (laatua) ja aiheuttaako tuo aineen eri tiheys ongelmaa?
Ensinnäkin pahoittelut, että vastauksessa on kestänyt-.Kysymykseesi Defrostaan liittyen. Tuote on yksi yhteen käytettävissä AdBluen kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotetta voi käyttää yksinään tai sekoitettuna AdBluen kanssa. Esim 50-50 suhde antaa noin -20 pakkasen keston.
Tuote on tällä hetkellä myynnissä vain ammattikäyttöön kahdesta syystä. Ensinnäkin tälle talvelle tuotantomäärämme on vielä rajallinen. Olemme parhaillaan rakentamassa uutta tuotantolinjaa, johtuen Defrostaan liittyvien raaka-aineiden aiheuttamista vaatimuksista, mutta ennen kuin se valmistuu ensi vuoden alkupuolella, pyrimme palvelemaan ensisijaisesti ammattikäyttöä. Lisäksi pienin toimitettava erä on 1000 L IBC -kontti.
Toinen rajoittava tekijä on tuotteen ominaisuuden aiheuttama haaste laatuantureiden suhteen. Vaikka tuote onkin täysin yhteensopiva Adbluen kanssa ja täyttää nox-päästöjen vaatimukset, on tuotteen tiheys eri kuin Adbluen. Eli tuote on hieman raskaampaa. Tämä aiheuttaa tällä hetkellä tilanteen, jossa laatuanturi, jos sellainen ajoneuvossa on ja se on kytketty päälle mittaamaan tuotteen ominaisuutta (vaihtelee merkeittäin ja malleittain) antaa Defrosta virheilmoituksen. Tämä pitää jokaisen itse tällä hetkellä selvittää oman ajoneuvonsa kohdalla.
Jäi mietityttään tuo, mittaako mersu tuotetta (laatua) ja aiheuttaako tuo aineen eri tiheys ongelmaa?
Ensinnäkin pahoittelut, että vastauksessa on kestänyt-.Kysymykseesi Defrostaan liittyen. Tuote on yksi yhteen käytettävissä AdBluen kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotetta voi käyttää yksinään tai sekoitettuna AdBluen kanssa. Esim 50-50 suhde antaa noin -20 pakkasen keston.
Tuote on tällä hetkellä myynnissä vain ammattikäyttöön kahdesta syystä. Ensinnäkin tälle talvelle tuotantomäärämme on vielä rajallinen. Olemme parhaillaan rakentamassa uutta tuotantolinjaa, johtuen Defrostaan liittyvien raaka-aineiden aiheuttamista vaatimuksista, mutta ennen kuin se valmistuu ensi vuoden alkupuolella, pyrimme palvelemaan ensisijaisesti ammattikäyttöä. Lisäksi pienin toimitettava erä on 1000 L IBC -kontti.
Toinen rajoittava tekijä on tuotteen ominaisuuden aiheuttama haaste laatuantureiden suhteen. Vaikka tuote onkin täysin yhteensopiva Adbluen kanssa ja täyttää nox-päästöjen vaatimukset, on tuotteen tiheys eri kuin Adbluen. Eli tuote on hieman raskaampaa. Tämä aiheuttaa tällä hetkellä tilanteen, jossa laatuanturi, jos sellainen ajoneuvossa on ja se on kytketty päälle mittaamaan tuotteen ominaisuutta (vaihtelee merkeittäin ja malleittain) antaa Defrosta virheilmoituksen. Tämä pitää jokaisen itse tällä hetkellä selvittää oman ajoneuvonsa kohdalla.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
On uudemmissa mersuissa se urean konsentraatiomittaus ultraäänellä. Jysillä taisi olla tarkempi kuvaus systeemistä, googlella joku esimerkkianturi:
https://www.adwsensor.net/product/37.html
https://www.adwsensor.net/product/37.html
Re: AdBlue huolet kohta ohi?
Aika on näemmä jo syönyt netistä vajaa 10 vuotta sitten linkitetyt dokumentit ja kuvat...
Continentalin gen 4 SCR-pumpun esite ("POWERTRAIN_Product_Booklet_Final_2017.pdf" s. 176) ja kuvaus lehdistötiedotteesta:
"The urea sensor employs a measuring principle which is already being successfully used by Continental in oil level sensors. The innovative urea sensor contains piezo elements; a negative temperature coefficient (NTC) resistance thermometer; and an application-specific integrated circuit (ASIC)—all of which Continental is already using successfully for measuring oil levels.
Ultrasonic signals measure both the urea concentration in the water and the tank’s fill level. For this purpose, the urea sensor can either be welded into the tank or into the pump unit."
Sensorin kuvassa näkyvistä pienistä pyöreistä nappuloista 2 on noita ultraäänielementtejä jotka lähettävät ja vastaanottavat ääntä, mittaavat kaikua pinnasta ja sen avulla pinnankorkeutta, ja samalla äänen kulkuaikaa nesteessä = tiheys.Kolmas on NTC-vastus joka mittaa lämpötilaa
Sitten oli vielä pari aiheeseen liittyää patenttia, säiliön rakenne: https://patents.google.com/patent/US20160041024
ja mittausperiaate https://patents.google.com/patent/US9038442B2
Continentalin gen 4 SCR-pumpun esite ("POWERTRAIN_Product_Booklet_Final_2017.pdf" s. 176) ja kuvaus lehdistötiedotteesta:
"The urea sensor employs a measuring principle which is already being successfully used by Continental in oil level sensors. The innovative urea sensor contains piezo elements; a negative temperature coefficient (NTC) resistance thermometer; and an application-specific integrated circuit (ASIC)—all of which Continental is already using successfully for measuring oil levels.
Ultrasonic signals measure both the urea concentration in the water and the tank’s fill level. For this purpose, the urea sensor can either be welded into the tank or into the pump unit."
Sensorin kuvassa näkyvistä pienistä pyöreistä nappuloista 2 on noita ultraäänielementtejä jotka lähettävät ja vastaanottavat ääntä, mittaavat kaikua pinnasta ja sen avulla pinnankorkeutta, ja samalla äänen kulkuaikaa nesteessä = tiheys.Kolmas on NTC-vastus joka mittaa lämpötilaa
Sitten oli vielä pari aiheeseen liittyää patenttia, säiliön rakenne: https://patents.google.com/patent/US20160041024
ja mittausperiaate https://patents.google.com/patent/US9038442B2
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


