W123 300D ahtamisprojekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

W123 300D ahtamisprojekti

Viesti Kirjoittaja mazza »

Moi. Tässä ois tarkotus keväällä hommata tuo 250D tai 300D w124. Tallista löytyy uus puimurin turbo, ja sehän pitäs tietenki sinne konehuoneeseen ängetä. Elikkäs, mahtaakohan olla turhan kova pala tolle kakspuokille tommonen ämpärin :shock: kokonen solmu? Mittoja en oo vielä kerenny ottaa, mutta ku kerkeen ni sit tietenki helpompi lähtä arvioimaan. Ja mitäs kaikkea sinne pitäis sit laitella? Ainaki pumppu ehostukseen, pakosarja uusiks, painekotelo, putket, cooleri, ehkä uuet laakerit ja matalampipuristeiset männät... Mitäs kaikkea muuta ois nyt tärkeää huomioitavaa? 250hv ei liene mahdoton tavoite, vai?

Eli, mielipiteitä muilta, kiitos.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mäntiin ei tarvii koskea, ei nää oo bensavehkeitä.

Mittailehan se turbo niin nähdään, ei sen liian suuri koko konetta hajoita, mutta käyttö-ominaisuudet kärsii.

250 hv on helppo juttu.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

no juh :P . voi muuten mersustaki saada ikävän ajaa, TOSI ISOLLA turbolla ja kuluneella tomaatilla jossa tukkonen turbiini :D
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

mazza kirjoitti:no juh :P . voi muuten mersustaki saada ikävän ajaa, TOSI ISOLLA turbolla ja kuluneella tomaatilla jossa tukkonen turbiini :D
Minkäkokoinen puimurin kone,teho? 140 heppaisessa 6 litraisessa,samoin 7.1 litraisessa vielä "pieni" turbo.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jpk kirjoitti:
mazza kirjoitti:no juh :P . voi muuten mersustaki saada ikävän ajaa, TOSI ISOLLA turbolla ja kuluneella tomaatilla jossa tukkonen turbiini :D
Minkäkokoinen puimurin kone,teho? 140 heppaisessa 6 litraisessa,samoin 7.1 litraisessa vielä "pieni" turbo.
Mullakin on tuossa hallin nurkassa 140hp Massikan turbo. Se on ihan vaan garret to4.
Työkoneet pärjää pienemmillä turboilla, koska ne ei ota kierroksia ja turbon pitää olla mukana jos meinaa töitä tehä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

niin mielellään turbon männät! voin kokemuksella ehdottaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Projektissa varmaan viisain ensin Ostaa se Mersu ja sitten laitella sillä kuuluisalla "toimintatonnilla" niitä paikkoja kuntoon. Alustassa on yleensä aina sanottavaa ennenkuin sille kannattaa tehoa antaa. Kattoopi sitte sitä turpua....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

ei sillä alustalla ajeta vaan LUONTEELLA :twisted:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

agentti74 kirjoitti:ei sillä alustalla ajeta vaan LUONTEELLA :twisted:
Jaa :lol: Mutta niin monta "tuning" tai muuten vaan laitettua autoa on näkynyt konttorilla: On laitettu härpäkettä ja lirpaketta, mutta sitten tulee hylsy väljästä raidepäästä. Katsastusmiehen vika? Siinä sitten luonnetta... :wink: Tätä tarkoitin. Hienotunteisesti kerrankin :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, kyllä se virittely pitää aloittaa alustasta ja jarruista, ja tietty renkaista. Sitten aletaan hakemaan sitä tehoa
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mää oon ollu stoneheadin kyydissä takajouset oli poikki ja takakelkka melkein irti ja vauhtia 200kmh hyvin taittu,on videon pätkääkin tilanteesta.no ehkä tätä on vähä väritetty mutta oli kyllä tosi paska alusta.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

agentti74 kirjoitti:mää oon ollu stoneheadin kyydissä takajouset oli poikki ja takakelkka melkein irti ja vauhtia 200kmh hyvin taittu,on videon pätkääkin tilanteesta.no ehkä tätä on vähä väritetty mutta oli kyllä tosi paska alusta.

ei muuten ole yhtään ikävä sitä alustaa, oli se käsittämättömän hirvee

Maurikin kummasteli sitä takakelkkaa siellä hallin nurkalla silmät pyöreinä
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

stonehead kirjoitti:Maurikin kummasteli sitä takakelkkaa siellä hallin nurkalla silmät pyöreinä
Olihan se hiukan heikossa kunnossa :lol:
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä stoneheadin kyytien perusteella väitän, että superturbolla ajamiseen tarvitaan oikeanlainen kuski. Hyvä alusta on toisarvoinen juttu. Harvoimpa olen minäkään niin mielenkiintoisesti käyttäytyvässä 124:ssa ollut. :lol:

Eikä pelottanut yhtään.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

NIINPÄ LUONTEELLA 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No joo, pitää sitä osata ajaakin, aika mielenkiintoisesti väkisinkin käyttäytyy auto tuollaisilla tehoilla.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

sehän nyt on selvää että sinne nämä kuuluisat puslat sun muut tulee pärssiiseen uusiks :P . iskarit saa luvan kelvata, jousiksi tulee jotku 40-60mm madaltavat. vanteeilla saa olla kokoa 17" ja kumeilla leveyttä 215-235mm.

ja turbo on lähes sama ku vissiinki siinä isossa vanhemmassa mersun kuormurissa, siinä jossa on kahet kääntyvät rattaat eessä. pääsis vaan käymää siellä mökillä, siellähän sen tallin pitää prkl olla :evil:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No multa saat valmiin koneen turboineen ja muiden kalujen kanssa. Vahva automaattikin löytyy.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

jonkun tarttis joskus kuvata +400 heppasen mersun takapyörää kun kunnolla repäsee liikekannalle taitaa vaeltaa,kun on miljoonan kumin varassa.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Mauri H. kirjoitti:No multa saat valmiin koneen turboineen ja muiden kalujen kanssa. Vahva automaattikin löytyy.
mahtaa hinta pompata projektissa jos aletaan uutta konetta ja laatikkoa laittamaan. vois kyllä ettiä myös tyhjää koria :P . mut asialla ei tosiaan vielä mitään kiirettä, rahat kun saan vasta kesällä, eikä isäntäkään suostunu lainaa ennen kesää. mut ilmottelen sit jos oon kiinnostunu.
agentti74 kirjoitti:jonkun tarttis joskus kuvata +400 heppasen mersun takapyörää kun kunnolla repäsee liikekannalle taitaa vaeltaa,kun on miljoonan kumin varassa.
kyllähän tuo herlevin mersulla näytti jo pallot hyvin viime kesänä liukastelevan :twisted: . liikkuuko muuten herlevi näillä sivuilla?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

mazza kirjoitti:liikkuuko muuten herlevi näillä sivuilla?
Jotain sellaista huhua on kuultu että mestari joskus liikkuu meidän tavallisten turboporukan juttuja lukemassa :lol:
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Mauri H. kirjoitti:
mazza kirjoitti:liikkuuko muuten herlevi näillä sivuilla?
Jotain sellaista huhua on kuultu että mestari joskus liikkuu meidän tavallisten turboporukan juttuja lukemassa :lol:
"ahhahhahhaahh, "superturbo", voi lol :lol: ". liekköhän tommoset mietteet ku lueskelee? :D
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mauri H. kirjoitti:
mazza kirjoitti:liikkuuko muuten herlevi näillä sivuilla?
Jotain sellaista huhua on kuultu että mestari joskus liikkuu meidän tavallisten turboporukan juttuja lukemassa :lol:
Niin taitaahan silläki mersu olla :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

mazza kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
mazza kirjoitti:liikkuuko muuten herlevi näillä sivuilla?
Jotain sellaista huhua on kuultu että mestari joskus liikkuu meidän tavallisten turboporukan juttuja lukemassa :lol:
"ahhahhahhaahh, "superturbo", voi lol :lol: ". liekköhän tommoset mietteet ku lueskelee? :D
Aivan varmasti on, onhan sillä itsellään samat kujeet kuin meillä muutamalla muullakin :lol: Oikeastaan koko villityksen aloittanut, erään toisen hemmon kanssa.
Viimeksi muokannut Mauri H., La 15.01.2005 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Mauri H. kirjoitti:
mazza kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
mazza kirjoitti:liikkuuko muuten herlevi näillä sivuilla?
Jotain sellaista huhua on kuultu että mestari joskus liikkuu meidän tavallisten turboporukan juttuja lukemassa :lol:
"ahhahhahhaahh, "superturbo", voi lol :lol: ". liekköhän tommoset mietteet ku lueskelee? :D
Aivan varmasti on, onhan sillä itsellään samat kujeet kuin meillä muutamalla muullakin :lol: Oikeastaan koko villityksen aloittanut, erään toisen hemmon kanssa.
jeh, itellekki ois sitte joskus myöhemmin tarkotus teijän joukkoon liittyä, mut varmasti näi alkuu se 250-300hv saa olla ihan riittävä, opiskelijarahoilla :D
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Voit niillä opiskelija rahoilla unohtaa superturbot tai edes ne 250HP. Tai sitten pitää olla hyvät tulot opiskelijaksi. :lol: :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Aki P kirjoitti:Voit niillä opiskelija rahoilla unohtaa superturbot tai edes ne 250HP. Tai sitten pitää olla hyvät tulot opiskelijaksi. :lol: :lol:
aika paljon kummiski projektin hinta tippuu ku valmiiks tallista löytyy turbo, cooleri yms... ja suku on kautta aikojen mersukansaa, apua ja osia löytyy miljoonittain :P .
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

mazza kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Voit niillä opiskelija rahoilla unohtaa superturbot tai edes ne 250HP. Tai sitten pitää olla hyvät tulot opiskelijaksi. :lol: :lol:
aika paljon kummiski projektin hinta tippuu ku valmiiks tallista löytyy turbo, cooleri yms... ja suku on kautta aikojen mersukansaa, apua ja osia löytyy miljoonittain :P .
No riippuu millaiset ne cooleri ja turbo on, ja ne loppujen lopuksi muodostaa aika pienen osan kuluista (joita siis on).

Superturboa tehdessä alkuperäisen turboauton lisäksi tarvitaan 5000-10000 € rahaa, riippuu miten hyvin halutaan tehdä.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

mazza kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Voit niillä opiskelija rahoilla unohtaa superturbot tai edes ne 250HP. Tai sitten pitää olla hyvät tulot opiskelijaksi. :lol: :lol:
aika paljon kummiski projektin hinta tippuu ku valmiiks tallista löytyy turbo, cooleri yms... ja suku on kautta aikojen mersukansaa, apua ja osia löytyy miljoonittain :P .
on muutes nuo mannet kestäviä, vieläki on suvussa yks w123 300D jonka mittarissa on 1,5miljoonaa ja vielä n..7v sitte oli semmonen paskanruskee toinen 123 joka sit lopulta ku tuli 2 miljoonaa täyteen, vietiin romuttamolle.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Superturbon rakentaminen EI ole persaukisen hommaa.. Mazzalle tiedoksi.. Kesätienestit ei riitä ku alkuun.. :roll:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Vastaa Viestiin