W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?
Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?
Vesivärit tulivat jo alkuvuodesta 1993, eli kaikki W124E:t ovat akvarelleja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?
tahtoomersun kirjoitti: ↑To 09.10.2025 18:36Ei kannata, nämä on ollut käyttöautoja viimeksi 20 vuotta sitten, vaikka nostalgiauskovaiset muuta väittää. Ruosteiseen romuun ei kannata seota lainkaan ja oikeasti hyväkuntoiset on sellaisissa hinnoissa, että niitä ei suolapaskassa kannata liottaa, ainoa oikea paikka sellaiselle talvella on lämmin talli. Jos tallia ei ole, eikä mahkuja itse tehdä autolle mitään, niin kyllä se happannee käsiin. Kesälläkin vähintään autokatos, sadevesi kyllä vanhassa autossa löytää tiensä jokapaikkaan tekemään tuhojaan.jorkkako kirjoitti: ↑Ma 08.09.2025 20:08 Hei. Olen uusi täällä ja koittanut lueskella aiheesta, mutta päätin kuitenkin aloittaa uuden ketjun.
Olen aiemmin omistanut W123 300TD farmarin 2000 luvun taitteessa sekä W126 280SE:n n. 2008.
On jo hetken aikaa ollut mersukuume ja auto jonka haluaisin ostaa on W124 E220 bensa farmari....sedan on kakkosvaihtoehto.
Kilometrejä tulee vuodessa 5000 ja tallia ei autolle ole joten sen säilytys taivasalla.
Kysyn teiltä viisaammilta, että miten nopeasti tuollainen lahoaa alle normaalissa ympärivuotuisessa käytössä taivasalla pidettynä. Oletuksena, että löydän mahdollisimman ruosteettoman ja sille vielä teettäisin kunnollisen ruostesuojauksen.
Olen löytänyt tähän asti että tuo W124 on kova ruostumaan ja kuulisin mielellään teidän mielipiteitä joilla on asiasta oikeasti kokemusta.
Luulen että tekniikan kanssa aina jotenkin pärjää kun rikkimenneen osan tilalle vaihtaa uuden, mutta jos kori pääsee kunnolla ruostumaan niin sille ei sitten paljoa mitään järkevästi voi tehdä.
Kertokaa mielipiteenne että pitääkö unohtaa koko haave vai jotain muuta...muut mersut ei hirveästi sytytä.
Kiitos uudesta lempinimestä. Ei ne kaikki halua ajaa uudella autolla niin kuin sinä, Kyllä W124:lla vielä liikenteessä pärjää.
Hyvä että saatin oikea tieto.

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?
Kiitos paljon tiedoista.
Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?
Hyvin menee käyttöautona. M111 moottori paras vaihtoehto noille kilometreille
Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?
Samoin ajelen edelleen 124:lla.Pontus kirjoitti: ↑Ma 13.10.2025 19:22tahtoomersun kirjoitti: ↑To 09.10.2025 18:36Ei kannata, nämä on ollut käyttöautoja viimeksi 20 vuotta sitten, vaikka nostalgiauskovaiset muuta väittää. Ruosteiseen romuun ei kannata seota lainkaan ja oikeasti hyväkuntoiset on sellaisissa hinnoissa, että niitä ei suolapaskassa kannata liottaa, ainoa oikea paikka sellaiselle talvella on lämmin talli. Jos tallia ei ole, eikä mahkuja itse tehdä autolle mitään, niin kyllä se happannee käsiin. Kesälläkin vähintään autokatos, sadevesi kyllä vanhassa autossa löytää tiensä jokapaikkaan tekemään tuhojaan.jorkkako kirjoitti: ↑Ma 08.09.2025 20:08 Hei. Olen uusi täällä ja koittanut lueskella aiheesta, mutta päätin kuitenkin aloittaa uuden ketjun.
Olen aiemmin omistanut W123 300TD farmarin 2000 luvun taitteessa sekä W126 280SE:n n. 2008.
On jo hetken aikaa ollut mersukuume ja auto jonka haluaisin ostaa on W124 E220 bensa farmari....sedan on kakkosvaihtoehto.
Kilometrejä tulee vuodessa 5000 ja tallia ei autolle ole joten sen säilytys taivasalla.
Kysyn teiltä viisaammilta, että miten nopeasti tuollainen lahoaa alle normaalissa ympärivuotuisessa käytössä taivasalla pidettynä. Oletuksena, että löydän mahdollisimman ruosteettoman ja sille vielä teettäisin kunnollisen ruostesuojauksen.
Olen löytänyt tähän asti että tuo W124 on kova ruostumaan ja kuulisin mielellään teidän mielipiteitä joilla on asiasta oikeasti kokemusta.
Luulen että tekniikan kanssa aina jotenkin pärjää kun rikkimenneen osan tilalle vaihtaa uuden, mutta jos kori pääsee kunnolla ruostumaan niin sille ei sitten paljoa mitään järkevästi voi tehdä.
Kertokaa mielipiteenne että pitääkö unohtaa koko haave vai jotain muuta...muut mersut ei hirveästi sytytä.
Kiitos uudesta lempinimestä. Ei ne kaikki halua ajaa uudella autolla niin kuin sinä, Kyllä W124:lla vielä liikenteessä pärjää.
Hyvä että saatin oikea tieto.![]()
Tuo nyt on S124 300TDT 4Mtic. Nyt siinä on 609t ja meinaan edelleen ajella vain sillä. Tai no Sit on liikennekäytössä 300TE 4Matic joka sekin on ihan käypä peli mulle. Kun jakoaskit on kummassakin laitettu ja siis toimivat kuten alkuperäisetkin niin ei niin tarkkana tartte olla jos eteen sattuu hiukan haasteellisempikin pätkä. Viikko sitten ajoin hiukan erehdyksissä ruohopäälysteiselle savipellolle ja huomasin sit hetlkenpäästä et se onkin pehmeä. Siihen olis yxperäiset jääny tosin ihan oma vika. Toi tuli takas omin voimin kun ei samaa raidetta ajellu.
Eikä minusta tuo diesel matikki niin huono ajettavakaan. Toimivat ilmastointi ja vakkari. Tuo parempi ajettava talvella verrattuna tyttärien alle 200t pullakylki volvoihin. Ne sit kesällä parempia.