W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14261
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vesivärit tulivat jo alkuvuodesta 1993, eli kaikki W124E:t ovat akvarelleja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1861
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 ruosteet, kannattaako ostaa 2025 ?

Viesti Kirjoittaja Pontus »

tahtoomersun kirjoitti: To 09.10.2025 18:36
jorkkako kirjoitti: Ma 08.09.2025 20:08 Hei. Olen uusi täällä ja koittanut lueskella aiheesta, mutta päätin kuitenkin aloittaa uuden ketjun.
Olen aiemmin omistanut W123 300TD farmarin 2000 luvun taitteessa sekä W126 280SE:n n. 2008.
On jo hetken aikaa ollut mersukuume ja auto jonka haluaisin ostaa on W124 E220 bensa farmari....sedan on kakkosvaihtoehto.
Kilometrejä tulee vuodessa 5000 ja tallia ei autolle ole joten sen säilytys taivasalla.
Kysyn teiltä viisaammilta, että miten nopeasti tuollainen lahoaa alle normaalissa ympärivuotuisessa käytössä taivasalla pidettynä. Oletuksena, että löydän mahdollisimman ruosteettoman ja sille vielä teettäisin kunnollisen ruostesuojauksen.
Olen löytänyt tähän asti että tuo W124 on kova ruostumaan ja kuulisin mielellään teidän mielipiteitä joilla on asiasta oikeasti kokemusta.
Luulen että tekniikan kanssa aina jotenkin pärjää kun rikkimenneen osan tilalle vaihtaa uuden, mutta jos kori pääsee kunnolla ruostumaan niin sille ei sitten paljoa mitään järkevästi voi tehdä.
Kertokaa mielipiteenne että pitääkö unohtaa koko haave vai jotain muuta...muut mersut ei hirveästi sytytä.
Ei kannata, nämä on ollut käyttöautoja viimeksi 20 vuotta sitten, vaikka nostalgiauskovaiset muuta väittää. Ruosteiseen romuun ei kannata seota lainkaan ja oikeasti hyväkuntoiset on sellaisissa hinnoissa, että niitä ei suolapaskassa kannata liottaa, ainoa oikea paikka sellaiselle talvella on lämmin talli. Jos tallia ei ole, eikä mahkuja itse tehdä autolle mitään, niin kyllä se happannee käsiin. Kesälläkin vähintään autokatos, sadevesi kyllä vanhassa autossa löytää tiensä jokapaikkaan tekemään tuhojaan.

Kiitos uudesta lempinimestä. Ei ne kaikki halua ajaa uudella autolla niin kuin sinä, Kyllä W124:lla vielä liikenteessä pärjää.
Timo L. kirjoitti: To 11.09.2025 19:14 722.5:n sai vain neliventtiilikutosbensoihin.
Hyvä että saatin oikea tieto. :thumbup:
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Vastaa Viestiin