Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti: Ke 07.08.2024 13:35 Katsastus meinas päästä yllättämään. Maanantaina pengoin hanskalokerosta muita papereita, ja sit tuli pien etiäinen, et pitäsköhä vilkasta rekisteriotetta: 5.8. oliki viimene päivä käyttää näytillä.
Samaa katoin tänään käyttiksen hansikaslokerosta, että 5.8. olisi pitänyt katsastaa. Huomenna on aika sitten klo 13.20.
jackie kirjoitti: Ke 07.08.2024 13:35 Raidetangonpäitten kumit merkattii rikkinäisiks, mut ne ja ohjausvarsi pitäs kyl laittaa kokonaisuudessaan ostoslistalle, koska on siellä jossain väljääkin, ku ratti alkaa välillä suoralla pikitiellä voblaamaan.
Mitäs uusia osia miulle jäikään G-remontista, en enää muista... :oops: oisko ollut raidetanko kapeaan malliin, ja sitten hyvä käytetty panhard-tanko.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: Ke 07.08.2024 13:35 Katsastus meinas päästä yllättämään. Maanantaina pengoin hanskalokerosta muita papereita, ja sit tuli pien etiäinen, et pitäsköhä vilkasta rekisteriotetta: 5.8. oliki viimene päivä käyttää näytillä. Heitin auton iltapäivällä konttorille jonoon, mut vasta tiistaina ehtivät kattomaa. Vaan onneks meni läpi kerrasta, ja tuumasin et syytä olikin, ku meni yliajalle, eli ois tullu ajokielto jos ei ois kelvant :lol: Raidetangonpäitten kumit merkattii rikkinäisiks, mut ne ja ohjausvarsi pitäs kyl laittaa kokonaisuudessaan ostoslistalle, koska on siellä jossain väljääkin, ku ratti alkaa välillä suoralla pikitiellä voblaamaan.
Aloin perkaamaa näitä, eli mitkä osat ja mistä siedettävään hintaan. Miun ja Karran autoissa on molemmissa A52 TRACK ENLARGEMENT , eli ohjauksen vipstaakit pitäs olla samat.
karra kirjoitti: Ke 01.09.2021 16:51
Tilasin tulivarsien takapäähän keltaiset uretaanipuslat Autodocista, samalla kun sieltä tulee kokonainen uusi raidetanko päineen kaikkineen merkkiä SKF, 55 euroa tanko.

Kuva
Siitä huolimatta
autodoc kirjoitti: Tämä osa ei valitettavasti ole yhteensopiva valitsemasi auton kanssa. Ohjaamme sinut takaisin valikoimaamme, jotta voit valita sopivan osan.
Yhtä vatvomista tämä, mut jospa nyt tuosta herjasta huolimatta tilais romut tuolta, ja joskus enne seuraavaa katastusta tai viimeistää enne vikalistan kuittausta vaihtelis, ja sit kiroilis ku ne ei käy :lol:

Tässä vielä linkit noihi autodocin osii.
https://www.autodoc.fi/skf/14546422
https://www.autodoc.fi/skf/14546419
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja karra »

Katsoin Xentry Partsista sinun autoon sopivat raidetangot:

A4633300503
A4633300603
A4633300803

Kaksi ekaa ovat optiota toisilleen, ja tuo vika korvaa tokan.

Omaan on taas nämä, ja samalla lailla viimeinen korvaa tuon toisen joka on optiona ekan kanssa:

A4633300303
A4633300403
A4633300703

Pitää käydä tallissa tutkimassa oliko siinä "kapeassa/sopimattomassa" osanumeroa paikoillaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: Ti 05.11.2024 09:58 Aloin perkaamaa näitä, eli mitkä osat ja mistä siedettävään hintaan. Miun ja Karran autoissa on molemmissa A52 TRACK ENLARGEMENT , eli ohjauksen vipstaakit pitäs olla samat.
Vai silviisi, silviisii... Niin pitäs, vaan eipä xentryn mukaa oo. Lienee syytä ajella lpr west side ja verrata iha livenä, uskooko mitä aukoton atk-järjestelmä kertoo :eh:

Tutkin saatavuutta noilla osanumeroilla, Aeromotors ei tunne kumpaankaan autoon, mut KL-varaosat löytää, samoin autodoc, jossa tosin sit useemman vaihtoehon suhteen saatavuus on huono. No, näkeepähä noista ainaki mittoja, tosin sitä sit tiiä onko nuo vertailukelposia...
karra kirjoitti: Ti 05.11.2024 13:04 Katsoin Xentry Partsista sinun autoon sopivat raidetangot:

A4633300503
A4633300603
A4633300803

Kaksi ekaa ovat optiota toisilleen, ja tuo vika korvaa tokan.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-43480-0
https://www.autodoc.fi/frap/13980243
https://www.autodoc.fi/trw/7062894


karra kirjoitti: Ti 05.11.2024 13:04 Omaan on taas nämä, ja samalla lailla viimeinen korvaa tuon toisen joka on optiona ekan kanssa:

A4633300303
A4633300403
A4633300703

Pitää käydä tallissa tutkimassa oliko siinä "kapeassa/sopimattomassa" osanumeroa paikoillaan.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-50383-0
https://www.autodoc.fi/dakatec/20949678
https://www.autodoc.fi/dys/16246570
https://www.autodoc.fi/lemforder/9666624
https://www.autodoc.fi/trw/2203848
https://www.autodoc.fi/optimal/21905974
https://www.autodoc.fi/trw/2203848



Melkonen sekamelska, ja kaiken lisäks tuota Karran topikista poimittua SKF raidetankoa ei tarjota meijän kummankaan autoon :lol:
https://www.autodoc.fi/skf/14546422
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Pikkugee
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 05.01.2018 12:37

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja Pikkugee »

Hei
Minulla 300GD vm 1991, sähköinen keskuslukitus renklaa siten, että kun vääntää avaimella oven kiinni, keskuslukitus kyllä napsauttaa ovet lukkoon mutta sekunnin päästä kaikki taas aukeaa? Onko kokemusta mistä hakis vikaa… onko kellään tietos mistä saisi hankittua jonku korjaamo huoltokirjan tmv , netissä kyllä löysin jonkun mutta kuvat niin huonoja etteis saa mitään selvää. Toki suomenkielinen paras mutta lontoon murteellakin käy.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

Pikkugee kirjoitti: La 30.11.2024 21:56 Hei
Minulla 300GD vm 1991, sähköinen keskuslukitus renklaa siten, että kun vääntää avaimella oven kiinni, keskuslukitus kyllä napsauttaa ovet lukkoon mutta sekunnin päästä kaikki taas aukeaa? Onko kokemusta mistä hakis vikaa…
Geen sähköinen keskuslukko pelaa eri logiikalla ku normaali mersujen alipainetoiminen. Tavallisessa voit jättää muita ovia auki ja kääntää kuskin ovesta avaimella lukkoon, ovet lukittuu sitä mukaan kun luukut paiskotaan kiinni. Geessä ei voi tehä noin, vaan jos pelkääjän tai takaovi on auki, se tekee just ton mainitsemasi tempun, eli lukot palautuu auki.

Miullaki tekee tuota joskus, mut yleensä uudelleen lukitseminen auttaa, tai sit pitää paiskoo ovet uuellee kiinni. Jos siulla vika on koko ajan päällä, vika löytyy ovikykimistä tjsp. Toimiiko siulla sisävalo normaalisti, eli ovikytkimet, viive jne?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti: Pe 06.12.2024 12:07
Pikkugee kirjoitti: La 30.11.2024 21:56 Hei
Minulla 300GD vm 1991, sähköinen keskuslukitus renklaa siten, että kun vääntää avaimella oven kiinni, keskuslukitus kyllä napsauttaa ovet lukkoon mutta sekunnin päästä kaikki taas aukeaa? Onko kokemusta mistä hakis vikaa…
Geen sähköinen keskuslukko pelaa eri logiikalla ku normaali mersujen alipainetoiminen. Tavallisessa voit jättää muita ovia auki ja kääntää kuskin ovesta avaimella lukkoon, ovet lukittuu sitä mukaan kun luukut paiskotaan kiinni. Geessä ei voi tehä noin, vaan jos pelkääjän tai takaovi on auki, se tekee just ton mainitsemasi tempun, eli lukot palautuu auki.

Miullaki tekee tuota joskus, mut yleensä uudelleen lukitseminen auttaa, tai sit pitää paiskoo ovet uuellee kiinni. Jos siulla vika on koko ajan päällä, vika löytyy ovikykimistä tjsp. Toimiiko siulla sisävalo normaalisti, eli ovikytkimet, viive jne?
Miulla tekee joskus myös, kuitenkin aika usein. En ole keksinyt mitään logiikkaa siihen, sen verran satunnaista. Tosin en ole autolla paljoa ajanutkaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti: Ti 05.11.2024 13:04 Katsoin Xentry Partsista sinun autoon sopivat raidetangot
Näitähä oliki jo ehitty kattoo aiemminki, mut hyvä et tuli vielä kertaalleen katottua uuelleen :mrgreen:

Lopputulema on se, et oikeeta raidetankoa eli näitä
https://www.autodoc.fi/search?keyword=a4633300603
ei oo tällä hetkellä saatavilla, joten tilasin tämän
https://www.autodoc.fi/skf/14546422
Katotaa mite pituus riittää, vai vaihellaako uuesta päitä vanhaan.

Ohjausvarren suhteen oikeella numerolla tuli useempi hitti
https://www.autodoc.fi/search?keyword=a4604630115
mut koska siltä listalta löytyny Lemförder maksais liki 180€, päätin tilata satasta halvemmalla tän:
https://www.autodoc.fi/skf/14546419
Vaihellaa sit päitä jos niikseen :lol:


Kävin eile hakee Auto-Sunilta sinne tilaamani imusarjan tiivisteen, ja kysäsin vielä noita tankojaki. Hinnat oli luokkaa 500 ja 600 € kappaleelta, joten se motivoi hoitamaa ton maailmalta tilaamisen maalii. (Plus tietyst se, et katsastus on koht iha nurkalla ja tuskin se väljyys noist nivelistä o ainakaa vähentyny, saati suojakumit iteksee korjaantunu :oops: ).

Öljynvaihto oli oottanu tekijäänsä jo vähä luvattoman pitkää... Siihe perää myös toinen rästissä ollu huoltotoimi, eli moottorin huohotinniukaimien uusinta, jotka olikin ollu hyllyssä oottamassa jo maaliskuulta. Niitäki kattelin sieltä täältä, mutta ku esimerkiks KL-varaosilla ja Merteilillä ei kummallakaan ollu kaikkia osia katalookissa, kysäsin Sunilta, ja tällä kertaa alkuperäisosien hinnoittelu yllätti positiivisesti, joten kaikki vaa kerralla tilaukseen sieltä :thumbup:

Tässä vielä muistiin lista om606 moottorin huohotin ja huohotus hakusanoille:
A6060100091 – 94 € SAKSA
A6050160181 – 6,05 € SAKSA
A6060160481 – 11,25 € HKI
A6050160081 – 9,95 € HKI
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

Katsastus pääs yllättämään, eli leima oli kylmenny elokuun alussa. Nuo ajat sitte tilatut ohjauksen osat pitää vaihtaa, samoin toine takajousi näyttää olevan poikki...

Kuitenkin, ennen noitten pakollisten remonttien alottamista, päätin et nyt on syytä vaihtaa hehkut, koska sitäkin on lykätty jo tarpeeksi pitkään. Turhaan ei varotella leveekantisen hehkujen vaihdon haasteista.
Kaikenlaisia liemiäkin hehkujen juureen sumuttelin, sitkeimpiä pistin kannastaan Harriksilla punaseks ja sit jäähytin spraytuotteilla. Maltillisella mutta päättäväisellä otteella, välillä aina konetta kuumaksi käyttäen, sain vaihettua 5/6, ja kuudettakaan en katkaissut, vaan onnistuin sorvaamaan kannan pyöreeksi :oops:

Kutosen hehku on öljynsuodatinjalan takana. Sen auki täryyttämisessä oivallinen apu oli Milwaukeen kulmaruuvauspää. https://fi.milwaukeetool.eu/fi-fi/shock ... uuvauspaa/
Koneena käytin Panasonicin "välimallia" (EY7549, joka ei siis oikeesti oo hyvä ruuvari eikä hyvä pulttikone :mrgreen: ), eli iskevä ruuvari 1/2" vääntiöllä, ku tuntu että oikee pulttipyssy on liian tunnoton.
20250826_202810017_800x451.JPG
20250826_202929417_800x451.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka - Katkenneen hehkun poraus

Viesti Kirjoittaja jackie »

Pitää muistaa seuraavalla kerralla katkasta vaikka nelosen hehku, ku siin ois ollu paljo paremmi tilaa. Täs kolmosen kohalla on ruiskupumpun häntä edessä, ettei mahu pora lähellekään, eikä jatkon kanssakaan väliin kuin riittävän pieni poraistukka. Ja tietysti piti ruiskutusputkia jumpata moneen kertaan pois eestä ja takas paikoilleen.

Alkuun hitsasin pyöreeseen hehkun kantaan yhen sopivaks hiotun ja lyhennetyn M12 jatkomutterin, sit taas kone kuumaksi ja vääntöä. Hehkun kanta katkes, mutta oli siinä se hyvä puoli, että keskielektrodi lähti siinä mukana pikältä matkalta.
20250827_205448931_800x497.JPG
20250828_011851647_800x600.JPG
Seuraavaksi vielä pari kokeilua M10 jatkomuttereiden kanssa. Hehkua sai käännettyä muutaman edestakaisen liikkeen, mutta kierre leikkasi kiinni, joten lopulta oli siirryttävä porailuhommiin. Tässä vaiheessa kysyin myös Joutsenon Dieselasennuksesta, josko oisin vaa kiikuttanu potilaan sinne, mutta parin viikon työjono piti homman "itetehtävänä".

Kovasti olisi myös houkutellut ostaa ihan oikea poranterä katkenneen hehkun poraamiseen, eli missä on ohjauskärki, mutta äkkiseltään en löytänyt sellaisia kuin pienemmille M8x1 ja M10x1 kierteisille hehkutulpille :thumbdown: Kannen särkemisen pelossa päätin uhrata yhen huonoksi menneen "joulukuusen" hiomalla ensimmäisen eli 6mm porauksen pidemmäksi, ja ohentaa 12mm kohtaa 10,5:een. Loppujen lopuksi tuota piti kaventaa vielä muualtakin, koska sehän halusi raapia imukanavan kohdalta kannen valuun kiinni, eli olisi suosiolla kannatanut uhrata vaikka sitte ihan uusi pienempi terä :mrgreen:
20250902_001059517_710x600.JPG
Kun sain tuolla ohjauskärjellisellä terällä alun, jatkoin "tavallisella" porrastetulla kärjellä olevalla terällä ja bitsikannalla olevalla 10mm terällä. Noi on kyllä hyviä apuja huonoissa paikoissa, kun saa ohuen pitkän jatkon :thumbup:
20250901_221844425_800x451.JPG
20250901_222302580_387x600.JPG
20250902_023817119_800x484.JPG

Tuohon otti nyt jo kierretappi, mutta piti vielä koneviilalla kaivaa sitä 10mm poralla avattua kohtaa ja paineilmasahalla katkoa kierrettä parista kohtaa, niin sitten se tappi kaivoi sitä jäljelle jäänyttä kierrettä sieltä seinämiltä irti. Tuossa välissä, ennen kuin hehkutulpan runko oli kokonaan irti kierreosastaan, tein sinne elektrodin käytävään M7 kierteen vetovasaraa varten.
20250901_232544041_332x600.JPG
Loppu olikin sit iha lastenleikkiä, eli ette usko et tuntuki hyvältä ku se hehkun kärki läks tulemaa pihalle kolostaan!
20250902_010538265_800x518.JPG
20250902_010856769_363x600.JPG
Imuri kävi tietenkin tuon tuostakin "huulilla", ettei lastuja jääny väärään paikkaan, ja pyöräyttelin vielä kampuran päästä kolmosen imuventtiilit auki, että sai paineilmalla puhallettua hehkun reiästä ilmavirran oikeeseen suuntaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

Seuraava varaosamurhe oliki sit iha käden ulottuvilla ja nenän eessä.
603.96x_pump01_left.jpg
Eli tuo pumpun hännässä, kolmosen hehkun irrotuksen tieltä pois purettu mötikkä on nimeltään mikä?
- Morkooli?
- ALDA?
- Ahdonalaisen syötön säädin?
- Painekello?

Valmistaja on Bosch ja osanumero 1427133150. Googlauksen perusteella sen virallinen nimi on No More Available :mrgreen: Samaa kerrottiin myös Joutsenon Dieselasennuksesta, eli valmistus lopetettu 2022. Korjaussarjaakin tuohon on ollut, mutta nyt ei äkkiseltään missään.

Ruuvaamalla tuo on kasattu, eli pitää kattoo saako sinne Kontion varresta tai Slerbunasta leikattuu uuet kalvot, mut saap toki linkittää, jos kenellä on tiiossa joku vähemmän polvienvälissänyhräämistä sisältävä ratkasu :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Työauto w463 300GD OM606 eli Maastomansikka

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: Ke 03.09.2025 13:13 - Morkooli?
- ALDA?
- Ahdonalaisen syötön säädin?
- Painekello?


...saako sinne Kontion varresta tai Slerbunasta leikattuu uuet kalvot.....
Ei siinä näemmä mitää kumikalvoa oltkaa. Varrella on tiiviste, joka ei ehkä oo iha tavallisen stefan malline, eli ulkokooli oli miust vähä saman muotone ku rumppirenkaassa. Imatran Laakerikeskuksen hyllystä löyty joka tapauksessa tavalline stefa sopivilla mitoilla, eli INA G 10x14x3 :thumbup:

Tutustuakseni tuon värkin sielunelämään, mallasin sitä paikoillee myös purettuna. Sen pitäis olla nyt kasattuna aika lailla samaan asetukseen ku mitä oliki, mut pitää sit perehtyy säätöön jos on tarvis...
20250904_160114002.JPG
20250904_160107774.JPG
20250904_200359377.JPG
20250904_200239476.JPG
20250904_210544267.JPG

Samassa yhteydessä muut aperushuoltoa, eli polttoainesuodattimien ja suuttimien paluuletkujen vaihto. Ja sit nyt ku on imusarja pois eestä, konehuoneesta pykineiden ali- ja ylipaineletkujen uusintaa ynnä muuta sipistelyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin