MB W220 ÄSSÄN SÄHKÖVIKA

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JoSaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 25.10.2003 08:58
Paikkakunta: Kuopio

MB W220 ÄSSÄN SÄHKÖVIKA

Viesti Kirjoittaja JoSaa »

Hei! Missä vika? Näyttää siltä nyt pitkän sähkön kulutuksen etsiskelyn jälkeen, että ko autossa sähköä vie auton lepotilassa noin 1,5 - 2,8 A keskuslukituksen pumppu takakontin vasemmassa reunassa. Akku tyhjenee 1 - 2 vuorokaudessa. Kun pumpun virtapistokkeen irrottaa ja kiinnittää uudelleen, virran kulutus laskee muutamassa minuutissa noin 25 - 65 mA:iin (0,024-0,065 A:iin). Ja tuntuu, että kaikki on kunnossa. Voi pysyä tuossa lepotilassa tunteja/useita tunteja, mutta sitten on hypännyt tuonne 1,5 - 2,8 A tasolle. Purin pumpun ja näyttää ihan normaalilta? Missä tuota pumppua ohjaava rele on? Voiko releessä olla vika/voiko jokin oven lukko aiheuttaa tuon? Kuuluu jostain sisältä kuin releen napsaukset, kun pumpun pistokkeen irrotuksen ja kiinnilaiton jälkeen alkaa laskemaan/tiputtamaan virrat. Onko kenenkään muun ässässä ollut vastaavaa ja mikä oli ratkaisu?
yst tv JoSaa
ENTISET :
VW 1500, Käfer, vm 1968 zenitblau, v v 1977-81
W 110, 190 d, vm 1963 weiss, vuosina 1981-83
W 115, 220 d, vm 1970 rot, vuosina 1983-86
W 115, 200 d, vm 1976 coloradobeige, v v. 1987-92
W 123, 200 d, vm. 1985 riedgrün, vuosina 1992-02
W 201, 190 E, vm 1990 silvergrau, vuosina 2005-10
W 202, 220 D, vm. 1998 brilliantsilver, vuosina 2010
W 203, 220 cdi, vm. 2003 brilliantsilver, vuosina 2010-12
W 201, 190 d, vm. 1989 perlmuttgrau, vuosina 2002-16
W 220, 320 cdi, vm. 2003 kubanitsilver, vuosina 2012-2018
NYKYISET:
W 212, 220 cdi BlueEff, vm. 2010 palladium silver, vuosina 2018-
W 221, 350 cdi BlueEFF, vm. 2010 palladium silver, vuosina 2021-
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 645
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB W220 ÄSSÄN SÄHKÖVIKA

Viesti Kirjoittaja jusi »

Ei kai sille ole relettä, ohjauksen pitäisi olla PSE-pumpun elektroniikassa. On W220:n sähkövioille tyypillistä, että yksittäinen viallinen ohjainlaite tai toimilaite aiheuttaa sen, että väylä on hereillä ja kulutus tuollaista.

Minä ajattelisin, että vika voi olla pumpussa tai sitten siihen liittyvässä katkaisimessa/laitteessa. Toimiiko ihan kaikki nappulat, nippelit ja toiminnot?

MInulla aiheutti W220:ssa takaluukun mikrokytkin tuollaista kulutusta, kun se oli viallinen ja piti sitten väylää hereillä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
JoSaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 25.10.2003 08:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: MB W220 ÄSSÄN SÄHKÖVIKA

Viesti Kirjoittaja JoSaa »

Ahaa - siis relettä ei ole! Kaikki nippelit ja katkaisimet toimivat mielestäni oikein. Tuntuu nyt sitten, että tuo virran häviäminen liittyy PSE-pumpun vikaan tai johonkin katkaisimeen?
ENTISET :
VW 1500, Käfer, vm 1968 zenitblau, v v 1977-81
W 110, 190 d, vm 1963 weiss, vuosina 1981-83
W 115, 220 d, vm 1970 rot, vuosina 1983-86
W 115, 200 d, vm 1976 coloradobeige, v v. 1987-92
W 123, 200 d, vm. 1985 riedgrün, vuosina 1992-02
W 201, 190 E, vm 1990 silvergrau, vuosina 2005-10
W 202, 220 D, vm. 1998 brilliantsilver, vuosina 2010
W 203, 220 cdi, vm. 2003 brilliantsilver, vuosina 2010-12
W 201, 190 d, vm. 1989 perlmuttgrau, vuosina 2002-16
W 220, 320 cdi, vm. 2003 kubanitsilver, vuosina 2012-2018
NYKYISET:
W 212, 220 cdi BlueEff, vm. 2010 palladium silver, vuosina 2018-
W 221, 350 cdi BlueEFF, vm. 2010 palladium silver, vuosina 2021-
Vastaa Viestiin