Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Veneessä on om 602.982 kone-98. Kansiremontin jälkeen kävin koeajelulla. Koitin nostaa liukuun, niin löi vikatilaan. Kierrokset ei nouse yli 2000. Sen jälkeen kierrokset alkoi heittelemään n. 1000 rpm. Tyhjäkäynnillä heittelee n. 200 rpm. Onko kenelläkään vihjeitä, mikä moisen aiheuttaa?
Re: Missä vika?
OM602 ei taida olla juuri mitään elektroniikkaa niin että se voisi edes mennä vikatilaan? Itellä tulee mieleen että onhan syöttöpumpun ajotus kohallaan? Ketjua on kuitenki ränklätty kansirempan yhteydessä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Missä vika?
Kyllä siinä elektroniikkaa on. Tänään ehkä stariin kiinni. Ajoitukset on kyllä tarkistettu useita kertoja. Pari reissua tehty pienillä kierroksilla, ongelma alkoi vasta kierrosten nostossa.
Re: Missä vika?
Otsikossa on pahin vika.
Veneen moottorin ongelmaksi veikkaan "sähkösuutinta"
Veneen moottorin ongelmaksi veikkaan "sähkösuutinta"
wiimax.fi
Re: Missä vika?
Sähkösuutin on ihan uusi, muutkin suuttimet ja pumppu ollut keväällä huollossa. No, jos star sitten kertoisi jotain...
Re: Missä vika?
Ei saa tarpeeksi polttoainetta, polttoaineputket, suodattimet ja siivilät tarkistettava.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Missä vika?
Tarkistettu moneen kertaan. Star ei kertonut muuta, kuin yhden omituisen asian. Kun kierrokset nousee, niin syöttömäärä laskee...
Re: Missä vika?
Tuohan viittaisi kyllä siihen että polttoaine ei riitä, niinkuin sharedoc sanoi. Onko siirtopainemittaria?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Revikatila ja kierrokset jumppaa
ei ole painemittaria. Mutta kaasupotikan vaihdon jälkeen kierrokset jumppaa enää n. 300rpm.
vikatila ja kierrokset jumppaa
Pahin vika ei ollut otsikossa. Otsitko vaihdettu, mutta vika ei poistunut...
Re: Missä vika?
Olisi se korjaantunut mutta et vaihtanut ensimmäiseen viestiin
meni pieleen.

wiimax.fi
Re: Missä vika?
Homma pahenee... nyt kone ei starttaa, virrat menee päälle. Kaikki johdot käyty läpi, ei katkoksia. Etusam vaihdettu, ei auttanut. Star näyttää circuit 50 cut... huomenna vaihtuu virtalukko ja ecu.
Re: Missä vika?
Ei auttanut ecun ja virtalukon vaihto. Ei starttaa, avain kyllä kääntyy virtalukossa.
Re: Missä vika?
Maadoitus kunnossa, startti tai startin rele?
Virtajohdot kaikki kunnossa?
Virtajohdot kaikki kunnossa?
Re: Missä vika?
Starttirele testattu ja kokeiltu toisellakin. Startti on uusi ja pyörii kun relemoduulilta veti hyppyjohdon startille. Relemoduuli myös vaihdettu. Johtoja on mittailtu, ei ole vielä ainakaan niistä vikaa löytynyt.
Re: Missä vika?
Ei ole vieläkään löytynyt vikaa, mutta jostain syystä nyt antaa startata n. 2 sekuntia, sitten lopettaa. Avain täytyy ottaa aina pois virtalukosta, muuten ei starttaa. Satunnaisesti antaa startata pari kolme kertaa peräkkäin.
Re: Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Tänään laitettiin virtalukolta eculle hyppyjohdot. Kone käynnistyi normaalisti
outo homma on, että nuo johdot on mitattu pari kertaa. Ei katkoksia, ei oikosulkuja, kumpikaan johto ei vuoda plussaan, eikä miinukseen.. no, kone kuitenkin käynnistyi. Nyt jatkuu muiden ongelmien selvittely....
Re: Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Olisiko vaan sopivasti liikuteltu johtoja kun mitattu ja saanut kontaktia.
Joskus noi johtoviat on todella harmillisia löytää, ja vaikea antaa mitään hyviä vinkkejä jos mitattuna kaikki vaikuttaa olevan ok.
Joskus noi johtoviat on todella harmillisia löytää, ja vaikea antaa mitään hyviä vinkkejä jos mitattuna kaikki vaikuttaa olevan ok.
Re: Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Onko niitä vanhoja johtoja kuormitettu? Vastusmittarilla mitattaessa se johto voi näyttää ehjältä vaikka olisi hapettunut melkein poikki. Varmin tapa on syöttää toisesta päästä jännitettä ja laittaa toiseen päähän vaikka jonkun polttimon, sen pitää palaa kirkkaasti ja samalla voi vielä mitata polttimon päästä sitä jännitettä ettei se laske huomattavasti. Polttimona kannattaa käyttää mahdollisimman tehokasta, vaikka H7.koskelo kirjoitti: ↑Ma 04.08.2025 19:53 Tänään laitettiin virtalukolta eculle hyppyjohdot. Kone käynnistyi normaalistiouto homma on, että nuo johdot on mitattu pari kertaa. Ei katkoksia, ei oikosulkuja, kumpikaan johto ei vuoda plussaan, eikä miinukseen.. no, kone kuitenkin käynnistyi. Nyt jatkuu muiden ongelmien selvittely....
Hyvä että tuli uusilla johdoilla kuntoon. Itse yleensä tykkään löytää alkuperäisistä johdoista sen vikapaikan, koska on mahdollisuus että samassa paikassa on muitakin johtoja rikki. Aina se ei tietty ole mahdollista johtojen reitityksistä riippuen.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Joo, kyllä oli aika vaikea löytää vika. Kyseessä on 10x1,5 ohjauskaapeli, joka menee yksimittaisena mittaristolta ecu laatikkoon, eli ei edes irtonaisia johtoja. Vanhat johdot mitattiin vielä uusien asentamisen jälkeen, ei mitään vuotoja, tuota jännite koetta en tehnyt. Pitää varmaan joskus talvella kuormittaa noita johtoja, jos tarkka paikka löytyisi.
Re: Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Niin, ja kierroksetkin pysyy tasaisena...
-
- Mersumies
- Viestit: 2644
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Missä vika? veneessä OM602.982 kone
Kaksi sanaa, meri vesi.koskelo kirjoitti: ↑Ti 05.08.2025 11:19 Joo, kyllä oli aika vaikea löytää vika. Kyseessä on 10x1,5 ohjauskaapeli, joka menee yksimittaisena mittaristolta ecu laatikkoon, eli ei edes irtonaisia johtoja. Vanhat johdot mitattiin vielä uusien asentamisen jälkeen, ei mitään vuotoja, tuota jännite koetta en tehnyt. Pitää varmaan joskus talvella kuormittaa noita johtoja, jos tarkka paikka löytyisi.