"Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
300D:ssä oli omituinen vilkkujen toimintahäiriö.
Lähdin ajamaan ja jossain risteyksessä vilkuttaessani havaitsin jonkinlaisen rytmihäiriön vilkutuksessa. Ehkä se oli vaan sitä, että vilautus tai kaksi oli välissä nopeampia aivan kuin olisi polttimo palanut.
Samalla myös polttimoiden vikavalo syttyi.
Tätä ilmeni 2 tai 3 risteyksessä, ja sitten seuraavalla kerralla vilkut eivät toimineet vaan molemmat vilkkujen merkkivalot vain värisivät himmeästi, riippumatta vilkutuksen suunnasta (aloin kokeilla molempiin suuntiin) ja sama juttu oli myös hätävilkuilla.
Sitten olin jo pois keskustasta eikä ollut enää tarvetta vilkuttaa. Hiljaisella tieosuudella kokeilin vilkkuja, ja sama "värinätauti" oli edelleen päällä.
Muutaman kokeilun jälkeen kaikki toiminta loppui; aivan sama kumpaan suuntaan viiksestä käännät vilkkua päälle tai laitat hätävilkut päälle, niin ei tapahdu kerrassaan yhtään mitään.
Noin 30 kilometrin ajon jälkeen saavuin määränpäähän ja vaistomaisesti tietysti vilkutin siinä hetkessä kun käännyin, juuri silloin ongelmaa muistamatta, ja samalla hoksasin että kas tosiaan, vilkuthan toimii taas.
Tämä tapahtui eilen. Tänään ajelin parikin reissua eikä mitään ongelmaa.
No, olihan se kertaluonteinen lasinpyyhkijän toimintahäiriökin jonain kesänä. Ei ole toistunut.
Pyyhkijöistä puheen ollen, laitoin toissapäivänä myös lasille "vahaa" eli Soft99 Ultra Glaco pinnoitteen.
En tiedä, onko juuri se hyvä tai paras aine, kun en ole muita kokeillut, mutta kylläpä pyyhkii nyt hyvin.
Huomasin myös aamulla sateessa ajaessani sellaisen, että kun olin laittanut 300D pyyhkijät sopivalle nopeudelle eli tihkulle, niin sekä perässä ajavalla että parilla vastaantulijalla oli pyyhkijät vähintäänkin kakkosnopeudella. Heillä ei vesi varmastikaan "valunut" samalla tavalla lasilta pois, kuin 300D:ssä pinnoitteen ansiosta.
Lähdin ajamaan ja jossain risteyksessä vilkuttaessani havaitsin jonkinlaisen rytmihäiriön vilkutuksessa. Ehkä se oli vaan sitä, että vilautus tai kaksi oli välissä nopeampia aivan kuin olisi polttimo palanut.
Samalla myös polttimoiden vikavalo syttyi.
Tätä ilmeni 2 tai 3 risteyksessä, ja sitten seuraavalla kerralla vilkut eivät toimineet vaan molemmat vilkkujen merkkivalot vain värisivät himmeästi, riippumatta vilkutuksen suunnasta (aloin kokeilla molempiin suuntiin) ja sama juttu oli myös hätävilkuilla.
Sitten olin jo pois keskustasta eikä ollut enää tarvetta vilkuttaa. Hiljaisella tieosuudella kokeilin vilkkuja, ja sama "värinätauti" oli edelleen päällä.
Muutaman kokeilun jälkeen kaikki toiminta loppui; aivan sama kumpaan suuntaan viiksestä käännät vilkkua päälle tai laitat hätävilkut päälle, niin ei tapahdu kerrassaan yhtään mitään.
Noin 30 kilometrin ajon jälkeen saavuin määränpäähän ja vaistomaisesti tietysti vilkutin siinä hetkessä kun käännyin, juuri silloin ongelmaa muistamatta, ja samalla hoksasin että kas tosiaan, vilkuthan toimii taas.
Tämä tapahtui eilen. Tänään ajelin parikin reissua eikä mitään ongelmaa.
No, olihan se kertaluonteinen lasinpyyhkijän toimintahäiriökin jonain kesänä. Ei ole toistunut.
Pyyhkijöistä puheen ollen, laitoin toissapäivänä myös lasille "vahaa" eli Soft99 Ultra Glaco pinnoitteen.
En tiedä, onko juuri se hyvä tai paras aine, kun en ole muita kokeillut, mutta kylläpä pyyhkii nyt hyvin.
Huomasin myös aamulla sateessa ajaessani sellaisen, että kun olin laittanut 300D pyyhkijät sopivalle nopeudelle eli tihkulle, niin sekä perässä ajavalla että parilla vastaantulijalla oli pyyhkijät vähintäänkin kakkosnopeudella. Heillä ei vesi varmastikaan "valunut" samalla tavalla lasilta pois, kuin 300D:ssä pinnoitteen ansiosta.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Turtlewaxin "viis sateesta" laittanut lasille useamman kerran. Satasen vauhdissa ei tarvitse välttämättä pyyhkijöitä ollenkaan, silloin kun aine on vasta laitettu. Hyvänä pysyy muutaman pesun, sitten vaikutus heikkenee/loppuu.
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Skeptisenä päätin kerran kokeilla Turtlen ”Viis sateesta” pinnoitetta, koska ei juuri ollut vaihtoehtoja. Pyyhkimet lakkasivat toimimasta vuonna 1995 sateisena syys-yönä, ja matkaa oli vielä Hämeenlinnasta Helsinkiin. Huoltsikalta pullo tököttiä lasiin, ja menoksi. Perille päästiin tuon pinnoitteen ja pelkän pissapojan turvin. En olisi uskonut.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
250TD on myös nyt vahattu. Pesin ensin tämänkin liuottimella (RK24), raudanpoistoaineella ja pienpoistoaineella.
Sitten auton kuivuttua Fusso Soft99 White pintaan ja Soft99 Ultra Glaco tuulilasille.
Sitten auton kuivuttua Fusso Soft99 White pintaan ja Soft99 Ultra Glaco tuulilasille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Sedanilla on ajettu tänä kesänä sen verran, että tankkasin ja laskin keskikulutukseksi 6,9 eli poikkeuksellisen paljon tälle yksilölle.
Ajo on ollut lyhyttä ja kaupunkiajoa, ja kahtena päivänä erään kesätapahtuman pysäköintivalvonnassa tuli paljon ihan pikkuvaihteilla liikkumista.
Nyt tuli käytyä sekä eilen että tänään Oulaisissa Wanhan Woiman päivillä, nämä autot on hyviä pääsylippuja tapahtumaan.
Saa ajaa suoraan autokentälle pääsymaksutta, syödä hyvin ja hörppiä niin monet pullakahvit kuin haluaa.
Melko paljon oli mersuja tälläkin kertaa näytillä, eikä ole joka vuosi samat autot.
Ajo on ollut lyhyttä ja kaupunkiajoa, ja kahtena päivänä erään kesätapahtuman pysäköintivalvonnassa tuli paljon ihan pikkuvaihteilla liikkumista.
Nyt tuli käytyä sekä eilen että tänään Oulaisissa Wanhan Woiman päivillä, nämä autot on hyviä pääsylippuja tapahtumaan.
Saa ajaa suoraan autokentälle pääsymaksutta, syödä hyvin ja hörppiä niin monet pullakahvit kuin haluaa.
Melko paljon oli mersuja tälläkin kertaa näytillä, eikä ole joka vuosi samat autot.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Aloittelin 230E:n fiksailua mahdollista museotarkastusta kohti.
Käytin kattolistat irti, toinen kun ei takapäästään pysynyt kiinnikkeessä. Yksi kiinnike oli rikki ja vaihdoin ehjän tilalle.
Auto on maalattu yli joitain vuosia sitten ja samalla hieman sotkettu maalilla mustia muoviosia, ja myös kattolistojen tiivisteissä oli paikka paikoin maalia. Se oli helppo rapsutella pois kun käytti listat irti.
Kuljettajan oven pohja oli sen verran huono, että päädyin vaihtamaan koko oven. Juniori lupasi maalata sen - varaosaovi on valkoinen mutta sen verran väri eroaa että tehdään nyt näin.
Muutama hyvin pieni ruostekohta löytyy maalipinnasta ja ne pitää korjata. Moottoritilassahan on aina jotain pientä - osat onneksi kaikki tallella.
Kuljettajan penkin selkänojan verhoilun vaihto toisesta penkistä on ainut auton sisälle tarvittava korjaus. Varaosiksi löytyy koko ehjä penkki samalla kuosilla, mutta kun autossa on ortopedipenkki niin ei viitsi koko penkkiä vaihtaa, ainakaan ennen kun pääsen testaamaan onko ortopeditoiminto ehjä. Keskuslukon pumppuhan on mykkä, ja siihen en ole lainkaan perehtynyt vielä.
Tarkoitus ei ole yrittää tehdä autosta uudenveroista, mutta kuitenkin museokatsastuskelpoinen. Myyntiin se joka tapauksessa menee, ei riitä tilat pitää näitä näin monta. Jos tämä olisi coupe, niin keksisin jostain tilaa
Mutta joo, olen autoa tallista ulos ja takaisin ajaessa kuunnellut että voi kun tuo M102 käy kauniisti.
Lienee osansa nostimien vaihdolla ja kansiremontilla, ja ainakin osa antureista moottorissa näytti myös olevan uusia.
Yhtään kuvaa ei tullut innostuksen tohinassa tämän päivän tekemisistä otettua.
Käytin kattolistat irti, toinen kun ei takapäästään pysynyt kiinnikkeessä. Yksi kiinnike oli rikki ja vaihdoin ehjän tilalle.
Auto on maalattu yli joitain vuosia sitten ja samalla hieman sotkettu maalilla mustia muoviosia, ja myös kattolistojen tiivisteissä oli paikka paikoin maalia. Se oli helppo rapsutella pois kun käytti listat irti.
Kuljettajan oven pohja oli sen verran huono, että päädyin vaihtamaan koko oven. Juniori lupasi maalata sen - varaosaovi on valkoinen mutta sen verran väri eroaa että tehdään nyt näin.
Muutama hyvin pieni ruostekohta löytyy maalipinnasta ja ne pitää korjata. Moottoritilassahan on aina jotain pientä - osat onneksi kaikki tallella.
Kuljettajan penkin selkänojan verhoilun vaihto toisesta penkistä on ainut auton sisälle tarvittava korjaus. Varaosiksi löytyy koko ehjä penkki samalla kuosilla, mutta kun autossa on ortopedipenkki niin ei viitsi koko penkkiä vaihtaa, ainakaan ennen kun pääsen testaamaan onko ortopeditoiminto ehjä. Keskuslukon pumppuhan on mykkä, ja siihen en ole lainkaan perehtynyt vielä.
Tarkoitus ei ole yrittää tehdä autosta uudenveroista, mutta kuitenkin museokatsastuskelpoinen. Myyntiin se joka tapauksessa menee, ei riitä tilat pitää näitä näin monta. Jos tämä olisi coupe, niin keksisin jostain tilaa

Mutta joo, olen autoa tallista ulos ja takaisin ajaessa kuunnellut että voi kun tuo M102 käy kauniisti.
Lienee osansa nostimien vaihdolla ja kansiremontilla, ja ainakin osa antureista moottorissa näytti myös olevan uusia.
Yhtään kuvaa ei tullut innostuksen tohinassa tämän päivän tekemisistä otettua.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Tänään em. innostuksen tohinaa on hieman hillinnyt helteinen sää. Ei jaksa auringonpaisteessa kovin näpräillä, onneksi varjossakin voi tehdä jotain. Vaikkapa syödä jäätelöä käydessään 300D:llä jäätelökioskilla.
Konetila pitäisi pestä. Samoin auto muutenkin, lienenkö kertaakaan pessyt tätä päältä.
Seuraavaksi takakontin luukun alalistan kiinnitys, penkin verhoilunvaihtohommat ja helmojen maalausta tarvittavilta osin.
Vänkärin puolen ovi löytyy myös oikein hyväkuntoisena, ja kun maalia jäi noin puolet niin maalataan tuokin valmiiksi kun autot on kaikki valkoisia
Elokuun alkupuolella tarkoitus tarjoilla museotarkastajalle. Peräkontin aukon takanurkkien muovit on sotkettu joskus valkoisella maalilla, ne pitää siistiä. Ja ja ja ja....
Konetila pitäisi pestä. Samoin auto muutenkin, lienenkö kertaakaan pessyt tätä päältä.
Seuraavaksi takakontin luukun alalistan kiinnitys, penkin verhoilunvaihtohommat ja helmojen maalausta tarvittavilta osin.
Vänkärin puolen ovi löytyy myös oikein hyväkuntoisena, ja kun maalia jäi noin puolet niin maalataan tuokin valmiiksi kun autot on kaikki valkoisia

Elokuun alkupuolella tarkoitus tarjoilla museotarkastajalle. Peräkontin aukon takanurkkien muovit on sotkettu joskus valkoisella maalilla, ne pitää siistiä. Ja ja ja ja....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E

C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot + 230E
Moottoritilahan on oikein hyvännäköinen jo ennen pesuakin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)