Ehkämese kirjoitti: ↑Ti 02.05.2023 15:27
No auto on 2006 CLK 270 cdi c209 ( 209.316 OM612 ). EGR on otettu pois myös ohjelmallisesti, niin ei kai sen enää pitäis kummitella valmiustestejä tai ylipäänsä mitään muutakaan? Ei tietysti ole aikaisempaa kokemusta juuri MB:n sielunelämästä, mutta siitäpä tässä olisikin kiva päästä vähän jyvälle.
270cdi niin
Jos se kierätyksen poisto on tehty ohjelmasta ja tehty ok
niin ei kummitele eikä tarvitse mitään muuta tehdä
tulppia/reikiä, sikäli kun ventilli on tiivis
Jaahas, taaskin hiukan tilannepäivitystä, eli oikeammin ei uutta tältä rintamalta. SRS-valo ( kosketushäiriö) ei ole enää se ajankohtaisin ongelma. Nyt olisi jo STAR-henkilölle Kuopion seudulla käyttöä mystisen tehonrajoituksen syyn selvityksessä! Optimointipajan kanssa varmistettu, että ohjelma toimii oikein. Kaikki siellä vekottimesta irti saatava koe-ajon aikana kerätty data on kunnossa, eikä mahdollisia asiaan vaikuttavia vikakoodeja tule ajon aikana ja muistissa ei tietty ole mitään. Taistelu on jatkukoon ja sotaa ei ole vieläkään hävitty
Päivitystä tilanteisiin kuin tilanteisiin. SRS-vikavalo siis johtui kosketushäikästä ja vielä 1 piuhakin oli melkein poikki.
Ei mee enää prkeles LIMB:iin. Imusarjat irti ja puhdistus, uudet tiivisteet, läpät kokonaan pois ja reijät tulpattu, ohjainlaite kokonaan pois ym. pientä ylimääräistä kivaa samalla kun kerran aloin lomalla puuhaamaan. Rupesi ilma/kiisseli kulkemaan koneelle siihen malliin, että piti vaihtaa vielä MAF, MAP ja imuilman lämpömittarikin varuilta. Nyt tahtoo vähän isompien ahtojen kanssa tulla vaan jo ongelmaa, että toi MAP anturi joko menee yli max.painearvonsa tai ECU tulkitsee saadun ylisuuren arvon virheelliseksi anturiksi ja jokatapauksessa alkaa rajoittaa laatikkoa ja kierroksia. Tämäkin ratkaistaan periaatteella että tapellaan mitä tapellaan, mutta voimaa ei vähennetä Kyllä se siitä suttaantuu, kun kantapään kautta opettelee
SRS:n sulake (5A) palaa satunnaisesti. Suleke sijaitsee takakontissa. Alkuun meni muutama kuukausi, nyt sulake kestää enää viikon jos sitäkään. Käytin Veholla. Sain arvion, että vika voisi olla johtosarjassa, joka kiertää niskatukiin. Ongelmana on, että sulake on yhteinen kummallekin niskatuelle eli sama virtapiiri kiertää kummankin istuimen kautta. Suullinen kustannusarvio enimmillään on noin 200 € / istuimen johtosarja ja työn osuus jopa 1000€/ istuin (kyllä, tuhat euroa per istuin). Siis huonoimmassa tapauksessa puretaan ensin väärä penkki ja sitten se oikea. Johtosarjat ovat tilaustavaraa ja erilaiset kummassakin istuimessa. Pitäisi siis tilata molemmat. Näin minulle kerrottiin Vehon korjaamolta.
Kyseessä jonkinlainen oikosulku, mutta sen etsiminen voi olla haastavaa.
Onko kenelläkään aikaisempaa kokemusta?
Onko suosituksia pätevästä autosähköasentajasta tai -liikkestä?
Mersu mallia W204 eli C220 CDI vm 2013.
TapaniKeronen kirjoitti: ↑Ke 09.07.2025 20:15
SRS:n sulake (5A) palaa satunnaisesti. Suleke sijaitsee takakontissa. Alkuun meni muutama kuukausi, nyt sulake kestää enää viikon jos sitäkään. Käytin Veholla. Sain arvion, että vika voisi olla johtosarjassa, joka kiertää niskatukiin. Ongelmana on, että sulake on yhteinen kummallekin niskatuelle eli sama virtapiiri kiertää kummankin istuimen kautta. Suullinen kustannusarvio enimmillään on noin 200 € / istuimen johtosarja ja työn osuus jopa 1000€/ istuin (kyllä, tuhat euroa per istuin). Siis huonoimmassa tapauksessa puretaan ensin väärä penkki ja sitten se oikea. Johtosarjat ovat tilaustavaraa ja erilaiset kummassakin istuimessa. Pitäisi siis tilata molemmat. Näin minulle kerrottiin Vehon korjaamolta.
Kyseessä jonkinlainen oikosulku, mutta sen etsiminen voi olla haastavaa.
Onko kenelläkään aikaisempaa kokemusta?
Onko suosituksia pätevästä autosähköasentajasta tai -liikkestä?
Mersu mallia W204 eli C220 CDI vm 2013.
Syttyykö SRS-vikavalo sulakkeen palaessa?
Oikosulun täytyy olla niskatukien solenoidista taka-SAM:in 3l/6 pinniin matkalla. Oletettavasti 1/71 pinni ei kuitenkaan vedä maihin eli niskatuen laukeamiselle ei ole syitä. Mitäpä jos nyppäät sopivalta liittimeltä toisen istuimen liittimen irti, esim. X150/1 tai X150/2. Jos sulake palaa edelleen, kokeile toista liitintä. Selviäisi ainakin kummasta istuimesta kyse.