MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
Ostin tuossa projektiksi MB 190, 2.0 bensa, vm90. Siinä joku oli ronkkinut separaattorin(?)(osanumero 0000780619) pois ja tehnyt jotain ihme viritelmiä.
Uus separaattori löytyy, muttei paikkaa sille. Missä sen kuuluu olla ja mitkä letkut siihen tulevat? Jos jollakin olisi kuvaa, olisin erittäin kiitollinen. Kaasarista, paluu ja tuloletkun vierestä lähtevä letku ilmeisesti pitäisi mennä tälle separaattorille, vai olenko oikein päätellyt? Sitten siihen pitäisi vielä 3 muuta letkua löytää.
Vinkkejä kaipaisin, koska paikkaa saatika letkuja sille en löydä. Tässä linkissä vielä kuva osasta, mitä tarkoitan: https://a.allegroimg.com/s1024/0c16f6/a ... 7d2f6d22b1
Uus separaattori löytyy, muttei paikkaa sille. Missä sen kuuluu olla ja mitkä letkut siihen tulevat? Jos jollakin olisi kuvaa, olisin erittäin kiitollinen. Kaasarista, paluu ja tuloletkun vierestä lähtevä letku ilmeisesti pitäisi mennä tälle separaattorille, vai olenko oikein päätellyt? Sitten siihen pitäisi vielä 3 muuta letkua löytää.
Vinkkejä kaipaisin, koska paikkaa saatika letkuja sille en löydä. Tässä linkissä vielä kuva osasta, mitä tarkoitan: https://a.allegroimg.com/s1024/0c16f6/a ... 7d2f6d22b1
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
Ilmeisen harvinainen palikka, käytetty vain kahden litran kaasutin-M102:ssa kun auto on varustettu katalysaattorilla tai valmiudella sellaiselle.
Auton valmistenumero voisi auttaa antamaan täsmävinkkejä.
Auton valmistenumero voisi auttaa antamaan täsmävinkkejä.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
WISsistä löytyi hakusanalla "separator" vain tälläinen retrofit-ohje suttuisella kuvalla, onko tuosta mitään hyötyä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
https://www.ruddies-berlin.de/gasblasen.htm bitte auf deutsch!
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
WDB2010231F711409 on valmistenumero. Tästä kaasuttimen lähdöstä / letkusta, joka tulon ja paluun vieressä, myös pukkaa bensaa ulos, onkohan se normaalia? Tämä letku meni alunperin "mustaan boksiin" (joku suodatin?), mutta se on vuotanut niin ohitettu. Tästä suodattimesta lähti sitten letku, mille ei löydy paikkaa, kun entinen omistaja tehnyt ratkasujaan...
Saksa ei taivu, mutta tästä saattaisi olla apua kun kääntäjää käyttää, jos vaan löytää oikeat letkut!karra kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 07:46 https://www.ruddies-berlin.de/gasblasen.htm bitte auf deutsch!
Osaako joku sanoa mikä tämän separaattorin tarkotus on, tai paremminki onko sillä vaikutusta auton toimivuuteen?
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
https://freeimage.host/i/1000029206.Fc7hLTN
Eli punaisella merkattu letku, mennyt ilmeisesti vihreällä merkattuun filtteriin(joka vuotaa), siitä jatkunut letku joka ei ollut missään kiinni. Irrottaessa letkun kaasuttimesta lykkää siitä bensaa. Mikä tämän letkun "lopullinen päämäärä" on, eli minne se päätyy "filtteristä"? Ja mikä tämän letkun virka ylipäätänsä on?
https://freeimage.host/i/1000029205.Fc7jY6g Tästä "purge valvesta" (os.nm. 107 470 08 93) ilmeisesti puuttuu myös jokin letku?
Jos jollaki olisi vinkkejä tai kuvaa miten letkut menevät, olisi mahtavaa. Aikaisemmista kuvista en saanut tarpeeksi selvää, koska oli hieman erilainen separaattori.
Eli punaisella merkattu letku, mennyt ilmeisesti vihreällä merkattuun filtteriin(joka vuotaa), siitä jatkunut letku joka ei ollut missään kiinni. Irrottaessa letkun kaasuttimesta lykkää siitä bensaa. Mikä tämän letkun "lopullinen päämäärä" on, eli minne se päätyy "filtteristä"? Ja mikä tämän letkun virka ylipäätänsä on?
https://freeimage.host/i/1000029205.Fc7jY6g Tästä "purge valvesta" (os.nm. 107 470 08 93) ilmeisesti puuttuu myös jokin letku?
Jos jollaki olisi vinkkejä tai kuvaa miten letkut menevät, olisi mahtavaa. Aikaisemmista kuvista en saanut tarpeeksi selvää, koska oli hieman erilainen separaattori.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1477
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
Pierburgin keksintö, estää höyrylukkoa ja toimii samalla bensafiltterinä. Taisi Opel käyttää kanssa tuota? Ei ollut halpa silloinkaan kun autot oli uusia...
Tarkoitatkohan kolmannella letkulla tuota paluuletkua eli Rücklauf? Sen pitäisi mennä takaisin tankkiin.
Tarkoitatkohan kolmannella letkulla tuota paluuletkua eli Rücklauf? Sen pitäisi mennä takaisin tankkiin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: MB 190 ongelmaa separaattorin / letkujen kanssa
Pikaisella vilkaisulla: pohjimmiltaan laite eliminoi perkoloinnista johtuvia käyntihäiriöitä kuumissa olosuhteissa, jotka ovat seurausta eri polttoainelaaduista.
Karran löytämä sivusto kertoo kaiken olennaisen.
Päätelmä: koska tehdas on julkaissut ohjeet retrofit-asennukseen, voi olettaa auton toimivan normiolosuhteissa myös ilman tätä kaasujen separaattoria.
Eli tee ikään kuin retrofit-ohjeet käänteisesti, ja deletoi koko hässäkkä.
Ja lisäys, Jussin kommenttiin: kyllä, Rücklauf - vapaa paluu tankkiin.
Karran löytämä sivusto kertoo kaiken olennaisen.
Päätelmä: koska tehdas on julkaissut ohjeet retrofit-asennukseen, voi olettaa auton toimivan normiolosuhteissa myös ilman tätä kaasujen separaattoria.
Eli tee ikään kuin retrofit-ohjeet käänteisesti, ja deletoi koko hässäkkä.
Ja lisäys, Jussin kommenttiin: kyllä, Rücklauf - vapaa paluu tankkiin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85