CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4633
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Voi pahus, ei muuta kuin onnea leikkuuseen!
Ja Hyvää Uutta Vuotta!
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

DBS? Onnea matkaan. Hyvää Uutta Vuotta!
Raumalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 21.09.2023 21:38

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja Raumalainen »

Kiinnostavalla tekniikalla koottu ja korisarja sekä färjäys mielenkiintoinen.
08 Clk 220
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

nyt on hieno korisarja mistä tommosen ostaa suomesta eli onko kukaa ottanu muotteja? itellä kanssa clk....
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4772
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kuva

piti hakea tuo CLK kotia, talvisäilytyksestä.
Jospa saisin sen kasaan kesän aikana.
Paljon siinä on hommaa. softasta alkaen. Nyt herää ~kolmessa tonnnissa, yhtäkkiä.
Ei pysy käsissä, senverran raju on repäisy.
No, teen sitämukaa, kun kerkiän.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4633
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai että, mukava saada pientä päivitystä tähänkin säikeeseen.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1345
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Joo , toivottavasti jaksat kehitystyötä jatkaa. Teitä ei ole liikaa, ja olette arvokkaita meille harrastajille!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4772
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sisälokareita olen koettanut nysvätä, ...aika huonolla menestyksellä.

Sinänsä kummallinen juttu, periaatteessa auto on mattamusta, mutta valaistuksesta ja katselukulmasta riippuen voi olla häivähdys muutakin.
Tässä on nyt menossa sellainen vaihe, jossa yritetään harsia kasaan sellainen setuppi, jonka voi vuosikatsastukseen ja muutoskatsastukseen kutoskoneelle viedä

Kuva


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja moska »

Onhan tuo aika kuumoittavan näköinen, vaikka ei olisi jäätävää tekniikkaakaan. Omassa on onneksi saman tyylinen puskurinn etuosa, vaikka Tuikkua tuo muuten tarviikin kunhan saa muuten kuntoon.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4772
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuommoinen siitä konehuoneesta sitten tuli.
En yksinkertaisesti osaa mitään hienoa rakentaa, ei käden taidot riitä.
Ja viimeistään sitten, kun on sitten kolmannen kymmenennen kerran irroittanut ja uudelleen laittaanut osan, niin viimeistään sitten se on nuhraantunut.
No, kunhan toimii.



Kuva

No, sieltä ne vesiruiskujen suuttimet kurkistelee.
Kaksi pumppua ja kuusi suutinta kuuluu pakettiin.


Kuva

Ilmanputsarin asettelusta meinasi tulla haastava, mutta lopulta sillekkin löytyi oma paikkansa, sieltä lampun takaa.
Huohotin tulee siihen ahtimen imuputkeen suoraan.

Kuva

Sisälokarit eteen on tehty..
Täytyy varmaankin hankkia katsastus rengastus erikseen.
Vanteet ja renkaat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4633
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvältä tuo näyttää, ei siellä liikaa tilaa ole.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4772
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Voi sitä letkujen määrää...
Sitä ei tule ajatelleeksikaan, että niillekkin joutuu tiloja tekemään.
Ei loppupelissä niin suuria muutoksia tarvi olla, kun se määrä moninkertaistuu, samoin käy (vuotaville) klemmariliitoksille, tuntuu että niitäkin olen ainakin sankollisen ostanut tähän.
Klemmareiden laadussakin on isoja eroja, toiset kestää useampaakin kiristystä, jotkut kiritään kerran kunnolla. Hyvä klemmari olisi kapea ja kestävä. "paremmat" ovat käytännössä aina liian leveitä, niillä ei saa kunnollista pintapainetta aikaiseksi, autokäytössä käytännössä ne ovat aina mitättömiä.
Liitokset pysyy parhaiten kiinni ja kohdillansa, kun tekee varovasti rälläkällä poikittaisia, teräväreunaisia uria putken päähän, ahtoputkissa välttyy lerssien mukana tulevista pyörteistä liitoskodassa ja pito on huomattavasti parempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4633
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Rakennetuissa suosin enemmän niitä panta O rengas tyylisiä liitoksia. Joustaa hieman ja ei takuulla irtoa.
Tän tyylisiä
IMG_5134.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja PTracing »

wiggins style "clampit" ahtoputkissa on tosiaan nykypäivää, helppo ja nopea rakentaa niillä mutta niissäkin näyttää olevan laadussa eroja joten niitä kaikista halvimpia ei ehkä luotettavuuden nimissä kannata käyttää

aero klemmareita on tullut käytettyä vuosia hyvällä menestyksellä letkuliitoksissa. Niilläkään ei putket toki pysy kiinni ilman jonkunlaita pykälää ahtoputkessa, mitä suurempi putkikoko sen herkemmin jysähtää irti. Tarvittaessa vedonpoistolla varmistamme sen ja pysyy! :lol:

https://www.etra.fi/fi/breeze-aero-ruos ... -e32020215

Wurthilla myös vastaavia klemmareita valikoimissa
IG: @pyrytakkunen
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4772
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pyryllähän on kokemusta, minkälaisella lapulla kannattaa muutoskatsastukseen viedä.
Itse ajattelin jotain tällaista.
Max ahdot on 1,42bar, suht pienellä paineella kuitenkin yli 300 , kolmosvaihteella, ilman vastusta rulilla.
Mitään ei ole temppuiltu softan kanssa, veto vaan lopetettu ~4350rpm kohdilla..
Näkösälle jää myös todennäköinen virhe ohjelmassa välillä 1200-200rpm, jossa vääntökäyrä ei noudatakkaan luonnollista nousutahtiaan kierrosten funktiona, vaan jää junnaamaan ja samalla estää ilmeisesti ahtimen kunnollisen heräämisen, jota tuli (tietenkin ahdinta) moitittua vähän aikaisemmin, ja todennäköisesti väärin perustein. No joo, semmoistahan se on. Mekaaniseen asiaan en nyt oikein usko tässä, oma vika.
Hitaastihan tämä rakentuu, on nyt niin paljon muutakin tehtävää, kesä on lyhyt.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin