W123 240dieselturbo ajossa
Re: W123 240dieselturbo ruosteenkorjausta
Mitä jäähytysnestettä tähän menee, propylen?
Re: W123 240dieselturbo takapää valmis

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 240dieselturbo takapää valmis
Nyt on jäähytysjärjestelmä kunnossa, uus jäähytin tuli paikalleen ja painemittaus näytti hyvälle. Kyllä tykkään tästä 123, ajattelen nyt että paikkaan kuitenkin kuskin lattian ja se saa olla sitten niin kunhan sais vaan leimattua auton 

Re: W123 240dieselturbo takapää valmis
Mennyt aikaa että en ole tänne kirjoitellut.. ollut paljon tekemistä ja jossain vaiheessa kuvienlataus ei onnistunut myöskään.
Tässä kuskin lattia korjattuna.

Sisusta valmis



Etupäähän vaihoin kaikki myös, alatukivarsiin uudet puslat koska niitä ei saanut uusina mistään. Uudet jouset,iskarit ym tuli eteen. Käytin auton pari viikkoa sitten katsastuksessa ja meni läpi puhtain paperein, nyt tämä alkaa olla käyttöautona mulla sitten.
Tietääkö joku että pystyykö takalasin ite irrottaan? Rakoilee reunoista joten haluaisin ottaa sen irti ja kattoa mille se näyttää lasin alta ja samalla vaihtaa se kumitiiviste siihen joka mulla on jo uus..
Tässä kuskin lattia korjattuna.

Sisusta valmis



Etupäähän vaihoin kaikki myös, alatukivarsiin uudet puslat koska niitä ei saanut uusina mistään. Uudet jouset,iskarit ym tuli eteen. Käytin auton pari viikkoa sitten katsastuksessa ja meni läpi puhtain paperein, nyt tämä alkaa olla käyttöautona mulla sitten.
Tietääkö joku että pystyykö takalasin ite irrottaan? Rakoilee reunoista joten haluaisin ottaa sen irti ja kattoa mille se näyttää lasin alta ja samalla vaihtaa se kumitiiviste siihen joka mulla on jo uus..
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Takalasin saa irti sisäpuolelta taivuttamalla tiivisteen huuli metallin ulkopuolelle tai leikkaamalla tiivisteen huuli irti mattoveitsellä. Itse aloitan lasin irrotuksen aina keskeltä ylhäältä ensiksi ylälaita ja sitten sivut. Alalaita lähtee irti kun työntää lasia ulospäin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Miten meni alatukivarsien puslien vaihto?Itse tein just ja olipa kauhea homma.Auton alla ahersin 12 tuntia,olisin irrottanut tukivarret vallan mutta sopivaa palloniveltyökalua ei ollut.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Kiitos, hyvin lähti irti niinslsl77 kirjoitti: ↑Su 15.06.2025 13:52 Takalasin saa irti sisäpuolelta taivuttamalla tiivisteen huuli metallin ulkopuolelle tai leikkaamalla tiivisteen huuli irti mattoveitsellä. Itse aloitan lasin irrotuksen aina keskeltä ylhäältä ensiksi ylälaita ja sitten sivut. Alalaita lähtee irti kun työntää lasia ulospäin.

Re: W123 240dieselturbo ajossa
Hei. Oli se homma vaikka mulla oli tukivarret irti.. Paras tapa oli porata ne irti, eli puslien läpi porasin ympäriinsä ja sitten hajosi pieneks..
Mullakaan ei ollut pallonivelen työkalua, sitä ei sen irrotukseen tarvii mutta takaisinlaittoon kylläkin, mutta tein oman työkalun hylsystä ja pressilla laitoin uuden sitten takasin.
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Tässä tulee vähän kuvia mitä jäi aikasemmin pois..
Näin saa alapallonivelen irti, hitsasin mutterin siihen alapuolelle ja sitten löin lekalla nivelen pois.

Hylsystä otin pois sen verran että meni sitten uuden nivelen päälle suorassa asennossa ja sitten pressillä takasin.

Tuossa on kuva miten alatukivarren puslat asennetaan.

Maalasin kaikki osat ennenkuin laitoin takasin.

Uudet jarrut tuli eteen myös, niinkuin taakse myös.


Nyt otin takalasin irti koska aina pesun tai sateen jälkeen niin oikelle puolelle peräkonttiin tippuu vettä..
Takapenkki ja verhoilut irti takalasin luota.

siinä on takalasi irti

oisin luullut että on pahempi..



on vaan yks vedenpoistoreikä vasemmalla puolella..Haluasin toisellekin puolelle, vai onko turhaa? Vesihän valu oikella puolella peräkonttiin. Varmaan kumilista niin huono että vesi valu sitten lasin alareunan kautta peltien väliin.. Vanha kumilista oli ainakin halkeillut ja kova ainakin..

Näin saa alapallonivelen irti, hitsasin mutterin siihen alapuolelle ja sitten löin lekalla nivelen pois.

Hylsystä otin pois sen verran että meni sitten uuden nivelen päälle suorassa asennossa ja sitten pressillä takasin.

Tuossa on kuva miten alatukivarren puslat asennetaan.

Maalasin kaikki osat ennenkuin laitoin takasin.

Uudet jarrut tuli eteen myös, niinkuin taakse myös.


Nyt otin takalasin irti koska aina pesun tai sateen jälkeen niin oikelle puolelle peräkonttiin tippuu vettä..
Takapenkki ja verhoilut irti takalasin luota.

siinä on takalasi irti

oisin luullut että on pahempi..



on vaan yks vedenpoistoreikä vasemmalla puolella..Haluasin toisellekin puolelle, vai onko turhaa? Vesihän valu oikella puolella peräkonttiin. Varmaan kumilista niin huono että vesi valu sitten lasin alareunan kautta peltien väliin.. Vanha kumilista oli ainakin halkeillut ja kova ainakin..

Re: W123 240dieselturbo ajossa
Hyvin auto toimii, eilen piti ottaa mittaristo irti kun moottorin lämpömittaria välillä ei noussut mihinkään, oli kontaktihäiriö juotoksessa. Nyt on yks kysymys, mä vedän aikan paljon autolla, eli peräkärryä,vaunua ja venetraileria. Perä painuu aika paljon alas kun kuulapaino tulee koukkuun. Kannattaako laittaa hijackers tähän vai sitten vahvistetut takajouset?
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Vahvistetut jouset taitaa olla helpoin ratkaisu jos vaan sopivat löytyy.
Itse olen vetänyt jarrutonta kevyttä peräkärryä sekä 123 300D sedanilla että 300TD farkulla (tasonsäätö), eikä ole tarvinnut tehdä mitään jousitukselle, kun vaan huolehtii kuorman sijoituksella, että aisapaino pysyy kohtuullisena (30-50kg). Asuntovaunun vetoon en itse alkaisi enää 123lla ellei sitten olisi kyse retrovaunusta.
Itse olen vetänyt jarrutonta kevyttä peräkärryä sekä 123 300D sedanilla että 300TD farkulla (tasonsäätö), eikä ole tarvinnut tehdä mitään jousitukselle, kun vaan huolehtii kuorman sijoituksella, että aisapaino pysyy kohtuullisena (30-50kg). Asuntovaunun vetoon en itse alkaisi enää 123lla ellei sitten olisi kyse retrovaunusta.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Tilasin vahvistetut jouset ja uudet iskarit, katotaan sitten mille sitten vaikuttaa. Aisapaino mulla on oikea, ja tällä vedän kyllä mitä tarvii koska se on käyttöautona mulla nytSharedoc kirjoitti: ↑Ma 28.07.2025 13:13 Vahvistetut jouset taitaa olla helpoin ratkaisu jos vaan sopivat löytyy.
Itse olen vetänyt jarrutonta kevyttä peräkärryä sekä 123 300D sedanilla että 300TD farkulla (tasonsäätö), eikä ole tarvinnut tehdä mitään jousitukselle, kun vaan huolehtii kuorman sijoituksella, että aisapaino pysyy kohtuullisena (30-50kg). Asuntovaunun vetoon en itse alkaisi enää 123lla ellei sitten olisi kyse retrovaunusta.

Ja aisapaino mulla on kyllä pikkusen enemmän kun 50 kg, tulee aivan huteraa vedettävää sellasella alhaisella aisapainolla, ainakin jos vaunua tai venetraileria vetää.. Luulen että nää käytetyt jouset on tehnyt hommansa, niissä oli kyllä kun auton ostin niin laitettu jo kumeja sinne väliin ettei painuis niin alas..