W123 240dieselturbo ajossa
Re: W123 240dieselturbo ruosteenkorjausta
Mitä jäähytysnestettä tähän menee, propylen?
Re: W123 240dieselturbo takapää valmis

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 240dieselturbo takapää valmis
Nyt on jäähytysjärjestelmä kunnossa, uus jäähytin tuli paikalleen ja painemittaus näytti hyvälle. Kyllä tykkään tästä 123, ajattelen nyt että paikkaan kuitenkin kuskin lattian ja se saa olla sitten niin kunhan sais vaan leimattua auton 

Re: W123 240dieselturbo takapää valmis
Mennyt aikaa että en ole tänne kirjoitellut.. ollut paljon tekemistä ja jossain vaiheessa kuvienlataus ei onnistunut myöskään.
Tässä kuskin lattia korjattuna.

Sisusta valmis



Etupäähän vaihoin kaikki myös, alatukivarsiin uudet puslat koska niitä ei saanut uusina mistään. Uudet jouset,iskarit ym tuli eteen. Käytin auton pari viikkoa sitten katsastuksessa ja meni läpi puhtain paperein, nyt tämä alkaa olla käyttöautona mulla sitten.
Tietääkö joku että pystyykö takalasin ite irrottaan? Rakoilee reunoista joten haluaisin ottaa sen irti ja kattoa mille se näyttää lasin alta ja samalla vaihtaa se kumitiiviste siihen joka mulla on jo uus..
Tässä kuskin lattia korjattuna.

Sisusta valmis



Etupäähän vaihoin kaikki myös, alatukivarsiin uudet puslat koska niitä ei saanut uusina mistään. Uudet jouset,iskarit ym tuli eteen. Käytin auton pari viikkoa sitten katsastuksessa ja meni läpi puhtain paperein, nyt tämä alkaa olla käyttöautona mulla sitten.
Tietääkö joku että pystyykö takalasin ite irrottaan? Rakoilee reunoista joten haluaisin ottaa sen irti ja kattoa mille se näyttää lasin alta ja samalla vaihtaa se kumitiiviste siihen joka mulla on jo uus..
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Takalasin saa irti sisäpuolelta taivuttamalla tiivisteen huuli metallin ulkopuolelle tai leikkaamalla tiivisteen huuli irti mattoveitsellä. Itse aloitan lasin irrotuksen aina keskeltä ylhäältä ensiksi ylälaita ja sitten sivut. Alalaita lähtee irti kun työntää lasia ulospäin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Miten meni alatukivarsien puslien vaihto?Itse tein just ja olipa kauhea homma.Auton alla ahersin 12 tuntia,olisin irrottanut tukivarret vallan mutta sopivaa palloniveltyökalua ei ollut.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Kiitos, hyvin lähti irti niinslsl77 kirjoitti: ↑Su 15.06.2025 13:52 Takalasin saa irti sisäpuolelta taivuttamalla tiivisteen huuli metallin ulkopuolelle tai leikkaamalla tiivisteen huuli irti mattoveitsellä. Itse aloitan lasin irrotuksen aina keskeltä ylhäältä ensiksi ylälaita ja sitten sivut. Alalaita lähtee irti kun työntää lasia ulospäin.

Re: W123 240dieselturbo ajossa
Hei. Oli se homma vaikka mulla oli tukivarret irti.. Paras tapa oli porata ne irti, eli puslien läpi porasin ympäriinsä ja sitten hajosi pieneks..
Mullakaan ei ollut pallonivelen työkalua, sitä ei sen irrotukseen tarvii mutta takaisinlaittoon kylläkin, mutta tein oman työkalun hylsystä ja pressilla laitoin uuden sitten takasin.
Re: W123 240dieselturbo ajossa
Tässä tulee vähän kuvia mitä jäi aikasemmin pois..
Näin saa alapallonivelen irti, hitsasin mutterin siihen alapuolelle ja sitten löin lekalla nivelen pois.

Hylsystä otin pois sen verran että meni sitten uuden nivelen päälle suorassa asennossa ja sitten pressillä takasin.

Tuossa on kuva miten alatukivarren puslat asennetaan.

Maalasin kaikki osat ennenkuin laitoin takasin.

Uudet jarrut tuli eteen myös, niinkuin taakse myös.


Nyt otin takalasin irti koska aina pesun tai sateen jälkeen niin oikelle puolelle peräkonttiin tippuu vettä..
Takapenkki ja verhoilut irti takalasin luota.

siinä on takalasi irti

oisin luullut että on pahempi..



on vaan yks vedenpoistoreikä vasemmalla puolella..Haluasin toisellekin puolelle, vai onko turhaa? Vesihän valu oikella puolella peräkonttiin. Varmaan kumilista niin huono että vesi valu sitten lasin alareunan kautta peltien väliin.. Vanha kumilista oli ainakin halkeillut ja kova ainakin..

Näin saa alapallonivelen irti, hitsasin mutterin siihen alapuolelle ja sitten löin lekalla nivelen pois.

Hylsystä otin pois sen verran että meni sitten uuden nivelen päälle suorassa asennossa ja sitten pressillä takasin.

Tuossa on kuva miten alatukivarren puslat asennetaan.

Maalasin kaikki osat ennenkuin laitoin takasin.

Uudet jarrut tuli eteen myös, niinkuin taakse myös.


Nyt otin takalasin irti koska aina pesun tai sateen jälkeen niin oikelle puolelle peräkonttiin tippuu vettä..
Takapenkki ja verhoilut irti takalasin luota.

siinä on takalasi irti

oisin luullut että on pahempi..



on vaan yks vedenpoistoreikä vasemmalla puolella..Haluasin toisellekin puolelle, vai onko turhaa? Vesihän valu oikella puolella peräkonttiin. Varmaan kumilista niin huono että vesi valu sitten lasin alareunan kautta peltien väliin.. Vanha kumilista oli ainakin halkeillut ja kova ainakin..
