Mielenkiintosta, onkohan volvo teettänyt nuo päästömittaukset volkkarin labrassa
AdBlue deactvointi
Re: AdBlue deactvointi
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: AdBlue deactvointi
Mistä GLK ruostuu? Onko facelift ja pre-facelift malleilla eroa tässä suhteessa?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: AdBlue deactvointi
Takalokarin kaarista tuo alkaa ruostumaan. Vuosimalli 2009 eli niitä ensimmäisiä, viimeiset viisi vuotta ollut minulla ja hoidan autoa hyvin. Pesen tarvittaessa, aina käsin, ja vahailen kolme neljä kertaa vuodessa mutta niin vaan alkaa ruostumaan. Kahtena vuonna jo fiksailtu mutta joka kevät ruostetta on laajemmalla alueella. En edes ajale hiekkateillä, muuten 300tkm ajeltu joista omia viimeiset 90tkm ja niistä kaupunkiajoa 99%. Eli ainakin oma käyttö on parasta mahdollista ruostumattomuuden kannalta mutta ei auta, nyt joutuu jo fiksailemaan parin sentin päästä lokarin pokkauksesta eli ihan reilusti näkyvältä alueelta.
Silläpä tuon joutaisi vaihtamaan jos vaan olisi saanut GLCeen ilman urea riesaa. Teknisesti kun tuo on melkeinpä viaton yksilö ollut, eli luotto mersuihin on edelleen kova.
Silläpä tuon joutaisi vaihtamaan jos vaan olisi saanut GLCeen ilman urea riesaa. Teknisesti kun tuo on melkeinpä viaton yksilö ollut, eli luotto mersuihin on edelleen kova.
Re: AdBlue deactvointi
11 tai 12 malliseen GLK tein jarruputket ja samalla oli vasemman puolen sisälokarit ja pohjamuovit pois ja tuossa ainakin oli takakaaret 100% kunnossa. Kaaren reunan rakenne on ihan erilainen mitä vanhemmissa esim. w211 korisissa joissa ne kaaret on todellinen ongelma. Glk on kaaren sisäpuolella erillinen "huuli" sielä ylempänä jonka taakse sisälokari asettuu ja se kaaren reunakin erilailla tehty. Toki huonolla tuurilla sinnekkin saattaa ruoste iskeä kuten mihin tahansa raudasta tehtyyn mutta ei pitäisi olla mikään joka autoa koskeva ongelma.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: AdBlue deactvointi
ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Re: AdBlue deactvointi
Avioisin nykyisen tilanteen valossa katsastuksessa riskin olevan olematon! Niillä kai mittään mittalaitteitakaan asian todentamiseen ole!? Sauhuja nyt mittailevat vaan!Juzz1 kirjoitti: ↑La 15.03.2025 00:10 ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: AdBlue deactvointi
Jos on pakoputkessa kennot ja anturit ulkonäöllisesti paikoillaan niin riittää, mitään muuta tarkistusta ton ikäsiin ei tehdä.Juzz1 kirjoitti: ↑La 15.03.2025 00:10 ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Voi kaataa pari litraa nestettäkin säiliöön jos sitä joku innostuu koputtelemaan ettei ole tyhjä..
Jos joskus tulevaisuudessa keksittäis keino konttorilla tutkia tarkemmin laitteiston toimintaa niin senkin saa jo ohjelmalla simuloitua että testerillä näyttää loogiselta ja käytössä olevalta, voi olla jo nykysessä ohjelmassakin näin.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: AdBlue deactvointi
Kiitoksia vastauksista, kai se pitää MarjaLiisa hakea kotiin.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3181
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
Kannattaa näihin "ei se katsuri deactivointia mistään huomaa" kommentteihin suhtautua varauksella. Jos hiukankin herää epäily, että järjestelmiä on peukaloitu, niin keinot asian todentamiseen löytyy kyllä. Jos ostat, niin vastaavan ehjän auton käyvästä hinnasta laskien vähintään 7t€ hinnasta pois.
Ota myös huomioon, että jos myyt auton virallisena, saatat joutua maksamaan korjaus kustannukset ostajalle jälkikäteen.
Ota myös huomioon, että jos myyt auton virallisena, saatat joutua maksamaan korjaus kustannukset ostajalle jälkikäteen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
Reilun alen kyllä sain, eipä siinä. Tässäkin tapauksessa iso autoliike tiesi kyllä asiasta kun edellinen omistaja oli tästä liikkeelle kertonut. Myyjän kanssa juttelin niin hänkin myönsi, että liikkeeseen tulee vaihdossa autoja josta isossa osassa on jotain päästömanipulaatiota tehty ja ei heillä olisi muutakuin käräjiä käräjien perään jos näistä lähdettäisiin tappelemaan. Osa kertoo rehellisesti jos jotain tehty, osa ei puhu mitään. Eipä ole katsastuskonttorilla tarvinnut jännittää aikaisemminkaan enkä jännitä kyllä tämänkään kanssa. Tapelkoot adbluen kanssa ne ketkä haluaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 15.03.2025 18:11 Kannattaa näihin "ei se katsuri deactivointia mistään huomaa" kommentteihin suhtautua varauksella. Jos hiukankin herää epäily, että järjestelmiä on peukaloitu, niin keinot asian todentamiseen löytyy kyllä. Jos ostat, niin vastaavan ehjän auton käyvästä hinnasta laskien vähintään 7t€ hinnasta pois.
Ota myös huomioon, että jos myyt auton virallisena, saatat joutua maksamaan korjaus kustannukset ostajalle jälkikäteen.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3181
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
Eihän siinä sitten mitään, jos tiedostaa riskit ja ymmärtää mitä tekee. Hyvällä tuurilla voi päästä ilman kallista remonttia. Ammattiliikenteessä nuo sanktiot on sen verran kovempia, että katsoin paremmaksi korjata FH:n kusiruiskun, melkein kymppi siihen meni 
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
Nippe kirjoitti: ↑La 24.02.2024 21:40Hetki, siis volvon diiseleitä saa ilman ureaa vuosimalliin 2018 asti? Kuulostaa hurjalle kun euro6 tuli pakolliseksi 2014 loppuvuodesta.Voinenä kirjoitti: ↑La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
Ennen toukokuuta 2018 ulos tulleet v90 on ilman adblueta ja ne on euro 6.
Vuojen päivät tuomosella v90 ilman adblueta jakso ajaa ja se oliki ainoa syy hankkia volvo. Nyt taas pari vuotta kusivehkeilä ajeltu
Re: AdBlue deactvointi
Moi, mistä näen onko kusivehkeet ohjelmoitu pois pelistä? Vaihdoin vasta autoa ja aloin xentryllä tutkimaan. Ecun puolella "AdBlue annostelun salliminen: ei hyväksytty"
SCR:n puolella "AdBluen annostelun salliminen: sallittu" lukee kahdessa kohtaa. Annostelumäärä pysyy ajossakin nollassa.
SCR:n puolella "AdBluen annostelun salliminen: sallittu" lukee kahdessa kohtaa. Annostelumäärä pysyy ajossakin nollassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X218 250 BLUETEC 4Matic -15
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
Re: AdBlue deactvointi
Aja kuumaksi ja katso uudestaan.
Re: AdBlue deactvointi
Kiitos nopeasta vastauksesta. Nuo kuvat räpsitty 30km ajon jälkeen. Sitä ennen oli puoli tuntia taukoa ajosta jolloin oli ajettu samat 30km. Luulisi matkan riittävän?
X218 250 BLUETEC 4Matic -15
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
Re: AdBlue deactvointi
Ajon aikana katsottu? Pakolämpö vaikuttaa kovin matalalta.
Se jos on liian alhainen niin ei sitä urean suihkimista sallita ecun puolelta.
Se jos on liian alhainen niin ei sitä urean suihkimista sallita ecun puolelta.
Re: AdBlue deactvointi
Käy ajamassa nox tunnistimien graafinen kuvaus. Tarkasta menevätkö tunnistimet toimintavalmiiksi ajon aikana. Tarkasta graafit mitä näyttää, tapahtuuko pelkistymistä.
Sammutitko auton ennen testaamista? Jos sammutit, ei annostelua tapahdu heti uudestaan vaan vasta kun lämmöt tarpeeksi korkealla. Annosteluventtiilin tikitys kuuluu ulospäinkin kun menee ajon jälkeen pihalle.
Mutta veikkaan että vehkeet pelaa kun SCR ohjainlaite löytyy.
Sammutitko auton ennen testaamista? Jos sammutit, ei annostelua tapahdu heti uudestaan vaan vasta kun lämmöt tarpeeksi korkealla. Annosteluventtiilin tikitys kuuluu ulospäinkin kun menee ajon jälkeen pihalle.
Mutta veikkaan että vehkeet pelaa kun SCR ohjainlaite löytyy.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: AdBlue deactvointi
Juu, ainakin kakkoskuva, jossa näkyy 224'C lämpö ja 83km/h
X218 250 BLUETEC 4Matic -15
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
Re: AdBlue deactvointi
Ekassa kuvassa lämpösellä autolla otettu vajaan 2 minuutin graafinen kuvaus 80km/h cruisella.multiviri kirjoitti: ↑Ke 13.08.2025 20:10 Käy ajamassa nox tunnistimien graafinen kuvaus. Tarkasta menevätkö tunnistimet toimintavalmiiksi ajon aikana. Tarkasta graafit mitä näyttää, tapahtuuko pelkistymistä.
Sammutitko auton ennen testaamista? Jos sammutit, ei annostelua tapahdu heti uudestaan vaan vasta kun lämmöt tarpeeksi korkealla. Annosteluventtiilin tikitys kuuluu ulospäinkin kun menee ajon jälkeen pihalle.
Mutta veikkaan että vehkeet pelaa kun SCR ohjainlaite löytyy.
Toisessa on kuvakaappaus 1min16sek pitkästä videosta jonka aikana vilahti 2 kertaa puolen sekunnin ajan "Tämänhetkinen AdBlue annostelumäärä" ensin 519mg/s ja sitten tuo 915.50mg/s
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X218 250 BLUETEC 4Matic -15
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
ex S204 250 CDI BE 4Matic -12
ex W203 200 CDI -01
ex W903 316 CDI -00
ex S124 250 D -88
Re: AdBlue deactvointi
Pelkistymistä näyttäisi tapahtuvan, eli SCR katalysaattorissa tapahtuu jotain, sanoisin että AdBlue on käytössä
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi




