Hei,
Onkohan jollain kokemuksia w126 etuvakaajan irroittamisesta?
Tuntuu, että koko auto on rakennettu tämän etuvakaajatangon ympärille ja pitää purkaa puoli autoa, että pääsee noihin kiinnityspantoihin käsiksi, jotka sijaitsevat akkutelineen alla olevassa syvennyksessä ja toinen on sulakerasian alapuolella. Molemmissa kiinnityskohdissa on ruostetta, jotka pitää päästä korjaamaan. Akun alapuolinen kohta on helppo, mutta sulakerasian alle pääseminen onkin se ongelma.
w126 etuvakaajan irroitus
w126 etuvakaajan irroitus
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: w126 etuvakaajan irroitus
Ei sitä tankoa yleensä kokonaan tarvitse poistaa. Jarrutehostin, välilaipio ja pyöränkotelon puolelta rengas ja muovit pois. Sitten sulakerasia pois, kaapelisarja niputetaan ylös konepeltiin roikkumaan, niin kyllä aika hyvin mahtuu tankoa siirtelemään ja korjaushitsaukset tekemään.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: w126 etuvakaajan irroitus
Ok, kiitos vastauksesta. Ymmärsinkö oikein, että olet irrottanut sulakerasian kokonaan vai irrottanut sulakerasian kiinnikkeet ja nostanut sulakerasiaa ylös sen verran mitä kaapelit antaa myöden? Arvelinkin, että jarrutehostin pitää irrottaa, kun vie niin ison tilan. Käsittääkseni se on neljällä läpipultilla kiinni rintapellissä.Karel kirjoitti: ↑Su 23.02.2025 14:46 Ei sitä tankoa yleensä kokonaan tarvitse poistaa. Jarrutehostin, välilaipio ja pyöränkotelon puolelta rengas ja muovit pois. Sitten sulakerasia pois, kaapelisarja niputetaan ylös konepeltiin roikkumaan, niin kyllä aika hyvin mahtuu tankoa siirtelemään ja korjaushitsaukset tekemään.
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: w126 etuvakaajan irroitus
Helpoimmalla pääsee, kun irrottaa sulakerasian sisältä kaikki yksittäiset releet ja sulakkeiden pitimet, niin kaapelit antavat parhaiten myöden nostaa rasiaa ylöspäin. Riippuen tietysti kuinka paljon työtilaa alle tarvitaan. Koko rasian täydellinen pois ottaminen on iso operaatio, koska sen läpi kulkee useampia johtoja, joiden päät ovat muualla kuin rasiassa.
Tehostin on kiinni kahdella pultilla. Kaksi muuta pitävät jarrupoljinmekanismin paikoillaan. Kabiinin puolelta kuskin jalkatilasta irrotetaan vain ylempi kahdesta uloimmasta, ja alempi kahdesta sisemmästä mutterista. kts. kuva.
Tehostin on kiinni kahdella pultilla. Kaksi muuta pitävät jarrupoljinmekanismin paikoillaan. Kabiinin puolelta kuskin jalkatilasta irrotetaan vain ylempi kahdesta uloimmasta, ja alempi kahdesta sisemmästä mutterista. kts. kuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 etuvakaajan irroitus
voin kyllä sanoo että on hiukan työläs homma 
