W204 takakelkka poikki.
W204 takakelkka poikki.
Saa nähdä meneekö w204 takakelkka takuuseen.
Re: W204 takakelkka poikki.
Jeppzukka kirjoitti: ↑Pe 03.01.2025 13:25 viewtopic.php?t=202350
viewtopic.php?f=2&t=201493
Kerro sitten kuinka kävi
Missä malleissa on parempi takakelkka, W211 taitaa olla parempi mutta entäs uudemmat. Pihalla w204 ja w212. Ja molemmat saavat mennä heti kun ovat taas kunnossa.
Harvassa autossa yhtä hyvä on jos uusi tulee tilalle ilmaiseksi.
W211 takakelkka on alumiinia ainakin ulkonäöstä päätellen. Lienee kaikissa uudemmissa huonolaatuista rautaa?
Kävin koeajamassa joku aika sitten w218 cls, joka oli n. 300tkm ajettu. Pohjapelti oli koko takapäästä vararengaskotelon ja jousien ympäristöstä hyvässä pintaruosteessa. Just sen näköinen, että muutaman vuoden päästä saattaa alkaa ruostekorjaukset. Tuli itselle ihan uutena asiana, että nämäkin on tälläisiä paskoja. Sen sijaan takakelkka oli paksun kotelosuojakerroksen alla ja näytti melko tuoreelta. Ruostuuko takakelkat siis myös w218 malleista? Jäi sellainen vaikutelma, että takakelkka oli vaihdettu ja suojattu.
Kävin koeajamassa joku aika sitten w218 cls, joka oli n. 300tkm ajettu. Pohjapelti oli koko takapäästä vararengaskotelon ja jousien ympäristöstä hyvässä pintaruosteessa. Just sen näköinen, että muutaman vuoden päästä saattaa alkaa ruostekorjaukset. Tuli itselle ihan uutena asiana, että nämäkin on tälläisiä paskoja. Sen sijaan takakelkka oli paksun kotelosuojakerroksen alla ja näytti melko tuoreelta. Ruostuuko takakelkat siis myös w218 malleista? Jäi sellainen vaikutelma, että takakelkka oli vaihdettu ja suojattu.
Täytyy vissin kokeilla seuraavaksi BMW. Niistä mulla ei mitään hajua. Joskus kuullut että niissäkin ruostuu takakelkka.T-Row kirjoitti: ↑Pe 03.01.2025 18:31 W211 takakelkka on alumiinia ainakin ulkonäöstä päätellen. Lienee kaikissa uudemmissa huonolaatuista rautaa?
212/204/207/218 suurinpiirtein sama kelkka. Tai ainakin yhtä huonosti ruostesuojattu. Omassakin pintaruostetta takana melkein kaikkialla. Jouset vaihdoin uusiin kun oli poikki kummaltakin puolen. 170tkm ajettu vm13 suomiauto. Ollut etelä-suomessa uudesta asti.
Tuo takakelkkahan ruostuu siksi läpi kun se alkaa ruostumaan sekä ulkoa että sisältä. Monessa vanhassa autossa on pintaruostetta pohjassa, mutta kestää vuosia että menee läpi asti. Vuosittain kotelosuojaamalla saa lisäaikaa siihenkin.
Tuo takakelkkahan ruostuu siksi läpi kun se alkaa ruostumaan sekä ulkoa että sisältä. Monessa vanhassa autossa on pintaruostetta pohjassa, mutta kestää vuosia että menee läpi asti. Vuosittain kotelosuojaamalla saa lisäaikaa siihenkin.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Dodii, vastaus tuli. Tehdas korvaa kaiken ja auto valmis 22 tammikuuta 
Veho ehdotti vielä että vaihdettaisiin takajarruputket, se olisi maksanut 800€
Sanoin siiheen ei kiitos.
Veho ehdotti vielä että vaihdettaisiin takajarruputket, se olisi maksanut 800€
Sanoin siiheen ei kiitos.
Tänään sain auto takaisin ja vielä pestynä, eikä maksanut mitään. Takajarruputket jäi vaihtamatta koska niistä olisin joutunut maksamaan 800€
Veho Raisiossa kyllä hyvä palvelua. Taitaa olla entiset BMW kuljettajat jotka on sanonut mulkku paikka
Veho Raisiossa kyllä hyvä palvelua. Taitaa olla entiset BMW kuljettajat jotka on sanonut mulkku paikka
Kova on tuntivelotus jos 800e takajarruputket, varsinkin jos kelkka on jo irti.
Kuulin toisenkin tapauksen, jossa Veho tarjosi ilmaisen kelkan vaihtamisen kyytiläisenä jonkun muun osan vaihtoa ja hinta oli mallia "hirmuinen", mutta niinhän ne Vehon hinnat on aina riippumatta paikasta. Minulla ei olisi mitään mahdollisuutta huoltaa autoa merkkiliikkeessä eli kuten joku on todennut:
"Kyllä jokainen Mersun pystyy ostamaan, mutta sen ylläpitoa kaikki ei pysty hoitamaan."
Olen odottanut oman S204 kelkan ruostumista rikki. Vuosimalli 2007 (ajettu nyt 507 tkm) ja tuotu Suomeen Saksasta n 10 vuotta sitten. Itse sen massautin n. 4,5 vuotta sitten, kun olin jo yhden talven ilman suojausta sillä ajanut. Alusta oli suojaamaton ja vielä sai kiinni ruosteen alut suojaamalla. Ehkä tuo massaus on prosessia hidastanut ja se, että auto oli kuitenkin useita vuosia alussa suolaamattomilla teillä. Kyllä tämäkin tietysti vielä taipuu ruosteen alle, mutta josko senkin tehdas sitten hoitaisi kuntoon, kun sen aika tulee.
Kyllä saksassa suolataan tarvittaessa sen minkä kalustosta irti lähtee (tai ainakin ennen suolattiin kavereilta kuultuna ketkä siellä olleet).kardaani kirjoitti: ↑Ti 21.01.2025 22:45Kuulin toisenkin tapauksen, jossa Veho tarjosi ilmaisen kelkan vaihtamisen kyytiläisenä jonkun muun osan vaihtoa ja hinta oli mallia "hirmuinen", mutta niinhän ne Vehon hinnat on aina riippumatta paikasta. Minulla ei olisi mitään mahdollisuutta huoltaa autoa merkkiliikkeessä eli kuten joku on todennut:
"Kyllä jokainen Mersun pystyy ostamaan, mutta sen ylläpitoa kaikki ei pysty hoitamaan."
Olen odottanut oman S204 kelkan ruostumista rikki. Vuosimalli 2007 (ajettu nyt 507 tkm) ja tuotu Suomeen Saksasta n 10 vuotta sitten. Itse sen massautin n. 4,5 vuotta sitten, kun olin jo yhden talven ilman suojausta sillä ajanut. Alusta oli suojaamaton ja vielä sai kiinni ruosteen alut suojaamalla. Ehkä tuo massaus on prosessia hidastanut ja se, että auto oli kuitenkin useita vuosia alussa suolaamattomilla teillä. Kyllä tämäkin tietysti vielä taipuu ruosteen alle, mutta josko senkin tehdas sitten hoitaisi kuntoon, kun sen aika tulee.
Pari ensimmäistä linkkiä jotka google tarjosi:
1. viewtopic.php?t=129583
2. https://keskustelu.pakkotoisto.com/thre ... aus.79506/
3. https://www.ts.fi/teemat/1074109992