W205 vm 15, ajettiin noin 40km/h ja hyytyin kesken ajon ihan suoriltaan, ilman mitään vikavaloa. Uudelleen käynnistyksen jälkeen ei antanut kierroksia ollenkaan.
Vaihdettu jokin aika sitten yksi nox-anturi.
Olisiko kellään mitään edes pientä ideaa tai omia kokemuksia mistä lähteä etsimään vikaa?
Juu on menossa testeriin. Itse ei saatu mitään koodeja näkymään. On tutun auto niin ei sen tarkempia tietoja nyt autosta ollut lähinnä sillä jos jollain olisi samantyyppistä ongelmaa ollut niin olisi voinut vianetsintää helpottaa
MJPfin kirjoitti: ↑Pe 06.12.2024 09:52
Bensa, diesel? Onko lapissa pakkasessa vai?
Vettä suodattimessa ja jäässä on ainoa mitä voi näillä tiedoilla veikata.
Vedestä pitäisi tulla varoitus, onhan C-sarjankin putsarissa vesianturi? Jos olisi etelän naftaa pohjoisen pakkasessa niin voisi hyytyä ja sen jälkeen nilkuttaa pakkasessa mutta kesänaftallakin kulkee kymmenen asteen pakkasessa.
Kovin vaikea vaan saada niitä tarkempia taustatietoja.
No on kyllä ihan mahdotonta sanoa juuri mitään, ei ole tarkempia tietoja. Esim. ottaako kierroksia edes vapaalla? Käykö silti tasaista tyhjäkäyntiä normaalinopeudella? Voisihan se poljinanturikin olla, tai varmaan siinäkin on niitä 2, joten toinenkin riittää. Johtovika siellä? Juomapullo jumissa polkimien alla?
Ei antanut vikakoodeja, mutta ongelma selvisi. Jakoketju katkesi ja rikkoi tietysti moottorinkin
Ei siis antanut kierroksia ollenkaan hyytymisen jälkeen eikä tietysti liikkunutkaan minnekkään. Ei mitään ääntä moottorista eikä mitään epänormaalia tapahtunut ennen hyytymistä
Ei antanut vikakoodeja, mutta ongelma selvisi. Jakoketju katkesi ja rikkoi tietysti moottorinkin
Ei siis antanut kierroksia ollenkaan hyytymisen jälkeen eikä tietysti liikkunutkaan minnekkään. Ei mitään ääntä moottorista eikä mitään epänormaalia tapahtunut ennen hyytymistä
Pauliina kirjoitti: ↑To 05.12.2024 21:31
Uudelleen käynnistyksen jälkeen ei antanut kierroksia ollenkaan.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Ihmettelin vaan, että miten se lähtee käyntiin katkenneella ketjulla.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Pauliina kirjoitti: ↑To 05.12.2024 21:31
Uudelleen käynnistyksen jälkeen ei antanut kierroksia ollenkaan.
Tämähän ei ole mun käytössä ollut auto niin kaikki mitä kirjoitan on tullut auton omistajalta
Jos jakoketju katkeaa niin kyllä käynnisty uudellen,
ilman isompaa remonttia, hyvä jos edes startti pyöritää mottoria
oli sitten kerrottua tai itse paikalln olluta tietoa
No mitä jos se käynnistäminen tässä tapauksessa tarkoittaa, että on yritetty käynnistää moottoria sillä tavalla kun sitä normaalisti käynnistetään, mutta ei ole ruvennut pyörimään normaalisti (tai lainkaan). Tarpeetonta vänkäämistä sanamuodoista, kun vika on jo tullut selväksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Siinäpä se onko vika tullut selväksi
(sana mamuodista/kieli opista ei en tiedä mitään),
"Uudelleen käynnistyksen jälkeen ei antanut kierroksia ollenkaanei "
mutta kerrotut varsinaiset asiat on kyllä niin pahstii ristissä että niistä herää ajatus että onko vika selvillä,
(vai koittakao joku paja kusettaa autoista tietämtöntä asikasatajolla on vaikkapa latri leikkanut kiinni)
no mitä jos se jakoketju poikki tarkittakain tässä tapuksessa jotain ihan muuta vaikkapa moniura hihnaa,
mitään vika koodeja ei tullut, jakoketju poikki jos koittaa käynnistää niin ainkin moottorin vika valo sytyy
((jo siinä katkeamis vaihessa) ja koodeja telentuu viimeistään siinä uudellen käynistysyrityksessä
Pauliina kirjoitti: ↑Ke 11.12.2024 18:44
Ei antanut vikakoodeja, mutta ongelma selvisi. Jakoketju katkesi ja rikkoi tietysti moottorinkin
Ei siis antanut kierroksia ollenkaan hyytymisen jälkeen eikä tietysti liikkunutkaan minnekkään. Ei mitään ääntä moottorista eikä mitään epänormaalia tapahtunut ennen hyytymistä
Itselläni tuli mieleen sellainen skenaario, että onko jako ensin hypännyt ja siihen loppunut kierrosten ottaminen ja lopuksi ketju katkennut lopullisesti? Mutta jos jako hyppää pykälällä, niin pyöriikö moottori enää vapaasti ja ilman vikavaloja?
Ilmeisesti uudelleen käynnistyksen jälkeen ei antanut kierroksia ollenkaan = Ei lähtenyt käyntiin ollenkaan, vaan rouskutti starttauksen ajan kuin kahvimylly